در تصاویر لحظه سرنگونی و سقوط و آتش گرفتن بزرگترین و جدیدترین هواپیمای جاسوسی آمریکا بر اثر اصابت مستقیم آتشبار پدافند هوایی یمن دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۲۸
سرنگونی جدیدترین هواپیمای جاسوسی آمریکا در یمن

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، تصاویر اولیه از لحظه سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون خلبان ساخت آمریکا بر فراز سواحل غربی یمن منتشر شد.

این دومین هواپیمای بدون خلبان جاسوسی ساخت آمریکا مدل ام کیو 9 است که بر فراز سواحل غربی سرنگون شد.

در تصاویر لحظه سرنگونی و سقوط و آتش گرفتن این هواپیمای جاسوسی بر اثر اصابت مستقیم آتشبار پدافند هوایی یمن دیده می شود.

یک منبع پدافند هوایی یمن گفت: ام کیو 9 ساخت آمریکا مدل جدید و ارتقاء یافته است که در حال نقض حریم هوایی یمن در استان الحدیده با یک فروند موشک زمین به هوا هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

از طرف دیگر یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد ارتقای پدافند هوایی یمن ادامه خواهد یافت تا از سراسر حریم هوایی یمن حفاظت شود.

مشخصات بزرگترین و جدیدترین هواپیمای جاسوسی سرنگون شده آمریکایی

یکی دیگر از بزرگترین و جدیدترین هواپیماهای جاسوسی بدون خلبان ساخت آمریکا بر فراز سواحل غربی یمن بر اثر اصابت یک فروند موشک زمین به هوایی که ارتش و کمیته های مردمی یمن شلیک کردند سرنگون شد. این دومین هواپیمای «ام کیو 9» است که بر فراز یمن سرنگون می شود.

ام کیو 9 از بزرگترین و جدیدترین هواپیماهای جاسوسی بدون خلبان آمریکا با فناوری بالاست. این نوع هواپیما 11 متر طول دارد و عرضش نیز با بالها 20 متر است و ارتفاعش از زمین نیز حدود چهار متر است.

این هواپیما زمانی که خالی است دو تن وزن دارد که شرکت ژنرال اتومکس آن را ساخته و قادر است 1850 کیلومتر بدون سوخت اضافی پرواز کند و می تواند مأموریت های متعددی در ارتفاعات متوسط انجام دهد.

این هواپیما مجهز به یک سیستم راداری است و می تواند به هواپیماهای دیگر یا ایستگاههای زمینی اطلاعات بدهد.

ارتش آمریکا از این هواپیما در مأموریتهای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات استفاده می کرد تا اینکه آمریکایی ها آن را ارتقا دادند و از آن برای بمباران نیز استفاده می کنند.

امتیاز این هواپیما توان آن در حمل تسلیحاتی مانند موشکهای ای جی ام و موشک های114 و بمبهای هدایت شونده با لیزر «جی بی یو 12 بی وی تو» است. این هواپیما می تواند مهماتی از نوع جی بی یو 13 حمل کند.

گزارشگر شبکه المسیره گفت: هواپیمای ام کیو-9 می تواند تماس های الکترونیکی فرستاده شده از دستگاه های بی سیمی و گوشی همراه را رصد کند. این هواپیما می تواند پلاک خودروها را از فاصله دو مایلی تشخیص دهد و بخواند .همچنین این قدرت را دارد که بیشتر مأموریتهای هواپیمای اف-16 را انجام دهد.

هزینه ساخت هر یک از این نوع هواپیماها برای آمریکا 56 میلیون دلار است و آمریکایی ها از این هواپیما در جنگ هایشان در افغانستان و عراق و جاهای دیگر استفاده کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها