کره‌جنوبی - ایران؛ ساعت 15 و 30 دقیقه امروز به وقت تهران

ال کلاسیکو در سئـول

بدون برد مقابل ایران در هفت سال اخیر و تنها یک برد مقابل ایران در 14 سال اخیر. این کارنامه ضعیف کره‌جنوبی مقابل تیم ملی کشورمان در 12 بازی آخر دو تیم است؛ کارنامه‌ای که وقتی پائولو بنتو، آن را مرور کرد خطاب به هواداران فوتبال کره‌جنوبی گفت؛ شما مدتهاست که لبخند زدن را در مقابل ایران فراموش کرده‌اید!
کد خبر: ۱۲۱۰۹۶۱

در چنین فضایی دو قدرت برتر فوتبال آسیا، از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز، در شهر سئول برگزارکننده مهم‌ترین بازی دوستانه امروز و امشب فیفا هستند. دیداری مهم برای مارک ویلموتس بلژیکی که می‌خواهد عیارش را روی نیمکت ایران به رخ بکشد و مهم‌تر برای پائولو بنتوی پرتغالی که در اقدامی عجیب قول داده تیم کره‌جنوبی در این بازی دوستانه ایران را شکست خواهد داد!
سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی در نشست خبری پیش از این دیدار دوستانه گفت: فکر می‌کنم تیم ملی ایران بعد از جام ملت‌های آسیا تغییراتی داشته است و ثبات را در این تیم شاهد بودیم. آنها تیم بیست و یکم رده بندی فیفا هستند و می‌دانم در پنج بازی اخیر، کره‌جنوبی نتوانسته ایران را شکست دهد و چهار بازی را باخته است. با این حال در این بازی دوستانه تنها به کسب پیروزی فکر می‌کنیم و می‌خواهیم در کنار هواداران‌مان ایران را شکست دهیم.
بنتو افزود: در بازی با استرالیا به نسبت بازی با کلمبیا تغییراتی داشتیم و در بازی با ایران هم احتمالا این تغییرات ادامه خواهد داشت. البته هر مربی دوست دارد بهترین‌ها را در ترکیبش داشته باشد. من هم دوست دارم تمام بازیکنانم قابلیت ایجاد تغییر در نتیجه و تأثیرگذاری بالایی در بازی داشته باشند. چیزی دیگری که به دنبال آن هستم این است که بازیکنان از قدرت ذهنی بالایی برخوردار شوند تا فشار بسیار شدیدی روی حریف ایجاد کنند و به سرعت به دفاع و حمله ملحق شوند.
کره‌جنوبی در حالی به مصاف تیم ملی ایران می‌رود که در سه بازی دوستانه قبلی اش استرالیا را یک بر صفر، کلمبیا را 2 بر یک و بولیوی را یک بر صفر شکست داده بود. هر سه بازی هم بعد از شکست یک بر صفر کره‌جنوبی مقابل قطر و حذف از جام ملتهای آسیا برگزار شد، حال آنکه تیم ملی بعد از شکست مقابل ژاپن، مدت‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برد و تنها بازی دوستانه‌اش را همین چند روز پیش با سرمربی جدیدش مارک ویلموتس انجام داد و توانست تیم سوریه را با 5 گل از پیش‌رو بردارد.
بازی شماره 31
مصاف امروز ایران و کره‌جنوبی سی و یکمین مصاف دو تیم است. بد نیست بدانید هیچ یک از قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا این تعداد بازی رودررو مقابل هم ندارند و بازی ایران و کره‌جنوبی، پرتکرارترین بازی مهم در قاره آسیا به‌شمار می‌رود. همانطور که پائولو بنتو هم اشاره کرد، کره‌جنوبی در 5 بازی آخرش ایران را شکست نداده و البته از آن بدتر، حتی نتوانسته دروازه ایران را برای یک بار باز کند. در واقع آخرین برد و آخرین گل زده کره‌جنوبی مقابل ایران برمی‌گردد به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2011 که کره با گل دقیقه 105 یون بیت ـ گاران ایران را شکست داد. در مجموع در 30 بازی قبلی دو تیم 13 برد سهم ایران بوده و 9 بار هم کره‌جنوبی بازی را برده است.
تیزر عجیب کره‌ای‌ها علیه ایران
فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی تیزر عجیبی قبل از دیدار با تیم ملی فوتبال ایران منتشر کرد که با انتقادات زیادی حتی در خود کشور کره روبه‌رو شده است. در این تیزر کره‌ای‌ها بازیکنان ایران را به انجام فوتبال کثیف و فریب داور متهم کرده‌اند. به‌دنبال پخش این تیزر برخی سایت‌های معتبر کره‌ای به انتقاد از این رفتار غیرحرفه‌ای پرداختند.

برنامه بازی‌های دوستانه ملی
الجزایر ـ بروندی (13:30)
کره‌جنوبی ـ ایران (15:30)
سنگاپور ـ میانمار (16:15)
چین ـ تاجیکستان (16:30)
هنگ کنگ ـ چین تایپه (16:30)
اردن ـ اندونزی (17:30)
کرواسی ـ تونس (23:15)

ویلموتس: از باختن نفرت دارم
مارک ویلموتس، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران عصر دوشنبه در نشست خبری بازی با
کره جنوبی گفت: نمی‌توانم بگویم تیم فوق‌العاده‌ای خواهم ساخت. ما باید به آینده نگاه کنیم و نگاه رو به جلو داشته باشیم. برای این که به اهداف‌مان برسیم نیاز به انجام بازی‌های دوستانه داریم. از بازی دفاعی باید اجتناب کنیم. باید بتوانیم فوتبال زیبا و همراه با کسب نتیجه را به نمایش بگذاریم. مهم‌ترین مساله این است که شرایطی را ایجاد کنیم که باعث پیشرفت تیم و رسیدن به این اهداف شود. فلسفه ما در همان بازی نخست مقابل سوریه مشخص شد.
ویلموتس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: من دو بار تاکنون با کره‌جنوبی روبه‌رو شده‌ام و خاطرات خوبی از تقابل اولم در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دارم. من در جام‌جهانی برزیل نیز که به عنوان سرمربی با کره روبه‌رو شدم، نتیجه گرفتم. کره‌جنوبی تیم پرشوری است و وقتی در خانه بازی می‌کند انگیزه زیادی برای کسب پیروزی دارد. هرچند این بازی دوستانه است اما اهمیت زیادی برای کره جنوبی و ایران دارد. می‌خواهم مثل بازی با سوریه، نتیجه خوبی مقابل کره جنوبی کسب کنم. من تمام تلاشم را می‌کنم که ایران، کره را شکست دهد ولی باید تمام تلاشم را بکنم که شکست نخورم و با سیل انتقادات روبه‌رو نشوم. من از باختن نفرت دارم و دوست دارم بتوانم همواره با تیم ایران نتایج خوبی کسب کنم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها