بسته پیشنهادی «چمدان» برای تماشای تلویزیون در ماه رمضان

چه کنداکتور باشکوهی شده

درست است که ماه رمضان ماه عبادت و بندگی است اما گرمای هوا و البته کاهش انرژی روزه‌داران باعث می‌شود که در این 30 روز زمان بیشتری را برای استراحت یا سرگرمی‌هایی که نیاز به انرژی زیادی ندارند، صرف کنند. تلویزیون دیدن هم از آن دسته از سرگرمی‌هایی است که در رمضان طرفدار بیشتری پیدا می‌کند. به همین خاطر در سال‌های اخیر برنامه‌هایی مانند «دورهمی» و «خندوانه» که فضایی شادتر داشتند مخاطبان زیادی را به‌دست آوردند. امسال خبری از خندوانه و دورهمی نیست و تلویزیون از برندهای جدیدی رونمایی کرده است. از آنجا که هیچ‌کس نمی‌تواند در تمامی 24ساعت پای تلویزیون بنشیند یا زمان زیادی را برای آزمون و خطا صرف کند تا برنامه‌های جذاب‌تر را پیدا کند، ما تصمیم گرفتیم منوی پیشنهادی خود را برای ماه مباک رمضان به مخاطبان قاب کوچک ارائه کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۱۶

کله سحر با نجم‌الدین: 2 بامداد تا نماز صبح
امسال مدیران شبکه سه، اجرای برنامه سحرگاهی خود را به مجری معروف «سمت خدا» سپردند. «ماه من» با اجرای نجم‌الدین شریعتی در قالبی جدید پیش از اذان روی آنتن می‌رود. علاوه بر شریعتی، امیرحسین مدرس و حسن سلطانی دیگر مجریان سحر هستند که در شبکه دو و یک به اجرای برنامه می‌پردازند. پیشنهاد اول ما برای سحر
«ماه من» است.
بین الطلوعین در حرم امام رضا(ع): 5 تا 7 صبح
این بازه زمانی برای کسانی که پس از اذان صبح قصد قرآن و مناجات را دارند، مناسب است. شبکه سه سیما امسال هم مانند سالیان گذشته به‌صورت زنده قرآن خوانی‌ای که از مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) پخش می‌شود را روی آنتن خود می‌برد. شبکه یک نیز با «ثقلین» هر روز حدود ساعت 4:45 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. در «ثقلین» هر روز به مدت یک ساعت با قرائت یکی از قاریان کشورمان، یک جزء قرآن کریم پخش می‌شود.
«سمت خدا» و دوباره نجم‌الدین: 13 تا 15
سال‌های سال است که در این ساعات نجم‌الدین شریعتی با برنامه اصلی‌اش یعنی «سمت خدا» مهمان خانه‌های مردم است. شاید چالش‌برانگیزترین نکته در مورد قسمت‌های جدید سمت خدا، اجرای برنامه ماه من توسط نجم‌الدین شریعتی باشد. شریعتی در 30 روز آینده قرار است در هر روز دو برنامه سنگین را اجرا کند، کاری که در حالت عادی هم سخت است چه برسد به اجرا با زبان روزه! با همه این احوال پیشنهاد ما برای وقت‌گذرانی و بهره بردن از ظهر سمت خدا است، چرا که دیگر شبکه‌های تلویزیونی چندان به این ساعت از روز برای برنامه‌های خود توجه نکرده‌اند.
دل‌ها همه بی‌قرار اذانند: 19 تا 20:30
بدون تردید مهم‌ترین تغییر تلویزیون در ماه رمضان امسال عدم‌پخش «ماه عسل» از شبکه سه سیما است. جایگزینی که مدیران شبکه برای این برنامه در نظر بودند بنیامین بهادری بود اما تا این لحظه بنا به دلایلی که اعلام نشده برنامه بنیامین روی آنتن نرفته است.«اختیاریه؛ شهر باران» و «هزارداستان» از شبکه تهران و نسیم دیگر برنامه‌های مهم این ساعت از روز هستند. پیشنهاد ما به شما هزارداستان است که شباهت زیادی با ماه عسل دارد. البته شاید اختیاریه و شبکه پنج بتوانند غافل‌گیرمان کند.

قرار همیشگی؛ سریال‌های بعد از افطار: 20:45 تا 22:15
تلویزیون امسال با دست پر وارد ماه مبارک رمضان شده و از همین حالا می‌شود حدس زد «برادرجان» به کارگردانی محمدرضا آهنج که هر شب ساعت 20:45 از شبکه سه روی آنتن می‌رود به همراه «دلدار» که ساخته برادران محمودی است دو رقیب سرسخت یکدیگر باشند. البته از آنجا که زمان پخش سریال‌ها هم‌پوشانی ندارد مخاطبان می‌توانند پس از «برادرجان» ساعت 21:30 به تماشای دلدار در شبکه دو بنشینند. علاوه بر این دو، شبکه یک سیما سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان،را هر شب ساعت 22:15 پخش می‌کند.
مخاطبان می‌توانند هر سه سریال را در ساعات خاص خودشان مشاهده کنند اما اگر راستش را بخواهید حدس ما این است که سریال «برادرجان» جذابیت بیشتری نسبت به دو اثر دیگر داشته باشد.
سلطان بغض در برابر سلطان خنده: 20:45 تا 22:15
مهم‌ترین برنامه‌ای که قرار است در ساعات پایانی هر روز پخش شود، «عصر جدید» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی است. هنوز زمان پخش دقیق عصر جدید اعلام نشده اما قرار است در ماه مبارک رمضان قسمت‌های فینال پخش شود. علاوه بر عصر جدید، رامبد جوان هم برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده و براساس وعده‌اش در شب‌های ماه مبارک رمضان با «قاچ» مهمان خانه‌ها می‌شود. قاچ ساعت 22 هر شب پخش می‌شود و به احتمال زیاد همزمان با سریال شبکه یک و برنامه عصر جدید باشد. ما برای این ساعت پیشنهاد قطعی و خاصی نداریم چرا که تک تک برنامه‌های این ساعت امتحان خود را پس داده‌اند و مخاطب هم با این آثار آشناست پس انتخاب را به خودتان می‌سپاریم تا با خیال راحت هرچه را که دوست دارید تماشا کنید.
پیشنهاد ویژه : 3:00 تا اذان صبح
خیلی از کودکان در ماه رمضان سعی می‌کنند شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانند و بیشتر ساعات روز را به استراحت بپردازند. پیرو این نکته مهم شبکه پویا با یک ایده جذاب و برنامه ریزی دقیق سعی کرده از همان ساعات ابتدایی سحر کودکان را به خود جذب کند. این شبکه با دعوت از افرادی مانند مجید خسروانجم به برنامه «سرسفره خدا» سعی می‌کند مخاطبان هدفش را از ساعت 3 بامداد جذب کند و تا وقت اذان صبح بیدارشان نگه دارد.

صادق پریدری
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها