دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

کشف ۴ تن «شیشه» در دو ماه امسال

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:در دوماهه امسال بیش از چهارتن ماده مخدر شیشه کشف شده است و این یعنی افزایش ۱،۱۴۵ درصدی کشفیات در این حوزه نسبت به دوماه سال گذشته.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۲۶
کشف ۴ تن «شیشه» در دو ماه امسال

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، اسکندر مومنی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هیچ کمکی از سازمان‌های جهانی به جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر انجام نمی‌شود، اظهار کرد: با امکانات سی سال پیش نمی‌توان با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اضافه کرد: درباره مواد مخدر سنتی و مواد مخدر پرخطر اولویت‌بندی صورت می‌گیرد، در دو ماه نخست سال گذشته ۳۳۳ کیلو شیشه کشف شد که این رقم در دوماهه گذشته امسال به ۴ هزار و ۱۴۴ کیلو افزایش یافت و معادل هزار و ۱۴۵ درصد رشد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم نگهداری معتادان متجاهر توسط وزرات بهداشت و رهاشدن مجدد این افراد در جامعه، خاطرنشان کرد: نسبت به چند ماه قبل، وضعیت اصلاً قابل قیاس نیست، اکنون حدود ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور و حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران جمع‌آوری شده‌اند، تعدادی از معتادان متجاهر دارای بیماری خاص هستند و نمی‌توانند با سایر معتادان متجاهر در یک جا نگهداری شوند، امیدواریم با کمک وزارت بهداشت مرکزی برای نگهداری و ساماندهی این معتادان متجاهر نیز فراهم شود.

مومنی گفت:نیروی انتظامی در کل کشور مجاهدانه برای جمع‌آوری معتادان متجاهر تلاش کردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: بسیاری از معتادان متجاهر از خانه‌هایشان رانده شدند البته آمار کل معتادان متجاهر خیلی دقیق نیست، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از این معتادان متجاهر مجدداً به دلیل بیماری‌های خاص به چرخه اعتیاد بازمی گردند.

وی افزود: بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه مبارزه با موادمخدر می‌شود.

مومنی افزود: حدود ۲.۱ درصد دانش‌آموزان درگیر اعتیاد هستند البته این آمار افزایش نداشته، اقدامات در شعاع چندصد متری مدارس تقویت و تشدید شده و نسبت به سال گدشته کشفیات در اطراف مدارس ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

دبیر کل ستادمبارزه موادمخدر تصریح کرد: موامخدری مانند گل، با انواع و بسته‌های مختلف و با تاکید بر عدم آسیب‌پذیری این مواد در بین نوجوانان توزیع می‌شود قاچاقچیان برای اینکه بتوانند دانش آموزان را ترغیب به استفاده از مواد کند از بسته‌های رنگی استفاده می‌کنند

وی بیان داشت: قوانین خوب باید به روز شود، یکی از موضوعاتی که در حال پیگیری هستیم، به روز کردن قوانین است، پیشنهاد دادیم که به طور مثال، به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان عمده، ضربه وارد شود، اما فرآیند اصلاح قانون زمان‌بر است.

مومنی درباره تصمیم واگذاری دارو‌های مخدر به بخش خصوصی، گفت: تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده، این تصمیم مربوط به سه سال قبل بود که به صورت پایلوت در چند مرکز اجرا شد و در حال بررسی مجدد پروتکل‌های آن هستیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر متذکر شد: در حوزه کشت در ارتفاعات بالای دو هزار و ۵۰۰ متر، رصد دقیق توسط ناجا و بسیج صورت می‌گیرد و کشت آن در کشور ما بسیار اندک است.

به گفته مومنی، در دستگاه‌های دولتی بخشی درباره مبارزه با موادمخدر وجود دارد، در حوزه مصرف کارمندان نیز هر دستگاهی کمیته خاص داشته و با مصرف‌کنندگان برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها