پس از آن‌که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که دموکراسی لیبرال غربی منسوخ شده، رزمایش نظامی بزرگی در دریای بالتیک انجام شده که هدف آن اطمینان یافتن از این موضوع است که رئیس جمهور روسیه نتواند دیدگاه خود درباره نظم جدید را از طریق نیروی نظامی اعمال کند.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۳۸

به گزارش فارس، بر اساس گزارش ایندیپندنت، در این رزمایش نظامی 4000 پرسنل نظامی به همراه 44 کشتی جنگی از هفت کشور مختلف به رهبری انگلیس در این ماموریت نظامی در لیتوانی و نزدیک منطقه کالینینگراد حضور یافته است. این رزمایش بزرگ‌ترین حضور نیروی دریایی پادشاهی انگلیس در دریای بالتیک طی صد سال گذشته است.کرملین اعلام کرده که این رزمایش اقدامی متعمدانه برای تحریک مسکو است.
این اقدام انگلیس در حالی انجام می‌شود که روابط میان لندن و مسکو در پایین ترین سطح خود از زمان جنگ سرد قرار دارد. تنش میان روسیه و انگلیس پس از حادثه حمله با عامل شیمیایی در سالزبری به شدت افزایش یافته است.
ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای نخستین بار پس از این حادثه، با پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 در اساکای ژاپن دیدار کرد و آشکارا خواستار استرداد دو افسر اطلاعاتی روس که متهم به دست داشتن در حادثه مسمومیت هستند، شد.
مصاحبه اخیر رئیس جمهور روسیه با روزنامه فایننشال تایمز درباره لیبرال دموکراسی با انتقاد گسترده کشورهای غربی همراه بوده است.
پوتین در این مصاحبه که در آستانه اجلاس گروه ۲۰ بود، گفت: «لیبرال‌ها نمی‌توانند مانند دهه‌های گذشته هر چیزی را به سادگی به هر کسی دیکته کنند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها