به محض ظاهر شدن چند هواپیمای اسرائیلی در ساعت 3 و ۲۲ دقیقه بامداد دیروز که از سمت جولان وارد خاک سوریه شده بودند، سامانه‌های دفاع هوایی این کشور فورا آنها را رهگیری و به سمت‌شان شلیک کرد. در نتیجه این شلیک موشک‌های دشمن در هوا منهدم شده و تکه‌پاره‌های آنها در خاک سوریه فرود آمد.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۳۵

به گزارش المیادین، یک منبع نظامی سوری با اعلام این خبر گفت: سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه حمله دشمن صهیونیستی را که برخی مواضع در جنوب غرب دمشق و حومه قنیطره را هدف گرفت دفع کرد. با این حال منابع خبری می‌گویند در جریان این حملات سه سرباز سوری کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند.
به گفته این منبع، ساعت 4 و ۱۰ دقیقه بامداد دشمن صهیونیستی چند حمله هوایی به سمت حومه شرقی قنیطره داشت که به کشته و زخمی شدن سربازان منجر شد. این حملات برخی خسارات مادی نیز به همراه داشت. در هفدهم ماه گذشته میلادی نیز سامانه‌های دفاع هوایی سوریه هواپیماهای متخاصم را که به سمت قنیطره می‌آمدند، هدف قرار دادند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توضیح این حملات اظهار کرد، ارتش در واکنش به شلیک دو راکت از جبل‌الشیخ در شمال جولان که شنبه شب انجام شد، مناطقی نظامی را در سوریه هدف قرار داد. وی مدعی شد، در این حملات به دو آتشبار، چند سایت رصد اطلاعات در منطقه جولان و نیز یک آتشبار سامانه دفاع هوایی از نوع SA2 سوریه آسیب وارد کرده‌اند. در همین رابطه خبرنگار اسپوتنیک نیز گزارش داد، در اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی منطقه تل‌الشعار دچار حریق شد. به گفته این خبرنگار، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه توانستند چند موشک رژیم صهیونیستی را که در موج دوم حملات از جولان اشغالی شلیک شده بودند قبل از رسیدن به تل‌الشعار منهدم کنند.
تل‌الشعار روز دوشنبه گذشته نیز هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود و در جریان آن یک افسر سوری کشته و سه سرباز نیز زخمی شده بودند. به گفته خبرنگار اسپوتنیک، یکی از موشک‌های رژیم صهیونیستی در القنیطره منهدم شد. منطقه القنیطره یکی از مناطق بسیار مهم در جنگ اکتبر سال ۱۹۷۳ محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها