پنجمین پیروزی، ایران را به رده دوم لیگ ملت‌های والیبال رساند

سامورایی‌ها اسیر اراده ایران

آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال با پیروزی 3برصفر قرمزپوشان ما مقابل ژاپن همراه شد تا با 16امتیاز از شش بازی در رده دوم جدول کلی بازی‌ها (پایین‌تر از برزیل و بالاتر از فرانسه) قرار بگیریم.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۰۷

سامورایی‌ها که سال گذشته موفق به شکست دادن ایران در فرانسه شده بودند تلاش زیادی کردند تا بتوانند با استفاده از خستگی بازیکنان ایران در این بازی برنده باشند،اما قدرت بچه‌های ایران، دفاع‌ خوب روی تور و خط‌حمله آتشین،باعث شد تا چشم بادامی‌ها سه بر صفر بازنده باشند.
ست نخست؛ ۲۵ - 22 ایران
نخستین امتیاز در ست نخست را ایرانی‌ها دشت کردند.برتری مطلق از آن شاگردان کولاکوویچ بود و در چشم برهم زدنی بچه‌های ایران اختلاف خود را با حریف به عدد سه رساندند و این اختلاف با وجود مقاومت فراوان ژاپنی‌ها، تا پایان ست حفظ شد. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ ایران به پایان رسید.
ست دوم: ۲۵ - ۲۱ ایران
آغاز ست دوم و یک رقابت پایاپای بین دو تیم.همه چیز در شرایط تقریبا برابر پیش می‌رفت که با سرویس خوب علی‌اصغر مجرد ایران توانست با دو امتیاز از حریف پیش بیفتد.این اتفاق در حالی افتاد که در تیم رقیب هم نیشیدای 19 ساله نقش مجرد ایران را بازی کرد و با درخششی فوق‌العاده دو امتیاز متوالی را کسب کرد. همه‌چیز دوباره مساوی شده بود. اما این بار نوبت علی شفیعی بود تا با زدن سرویس‌های بی نقص خودش، ژاپنی‌ها را دچار مشکل کند. عملکرد ایران بهتر و بهتر شد تا برتری 25 بر 21 به نام ما نوشته شود.
ست سوم؛ ایران ۲۵ - ژاپن ۱۹
با شروع ست سوم بار دیگر با سرویس‌های خوب علی‌اصغر مجرد و دفاع خوب علی شفیعی روی تور، چهار امتیاز متوالی برای ایران کسب شد. ژاپن که در حضور تماشاگران پرشمار خود بازی می‌کرد تا حد زیادی روحیه خود را از دست دادتا ست سوم خیلی راحت‌تر فتح شود. برد 3برصفر در این بازی سه امتیاز شیرین به حساب ما واریز کرد.
بازگشت به ایران
تیم ملی والیبال ایران بامداد فردا وارد تهران می‌شود و بلافاصله به ارومیه می‌رود تا برای بازیهای هفته سوم آماده شود. اولین بازی ما در این هفته جمعه 24 خرداد مقابل کانادا برگزار خواهد شد که دیداری بسیار تعیین‌کننده است.

کولاکوویچ: این برد آسان نبود
سرمربی تیم ملی ایران کاملا از برد دیروز راضی بود. ایگورکولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از دیدار با ژاپن با حضور در نشست خبری گفت: بازی با ژاپن یک دیدار بسیار مهم برای والیبال ما بود و من از کسب برد در پایان این هفته خیلی خوشحالم. به ویژه آنکه ما در آخرین دیدار برابر ژاپن شکست خورده بودیم.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: بازی را مدیریت کردیم و تلاش ما بر این بود تا تمرکز خود را حفظ کنیم. به نظر می‌رسد برد برابر ژاپن برای ما آسان بود اما این گونه نیست و ما یک برد سخت را به سود خود تمام کردیم. ما خیلی خوشحالیم که این برد را در برابر تماشاگران پرشمار ژاپنی به دست آوردیم.

معروف: کلید برد، حفظ تمرکز بود
کاپیتان تیم ملی والیبال ایران هم مانند سرمربی ما معتقد بود برد مقابل ژاپن بسیار بااهمیت بود چون دیداری سخت و نزدیک را پشت سر گذاشتیم.
سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران بعد از کسب پیروزی برابر ژاپن در کنفرانس بعد از بازی گفت: همانگونه که انتظار می‌رفت دیدار سختی برابر ژاپن داشتیم. ما تلاش کردیم تمرکز خود را روی جریان مسابقه حفظ کنیم و این موضوع کلید برد بزرگ ما بود. پیروزی برابر ژاپن، پایان خوبی برای رقابت‌ها در توکیو بود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها