مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: خرید از دستفروشان در فرهنگ ما جا افتاده و هر قدر به این موضوع دامن بزنیم و بیشتر از آن‌ها خرید کنیم این پدیده بیشتر گسترش می‌یابد و بهترین راه حل این معضل در مترو عدم خرید مسافران دستفروش‌هاست!
کد خبر: ۱۲۱۴۷۷۳
راهکار جمع‌آوری دستفروشان مترو: از آنها خرید نکنید!

به گزارش جام جم آنلاین، فرنوش نوبخت در گفتگو با تسنیم درباره اوضاع نابسامان دستفروشان مترو و افزایش قابل توجه تعداد آنها با بیان اینکه دستفروش نیز یک مسافر است و با تهیه بلیت وارد این سیستم حمل و نقل می‌شود، اظهار کرد: روزانه تعداد زیادی از این افراد توسط پرسنل شرکت مترو به بیرون از ایستگاه‌ها هدایت شده یا از تردد آنها توسط پلیس در سکوها جلوگیری می‌شود اما با وجود اینکه این اقدامات در راستای رفاه حال شهروندان صورت می‌گیرد، برخی از مسافران از این صحنه‌ها فیلمبرداری کرده و با پخش آن در فضای مجازی باعث جوسازی و سوگیری نسبت به مدیریت شهری می‌شوند.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی کارکنان این شرکت، ارائه خدمات حمل و نقل مناسب به شهروندان است و برای جمع‌آوری کامل دستفروشان نیرو و بودجه کافی نداریم بنابراین بهترین راهکار برای جمع‌آوری دستفروشان این است که مردم از این افراد خرید نکنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تصریح کرد: همواره طرح جمع‌آوری دستفروشان در دستور کار شرکت مترو است، نیروی انتظامی ایستگاه‌ها به محض ورود دستفروشان نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام می‌کنند اما بیشتر این دستفروشان به صورت قاچاقی و پنهانی وارد واگن ایستگاه‌های مترو می‌شوند.

به گفته نوبخت، بیشتر افراد دستفروش در زمینه فروش کالاهای ریز و کوچک اقدام می‌کنند که همین امر منجر می‌شود کنترل و ساماندهی این افراد سخت باشد همچنین اغلب این دستفروشان به وسیله یک کیف دستی و وسایل کوچک قابل حمل به عنوان یک مسافر عادی وارد قطار مترو می‌شوند و در داخل قطار نسبت به فروش کالاهای خود اقدام می‌کنند.

وی اذعان کرد: خرید از دستفروشان در فرهنگ ما جا افتاده و هرقدر ما به این موضوع دامن بزنیم و بیشتر از آن‌ها خرید کنیم این پدیده بیشتر گسترش می‌یابد و بهترین راه حل این معضل در مترو عدم خرید مسافران دستفروش‌هاست.

نوبخت یادآور شد: موضوع بساط‌گستری و دستفروشی و خرید از آن‌ها به فرهنگ ما بستگی دارد و بهتر است به کسب‌‌و‌‌کارهایی که از طریق پرداخت مالیات و عوارض فعالیت می‌کنند، کمک کنیم؛ این موضوع سبب می‌شود خود‌به‌خود این مشکل حل شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه اقدامات ما در راستای برخورد با این افراد از یکسو با برخورد مردم مواجه می‌شود و از سوی دیگر در پیام‌ها و شکایات مردم از مزاحمت دستفروشان مترو برای مسافران سخن به‌میان می‌آید، گفت: همین برخورد دوگانه مردم با این موضوع باعث شده تا ما بیش از پیش به اقدامات فرهنگی روی بیاوریم و از طریق پخش تیزرهای آموزشی در واگن‌ها، نصب بنر و اعلام در ایستگاه‌ها خرید نکردن از این افراد را بین مردم فرهنگ‌سازی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
۰
۰
با این وضع معیشتی راهكار درستی نیست كه از آنها خرید نكنیم . خیلی ها زندگیشون از این درآمد می چرخه و بهش احتیاج دارن .به جای راه حل صورت مسئله رو پاك نكنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها