استراماچونی در روز امضای قرارداد رسمی با استقلال :

بدون بازیکن نمی‌شود قهرمان شد!

سرانجام بعد از هفته‌ها بحث و خبرهای ضد و نقیض روز پنجشنبه آندره‌آ استراماچونی قراردادش را با استقلال بست و به‌صورت رسمی به خبرنگاران معرفی شد. او از دیدن خبرنگاران و عکاسان زیاد ایرانی در مراسم معارفه‌ کمی تعجب کرده بود و همان جا پی برد به چه باشگاهی ملحق شده و چقدر زیر ذره‌بین خواهد بود. مراسم استراماچونی مثل خیلی از مراسم‌ ورزشی دیگر کلی حاشیه داشت. این مربی تلاش کرد تا خیلی شفاف سوالات خبرنگاران را پاسخ دهد. وقتی قراردادش را به صورت نمادین امضا کرد امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال شالی را که نام این باشگاه روی آن حک شده بود، به این مربی اهدا کرد. شفر هم همین شال را داشت منتها از یکی از عکاسان گرفته بود.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۳۶

در مراسم معارفه این مربی، سفیر ایتالیا هم حضور داشت که روابط عمومی جدید باشگاه با او شوخی کرد و گفت در ایران بیشتر از ایتالیا رستوران ایتالیایی دارند.
استراماچونی در در ابتدای حرف‌هایش از این گفت که می‌داند استقلال شش فصل است که قهرمان نشده. این مربی که رفتاری حرفه‌ای داشت، توضیح داد قرار نیست قولی برای قهرمانی بدهد و تنها گفت: «می‌دانید که استقلال امسال سوم شد و باید بهتر کار کرد که قهرمان شویم. یک‌سری از خارجی‌ها رفته‌اند و یک‌سری بازیکن هم جدا شدند و قطعا کار سخت است. نمی‌خواهم قولی بدهم. من تلاشم این است که سطح کیفی را ارتقا بدهم. من قول بهتر شدن و تلاش مضاعف را می‌دهم، نه قهرمانی.مطمئنا بدون بازیکنان نمی‌شود به موفقیت و قهرمانی رسید.»
او درباره کادر فنی‌اش توضیحاتی داد. از این گفت که رحمان رضایی در کادرش حضور ندارد: «من همراه خودم سه مربی آورده‌ام. از باشگاه خواستم یک مربی دروازه‌بان‌ و یک مربی دیگر به همراه یک آنالیزور را قرار بدهد. در مورد رحمان رضایی باید بگویم که مدیر برنامه وی با مدیر برنامه من یکی است، او تجربه بازی در ایتالیا را دارد، البته او در حال حاضر در کادر فنی من حضور ندارد، ولی از کمک‌هایی که او کرده تشکر می‌کنم.»
استراماچونی همچنین گفت استقلال نیاز به بازیکنان خوب خارجی دارد. این یعنی او در صورت ماندن پاتوسی، قطعا دو بازیکن خارجی می‌گیرد: «ما نیاز به بازیکنان خارجی با کیفیت و خوب داریم. البته این را بگویم که بازیکنان ایتالیایی گرانقیمت هستند.»
در پایان وقتی خبرنگاری از استراماچونی در این باره پرسید که آیا با شفر مشورت کرده، روابط عمومی باشگاه واکنش نشان داد و از او خواست تا حرف از قبلی‌ها نزند، ولی استراماچونی جواب داد: «من با شفر مشورت نکردم، ولی باید بگویم او مربی باتجربه‌ای است.»
این جمله پایانی استراماچونی بود. بعد از آن سالن هتل آکادمی واقع در کمپ شلوغ شد. این شلوغی هم باعث شد استراماچونی مکث نکند و خیلی سریع از سالن بیرون برود.
حمله به تراکتور !
کامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال بعد از حرف‌های استراماچونی به یکی از باشگاه‌های لیگ برتری حمله کرد که احتمالا این باشگاه تراکتورسازی است. او از این گفت که باشگاه مذکور به بازیکنان آنها پیشنهاد دلاری داده است. منزوی در این باره گفت: «اگر عمری باقی باشد و در هیأت مدیره استقلال باقی ماندم به آنهایی که دست در لانه زنبور کردند و خواستند استقلال را به هم بریزند نشان می‌دهم که بازیکن را هوایی کردن یعنی چه.» ولی منظور او کدام باشگاه است؟ منزوی جواب داد: «منظورم به همان کسانی است که 9-8 میلیارد پیشنهاد می‌دهند. وقتی به بازیکن پیشنهاد دلاری می‌دهند خیلی جالب است.»
در فصل گذشته این باشگاه تراکتور بود که با شجاعی، حاج صفی و دژاگه قرارداد دلاری بست. ظاهرا منظور منزوی همین باشگاه است و باید دید واکنش تبریزی ها چه خواهد بود.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها