مرد هزار چهره که در پوشش های مختلف از مردم اخاذی می کرد، دستگیر شد

شاید این مرد را بشناسید!

کد خبر: ۱۲۱۱۶۸۷

وکیل قلابی که به بهانه حل مشکلات کاری و حقوقی مردم را فریب داده و به کلاهبرداری سریالی از زنان و مردان دست می‌زد، بازداشت شد. متهم از برخی زنان به بهانه ازدواج و بازی در فیلم و سریال کلاهبرداری کرده بود.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، بیست‌و‌هشتم اسفند سال گذشته مردی با حضوردر پلیس آگاهی ویژه فرودگاه بین‌المللی مهر آباد تهران شکایتی مطرح کرد مبنی براین‌که کیف دستی‌اش که 1300 دلار پول و مدارک هویتی‌اش در آن بوده در پایانه یکم فرودگاه سرقت شده است. با تحقیق از شاکی معلوم شد وی می‌خواسته به محل کارش در عسلویه سفر کند که یک لحظه سارق از غفلت او استفاده کرده و کیفش را دزدیده است.
پرونده‌ای در این‌باره در شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد تشکیل شد و با دستور بازپرس مستوفی تحقیقات پلیسی در این باره ادامه پیدا کرد. ماموران پلیس آگاهی در بازبینی فیلم دوربین مداربسته حوالی محل سرقت تصویر مردی را یافتندکه دست به این سرقت زده است. همزمان با به‌دست آمدن تصویر این متهم جست‌وجوها برای دستگیری او آغاز شد.
همزمان با شروع تحقیقات، دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی ویژه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران از مردی به اتهام فریب و اخاذی میلیونی شکایت کرد.
وی به افسر تحقیق گفت: شیفته بازیگری بوده ودردوره‌های بازیگری نیز شرکت کرده بودم اما نتوانستم در این حرفه کار درستی پیداکنم. به طور اتفاقی با مرد 51 ساله‌ای به نام جهان در پایانه فرودگاه آشنا شدم که می‌گفت دوستان بانفوذی در سینما دارد و با بازیگران و کارگردان‌های بسیاری آشنا بوده و می‌تواند مرا به آنها معرفی کند.شاکی افزود: او حتی عکس‌هایی در تلگرام و اینستاگرام از خود با بازیگران و کارگردان‌های مطرح منتشر کرده بود که همین باعث شد به این مرد اعتماد کنم. او با این ترفند فریبم داد و پنج میلیون تومان از من پول گرفت تا مقدمات حضورم را در فیلمی فراهم کند، اما بعداز آن تلفنش را خاموش کرد و ناپدید شد. اکنون به اتهام کلاهبرداری از وی شکایت دارم.
دستگیری متهم
زمانی که ماموران مشخصات مرد کلاهبردار را به‌دست آوردند، معلوم شد تصویر او با همان سارقی که در تعقیبش هستند مطابقت دارد. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش ماموران پلیس آگاهی هنگام گشتزنی در پایانه دوم فرودگاه مهرآباد تهران متوجه مردی شدند که به متهم تحت تعقیب‌شان شباهت دارد. زمانی که او را زیر نظر گرفتند معلوم شد که وی در حال فریب فردی برای کلاهبرداری است. ماموران با هماهنگی قضایی به او نزدیک شدند و وی بازداشت شد.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهم به نام احمد دارای هفت سابقه کیفری جعل، کلاهبرداری و سرقت است.
افزایش شکایت‌ها
تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا این‌که زنان و مردان دیگری نیز با حضوردر پلیس آگاهی اعلام کردند که در دام همین کلاهبردار گرفتار شده و در دیگر مراجع قضایی و انتظامی شکایت کرده بودند.یکی از زنان شاکی به افسر تحقیق گفت: برای ثبت یک سند ملکی مشکل داشتم و زمانی که برای پیگیری کارم به اداره امور مالیاتی رفته بودم با متهم که با ظاهری شیک و آراسته در آنجا حضور داشت، آشنا شدم. او مدعی بود که وکیل پایه یک دادگستری است. تعدادی کتاب‌های قانون و برگه‌های مربوط به کارهای قضایی در دستش بود. زمانی که متوجه مشکل کاری‌ام شد، گفت که کارم را انجام می‌دهد تا مشکل من حل شود. بعد از آن در واتس‌اپ با من در ارتباط بود و برای حل مشکلم سه میلیون تومان از من پول گرفت اما بعد از آن تلفن همراهش را خاموش کرد و ناپدید شد.
زن جوانی که دیگر شاکی متهم بود نیز به افسر تحقیق گفت: من و خواهرم بر سر ارثیه خانوادگی دعوا و اختلاف داشتیم و می‌دانستم که خواهرم از من شکایت کرده است. یک روز که برای پیگیری پرونده‌ام به دادسرا رفته بودم همین متهم نزدم آمد و مدعی شد که وکالت خواهرم را به‌عهده دارد و حکم جلب مرا گرفته است. اگر می‌خواهم رضایت خواهرم را جلب کنم باید به او شش‌میلیون تومان پول بپردازم. با اعتماد به این مرد از ترس این‌که خواهرم حکم جلب مرا به اجرا نگذارد و بازداشت نشوم، طلاهای خود و دخترم را فروختم و پول آن را به آن وکیل دادم اما بعد از چند هفته ناپدید شد. بعد هم متوجه شدم خواهرم وکیلی ندارد. در تحقیقات معلوم شد که دیگر شاکیان نیز در مراجع قضایی، ایستگاه‌های مترو، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه آهن در دام این گرفتار شده‌اند.
مراقب کلاهبرداران باشید
سرهنگ نوروز شریفی، رئیس پلیس آگاهی ویژه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران در این‌باره به جام‌جم گفت: متهم زمانی که در مواجهه حضوری با شاکیان قرار گرفت به جعل عنوان وکیل و انتصاب خود به برخی سازمان‌ها و نهادها برای فریب مردم اعتراف کرده و مشخص شده که او متهمی سابقه دارو شیشه‌ای است و از یک سال‌و‌نیم پیش دست به جرایم مشابه زده است. وی با هشدار به شهروندان از آنها خواست به‌راحتی به افراد کلاهبردار اعتماد نکنند و اگر شخصی خودش را وکیل یا وابسته به نهاد یا سازمانی معرفی می‌کند هویت او را از همان سازمان یا اداره و حتی کانون وکلا استعلام کنند.
شریفی ادامه داد: با درخواست بازپرس پرونده تصویر متهم بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه افرادی در دام او گرفتار شده اند برای شکایت از متهم و پیگیری پرونده‌هایشان در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه یا پلیس آگاهی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها