با تایید جنون دختری که خواهرزاده سه‌ ساله‌اش را در دستشویی بهشت زهرا سر بریده بود، اولیای دم دریافت دیه از بیت‌المال را درخواست کردند .متهم در جریان تحقیقات ادعاهای متفاوتی را درباره انگیزه اش از قتل مطرح کرده بود که پزشکان پس از معاینه وی اعلام کردند در زمان قتل جنون داشته است.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۲۱

ظهر 28 فروردین سال گذشته جسد خونین پسر سه ساله در حالی که گلوی او بریده شده بود در دستشویی بهشت زهرا پیدا شد. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت. همزمان زن و مرد جوانی به کلانتری
205 رفتند و از گم شدن پسر سه ساله‌شان به نام دانیال خبر دادند. زن جوان گفت: پسرم را به پدر و خواهر
۳۵ ساله‌ام بهار سپرده بودم و آنها او را با خود به بهشت زهرا بر سر مزار مادرم برده بودند، اما حالا می‌گویند پسرم ناپدید شده است.
نشانه‌هایی که این زوج به پلیس دادند با نشانی‌های پیکر کشف‌شده در دستشویی مطابقت داشت و روشن شد پیکر متعلق به دانیال است. ماموران در ادامه به خاله دانیال مشکوک شدند و به تحقیق از او پرداختند که اظهار کرد: من و دانیال به سمت دستشویی رفتیم اما او در بین راه پشیمان شد و پیش پدرم برگشت.
وقتی بازگشتم متوجه شدم دانیال پیش پدرم نرفته و گم شده است تا این‌که پیکر او پیدا شد. من نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای پسر خواهرم را کشته است. دختر جوان در بازجویی‌های بعدی ادعای تازه را مطرح کرد و گفت راننده یک آژانس که از قبل با وی خصومت داشته به قصد انتقامگیری خواهرزاده‌اش را کشته است . در این میان پدر دانیال، خواهر همسرش را به عنوان مظنون معرفی کرد و گفت: بهار همیشه با من و همسرم درگیر بود.
هر بار همسرم می‌خواست به خانه پدرش برود خواهرش از او می‌خواست دانیال را با خود به آنجا نبرد.
با اظهارات پدر دانیال سرانجام بهار لب به اعتراف گشود و گفت: چند روز بود حالم بد شده بود و تمرکز نداشتم. من از سال‌ها قبل به وسواس شدید مبتلا بودم و پدرم به خاطر همین موضوع همیشه با من درگیر بود.
پدرم بعد از فوت مادرم بداخلاق شده بود و مدام به من فحش می‌داد. آن روز من و پدرم می‌خواستیم بر سر مزار مادرم برویم که خواهرزاده‌ام را همراهمان بردیم. دلم گرفته بود و می‌خواستم با مادرم تنها باشم و سر مزار او درد دل کنم، اما خواهرزاده‌ام مدام بهانه‌گیری می‌کرد. او مرا اذیت می‌کرد و چند بار از من خواست او را به دستشویی ببرم. آخرین بار کنترل اعصابم را از دست دادم و در دستشویی مردانه با چاقویی که از قبل تهیه کرده بودم چهار ضربه به گلوی او زدم.
بهار در بازجویی‌های بعدی نیز گفت:
یک بار صدای خواهرم را که در حال صحبت با یکی از اقواممان بود، شنیدم که می‌گفت بهار دختر خانواده ما نیست. این موضوع تاثیر زیادی در روحیه‌ام گذاشت و موجب بدتر شدن اوضاع روحی‌ام شد.
به دنبال اظهارات دختر جوان، وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند بهار به جنون مبتلاست و مسؤولیت کیفری ندارد. به این ترتیب و در حالی که بهار در بیمارستان روانی بستری شده بود اولیای دم درخواست دریافت دیه را مطرح کردند، ولی چون در بررسی‌ها روشن شد پدر بهار که عاقله او محسوب می‌شود امکان پرداخت دیه را ندارد پدر و مادر دانیال دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و از قضات دادگاه خواستند دیه فرزندشان از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود .
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها