روسای جمهوری روسیه و چین با انتشار بیانیه‌ای مشترک، تحریم‌ های آمریکا علیه ایران را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۲۰۹۹۳۹
روسای جمهور روسیه و چین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کردند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، روسای جمهوری روسیه و چین پس از دیدار دوجانبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک ضمن محکومیت اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌ های یکجانبه علیه ایران بر پای بندی همه طرف‌ها به توافق برجام تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک به گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با تائید فعالیت‌ها و تعهدات ایران اشاره شده و نسبت به انجام تعهدات از سوی ایران اظهار خرسندی شده است.

درعین حال، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «شیء جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین از ایران خواسته‌اند تا از گام‌های بیشتر برای متوقف کردن تعهدات خود ذیل برجام پرهیز کند و دو کشور در بیانیه مشترک پای بندی خود را به تعهدات مندرج در برجام مورد تاکید قرار داده‌اند.

انتشار این بیانیه مشترک از سوی روسیه و چین در شرایطی است که از سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با خروج یکجانبه از توافق برجام، اقدام به اعمال مجموعه‌ای از شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران نموده است.

علاوه بر چین و روسیه، اتحادیه اروپا نیز مخالفت خود را با اعمال تحریم‌ های آمریکا علیه ایران اعلام کرده، هرچند کشورهای اروپایی هنوز هیچ اقدام عملی برای تداوم برجام اجرا نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها