فرمانده انتظامی تهران از عملیات 48 ساعته ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت و دستگیری 366 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس و محلات خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۹۸
اراذل و اوباش تهران زمینگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اولین مرحله اجرای طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محلات در سال جاری توسط ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت رقم خورد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با تلاش اطلاعاتی دو ماه گذشته و اقدام عملیاتی 48 ساعته ماموران خود و براساس گزارش و شکایت‌های مردم توانستیم 366 نفر از اراذل،‌اوباش و عاملین تخریب، شرارت،‌نزاع و مزاحمان نوامیس و محلات را دستگیر کنیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت گفت: این دستگیری‌ها براساس گزارش‌ و شکایت‌های مردم و محلات و کنترل واحدهای صنفی از جمله قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و تفرجگاه‌ها شکل گرفت و در این راستا 250 پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: 142 پرونده در خصوص شرارت، درگیری، عربده‌ کشی، قدرت‌نمایی،‌ درگیری مسلحانه، باج‌گیری و زورگیری تشکیل شد و 82 پرونده نیز در باره مزاحمت محلات و نوامیس؛ همچنین 26 پرونده نیز درخصوص تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی بود.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: از مجموع 366 نفر دستگیر شده در این طرح 107 نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، 205 نفر مراحمین نوامیس و محلات و 54 نفر نیز حاملان سلاح بوده‌اند.

سردار رحیمی از پاکسازی 291 محله خبر داد و گفت: 171 قهوه‌خانه و سفره‌خانه، 20 باشگاه بدنسازی، 66 پارک آلوده به حضور مزاحمان و اراذل و اوباش و 34 محله،‌خیابان و منطقه در این مرحله از طرح پاکسازی شدند.

وی به پلمب بیش از 300 رستوران،‌ قهوه‌خانه، کافی‌شاپ و اماکنی که تبدیل به مکانی برای انواع و اقسام تخلفات شده بود اشاره کرد و گفت: در این مرحله از طرح نیز 41 قهوه‌خانه و 8 باشگاه بدنسازی متخلف نیز شناسایی و پلمب شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: 27 قبضه سلاح کمری، یک قبضه تفنگ و 62 قبضه انواع سلاح سرد و شوکر در این طرح کشف و ضبط شد؛ همچنین 18 دستگاه خودرو و موتور سیکلت که اراذل و اوباش از ‌آنها استفاده می‌کردند نیز توقیف شد.

وی به سابقه‌دار بودن 250 نفر از دستگیرشدگان اشاره و خاطرنشان کرد: گروه سنی دستگیر شدگان 18 تا 30 سال است و متاسفانه تعداد قابل توجهی از دستگیرشدگان زیر 18 سال بودند که تحویل خانواده‌ها شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به پاکسازی محلاتی از جمله فرحزاد، ستارخان، تهرانپارس، خاک سفید،‌ وحیدیه، نظام آباد و مسعودیه در این طرح پرداخت و گفت: گروهای ضربت پلیس از سرکلانتری‌های یازده‌گانه تشکیل شده که به عنوان واکنش سریع در مواقع لزوم وارد عمل می‌شوند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت از مردم خواست که در صورت مواجهه با حضور معتادان، خرده‌فروشان و مزاحمان نوامیس با پلیس 110 تماس بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص میزان سرقت‌های خرد در پایتخت گفت: متاسفانه هنوز با عدد پایینی در سرقت‌های خرد از جمله کیف‌ قاپی‌، موبایل‌ قاپی، جیب‌ بری و لوازم خودرو افزایش داریم اما باید گفت میزان افزایش کم است و پلیس در دو هفته اخیر 10 طرح برای مبارزه با سرقت‌های خرد در نقاط مختلف به مرحله اجرا درآورده است.

سردار رحیمی به پاکسازی پارک‌ها اشاره کرد و گفت: در طول هفته دو تا سه پارک به تناسب آلودگی، کلانتری‌ها و تیم‌های ضرب پارک‌ها را پاکسازی می‌کنند و پاکسازی پارک‌ها در تمامی نقاط بین کلانتری‌ها تقسیم شده است تا محلی امن برای تردد شهروندان در تابستان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها