والیبال ایران شایسته شکست دادن برزیل بود

خط و نشان روی تور

یک بازی کم نقص مقابل پر افتخارترین تیم دنیا، می‌توانست با یک برد تاریخی برای تیم ملی والیبال ایران تمام شود اما افسوس که فقط یک امتیاز کم آوردیم برای جشن گرفتن چهارمین برد متوالی در لیگ ملت ها.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۵۳

بروبچه‌های شایسته والیبال ایران آنقدر خوب بودند که حتی برزیل نامدار را با نتیجه 3‌بر‌یک شکست بدهند اما این ماراتن جذاب و تماشایی در نهایت با برتری 3 بر 2 طلایی پوشان برزیل خاتمه یافت.
شاید سرنوشت ساز ترین لحظات این بازی، در گیم چهارم و امتیازات پایانی آن رقم خورد؛ جایی که شاگردان ایگور کولاکوویچ، در مقطعی 21 بر 18 از برزیل پیش بودند و کمی جلوتر، در امتیاز حساسی چون 31 بر 30 هم برتری با تیم ملی ایران بود. اینجا بود که فقط یک‌امتیاز می‌خواستیم تا ثبت یک شگفتی بزرگ و شکست دادن برزیل در چهار گیم. در این امتیاز حتی توپ در زمین ما دریافت شد اما تبدیل به امتیاز نشد که نشد. البته شانس با ما یار نبود و یکی دو اشتباه کوچک هم مزید بر علت شد تا برد ما مقابل برزیل پرستاره، موکول شود به وقتی دیگر. شاید در همین تورنمنت و در مقطع حساس‌تری مثل مرحله نهایی.
سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در بازی مقابل بهترین تیم 20سال اخیر جهان بودند. از همان ابتدای بازی مشخص بود که تاکتیک توصیه شده کولاکوویچ برای این بازی، سرویس‌های قدرتمند و انتحاری است. بازیکنان ایران از این تاکتیک نتیجه لازم را گرفتند و با درخشش امیر غفور گیم اول را 25 بر 23 برنده شدند.
برزیل با آوردن یواندری لئال کوبایی و مائوریسیو سوزا در گیم دوم تیم برتر زمین بود و مزدش را هم با کسب نتیجه 25 بر 16 گرفت. اما در گیم سوم، سعید معروف، بیشتر از بازیکنان سرعتی خود استفاده کرد و ترجیح داد مدافعان حریف را با سرعت غافلگیر کند. این برنامه جدید نتیجه بخش بود و ایران در این گیم 25 بر 21 برزیل را شکست داد. ماراتن گیم چهارم اما بزرگ‌ترین افسوس را برای علاقه مندان به والیبال رقم زد. گیمی که برزیل تا قبل از امتیاز 26 هرگز از ایران پیش نیفتاد اما در نهایت با برتری 33 بر 31 به نفع این تیم خاتمه یافت.
در ست پنجم، بازیکنان دریافت‌کننده ایران، تمرکز لازم را برای بازی نداشتند و همین موضوع سبب شد اختلاف امتیاز از همان ابتدا زیاد شود. نتیجه این ست 15 بر 10 به سود برزیل رقم خورد تا این تیم برنده بازی شود. این نخستین شکست ایران در لیگ ملت‌های 2019 بود.
آمار، برتری در سرویس
تیم ایران در این مسابقه 66 امتیاز از اسپک، هفت امتیاز از دفاع، 9 امتیاز از سرویس و 25‌امتیاز از خطاهای حریف کسب کرد. این در حالی است که برزیل 67 امتیاز از اسپک، 11 امتیاز از دفاع، شش امتیاز از سرویس و 33 امتیاز از خطای تیم ایران به دست آورد.
برنامه 2 بازی بعدی تیم ملی
بازی دوم: ایران - آرژانتین
شنبه ۱۸ خرداد (۱۰:۴۰)
بازی سوم: ایران - ژاپن
یکشنبه ۱۹ خرداد (۱۴:۱۰)

موسوی، امتیازآورترین
در پایان این مسابقه جذاب، سید محمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران با کسب 19 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش در دیدار برابر برزیل را به خود اختصاص داد. پس از وی امیر غفور موفق به کسب 17 امتیاز برای ایران شد. در تیم برزیل هم ریکاردو لوکارلی موفق به کسب 20 امتیاز برای تیمش شد.

سه تیم برتر لیگ ملت‌ها در پایان روز چهارم

رده تیم بازی برد معدل گیم امتیاز
1 فرانسه 4 4 3 12
2 برزیل 4 4 2.4 10
3 ایران 4 3 2.75 10

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها