با توجه به تجربیات آیت‌ا... رئیسی و سوابق ایشان در کار انقلابی و همچنین اخلاص وی، توقعی متناسب با این ظرفیت‌ها برای همه ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۱۲

با ریاست آقای رئیسی بر قوه قضاییه و تیم مدیریتی جدید، انتظار بهبود وضعیت موجود دستگاه قضایی به‌شدت افزایش یافته است و مردم انتظار دارند آن‌گونه که قانون اساسی تاکید کرده قوه قضاییه بتواند در عالم واقع مسؤول احیای حقوق عامه، دفاع از آزادی‌های مشروع و تحقق عدالت باشد.
یکی از بخش‌هایی که درگذشته ذهن مردم را نسبت به قوه قضاییه و یا حتی نظام مخدوش کرده وجود فساد در دستگاه‌های اداری و دستگاه قضایی است.
رهبر معظم هم بارها بر برخورد سختگیرانه با فساد تاکید کردند چراکه متأسفانه برخی مفسدان اقتصادی خود یا شرکایشان به گونه‌ای قدرتمند شده‌اند که بخشی از سرنوشت کشور تحت تأثیر آنها قرار گرفته است؛ بنابراین مقابله با چنین مفسدانی نیازمند برنامه و اراده است. البته جناب آقای رئیسی چنین اراده‌ای را دارد اما طبیعتاً باید تیم قوی و نیروهای ورزیده‌ای متناسب با این اقدام انتخاب شوند زیرا برخورد با فساد بدون روحیه فسادستیزی و آمادگی برای پرداخت هزینه و آبرو و بدون داشتن روحیه قوی انقلابی امکان‌پذیر نیست.
علی‌رغم این‌که روسای گذشته زحمات بسیاری در این ارتباط متحمل شدند اما شتاب گسترش فساد بیشتر از شتاب مبارزه با فساد بوده است.
مبارزه با فساد نیازمند کار پلیسی، اطلاعاتی و قضایی هماهنگ است و مبارزه با فساد مطابق رهنمودی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند باید از سوی سازمان یا تشکیلاتی انجام شود که بر همه دستگاه‌های کشور اشراف داشته باشد. بحمدا... اراده اولیه در قوه به‌خوبی دیده می‌شود. برنامه تحول رئیس قوه که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده نیز بنای خوبی برای حرکت فراهم کرده است و اگر در کنار این موارد تیم قوی ونیز زمان‌بندی برای اجرای این برنامه‌ها هم موجود باشد می‌توانیم در آینده شاهد افزایش امید مردم به دستگاه قضایی در جهت تحقق عدالت و احیای حقوق عامه و مبارزه با افساد باشیم.

محمد دهقان

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها