مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در مناطق مرکزی کشور شامل جنوب سمنان،استان‌های اصفهان، یزد، مرکزی، قم و جنوب تهران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که پدیده گرد و خاک و انتقال آن از مناطق کویری اطراف به این مناطق دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۸۸
وزش باد شدید در مناطق مرکزی کشور

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، احد وظیفه اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از امروز تا آخر هفته (۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب رشته کوه البرز به‌خصوص البرز غربی و شرقی، برخی نقاط ساحلی دریای خزر، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا آخر هفته (۲۸ تا ۳۱ خردادماه) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا ( ۲۸ و ۲۹ خرداد ماه) برای مناطق جنوب غربی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

به گفته وی طی سه روز آینده نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و فردا و پس فردا (۲۹ و ۳۰ خرداد ماه) دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود به‌ویژه در نواحی شرقی خلیج فارس ارتفاع موج به حدود سه متر می رسد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (۲۹ خردادماه) آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. دمای هوا در این روز در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پنج شنبه (۳۰ خردادماه) کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز در گرمترین زمان به ۳۶ درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها