روحانی با انتقاد از طولانی شدن روند بررسی لوایح اف‌.ای‌.تی‌.اف در مجمع:

کوه منافع ملی را در مقابل ارزنی از دست ندهیم

در حالی که بررسی لوایح سی‌.اف‌.تی و پالرمو در مجمع همچنان ادامه دارد و کارشناسان و برخی اعضای مجمع، ایرادات زیادی به این لوایح وارد می‌کنند، رئیس‌جمهور در جلسه دیروز بار دیگر خواستار تصویب این دو لایحه شد و با تاکید بر این‌که باید روابط بانکی را با دنیا توسعه دهیم، گفت: این روابط بدون تصویب دو لایحه‌ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده، به راه نمی‌افتد و دچار مشکل می‌شویم.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۱۱

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در جلسه دیروز هیات دولت گفت: به خاطر بحث‌های جزئی و منافع بسیار ناچیز، منافع بسیار کلان را از دست می‌دهیم؛ این معامله خسارت‌بار است که ارزنی را بگیرید و کوهی را از دست بدهید؛ امروز داریم ارزن می‌گیریم و کوه منافع ملی را از دست می‌دهیم.روحانی تصریح کرد: فردا اگر روابط بانکی ما با دنیا دچار مشکل شد، مردم نگویند دولت ناکارآمد است، دولت کارآمد است؛ چرا که به موقع لوایح را تهیه و به مجلس فرستاده و خوشبختانه مجلس نیز همکاری کرده و مجلس و دولت در این زمینه سرافراز هستند؛ اما در عین حال مردم توقعاتی دارند که همه نهادها و بخش‌ها باید در این زمینه تلاش کنند.رئیس‌جمهور اظهار کرد: منافع ملی برای ما اهمیت دارد؛ شعار مهم نیست؛ ما باید منافع ملی و زندگی مردم را تضمین کنیم تا در آینده، تاریخ نسبت به ما درست قضاوت کند.
وزارت بازرگانی تشکیل شود، یک‌هفته‌ای زندگی مردم بهتر می‌شود
بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیات دولت به ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی مربوط بود. دولت لایحه تشکیل این وزارتخانه را به مجلس فرستاده، اما نمایندگان با آن مخالفت کردند و چند روز قبل هم در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند دیگر تشکیل این وزارتخانه را پیگیری نکند.
با این‌حال روحانی در جلسه دیروز هیات دولت گفت: اگر وزارت بازرگانی تاسیس بشود، هفته بعد زندگی مردم و وضع بازار بهتر می‌شود و این مسؤولیت مجلس شورای اسلامی است که البته همیشه در روزهای سخت در کنار دولت بوده و همکاری کرده و امروز هم حتما در کنار دولت است و امیدوارم این گام مهم از سوی آنان به خاطر زندگی مردم و کنترل به موقع صادرات و واردات و قیمت اجناس، برداشته شود.

مگر روابط بانکی داریم که به مشکل بخورد
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با جام‌جم، در خصوص سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه روابط بانکی ما بدون تصویب دو لایحه ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده، به راه نمی افتد و دچار مشکل می شویم، گفت: این اظهارات تعجب آور است مگر در حال حاضر روابط بانکی ما درست است؟ اصلا مگر چنین روابطی برقرار است که در صورت تصویب نشدن لوایح به مشکل بخورند؟

ضرر تصویب لوایح از رد آنها بیشتر است
آیت‌ا... مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص در خصوص سخنان رئیس جمهور در مورد مضرات عدم تصویب لوایح سی.‌اف.‌تی و پالرمو گفت: اظهار نظر در این خصوص آزاد بوده و این نظر دولت است، اما اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر دیگری داشته و معتقد هستند ضرر تصویب این لوایح از
عدم تصویب آن بیشتر است. وی ادامه داد: همان طور که در رسانه ها نیز منتشر شده است مجمع تشخیص مصلحت در ارتباط با این لوایح 11 سوال از هیات دولت مطرح کرده که اگر به آنها پاسخ داده شود مجمع می تواند در مورد تصویب یا عدم تصویب آنها تصمیم بگیرد.
مجتهد شبستری در عین حال تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت ادله قانع کننده‌ای دارد که نه تنها به هیچ نحو عدم تصویب لوایح ضرری متوجه کشور نخواهد کرد، بلکه به واسطه تصویب لوایح، ضررهای جبران ناپذیری متوجه کشور خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها