نتایج روز نخست لیگ ملت های والیبال؛

چنگ خروس‌ ها به صورت تزارها +جدول

ادامه کار شاگردان کولاکوویچ در لیگ ملت های والیبال ؛

ایران مقابل یار سابق

تیم ملی والیبال ایران پس از کسب پیروزی شیرین و دلچسب مقابل ایتالیا امروز در دومین دیدار مرحله مقدماتی خود در لیگ ملت های 2019 والیبال به مصاف تیم ملی والیبال چین می رود، تیمی که روز گذشته مقابل مهمان خود آلمان تن به شکست داد.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۸۸
ایران مقابل یار سابق

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال ایران امروز در دومین دیدار خود در رقابت های لیگ ملت های والیبال از ساعت 16:30 در شهر جیانگمن مقابل میزبان یعنی چین قرار می گیرد.

شاگردان ایگورکولاکوویچ در تیم ملی والیبال ایران این دوره از لیگ ملت های والیبال را بسیار خوب آغاز کردند و ایتالیای قدرتمند و پرافتخار را با نتیجه سه بر یک از پیش رو برداشتند.

امیر غفور در آن دیدار با کسب 20 پوئن پرامتیازترین بازیکن میدان لقب گرفت.

در دومین دیدار روز گذشته نیز میزبان هفته نخست یعنی چین مقابل دیگر تیم اروپایی یعنی آلمان قرار گرفت و در ماراتن ست ها با نتیجه سه بر دو مغلوب شد. دو ست نخست این دیدار را ژرمن ها با پیروزی پشت سر گذاشتند و انتظار برتری راحتی برای آنها می رفت اما در دو ست بعدی چینی ها به بازی برگشتند تا این مسابقه دو بر دو در پایان ست چهارم مساوی شود تا کار به ست پنجم برسد. در ست پنجم آلمان مجددا به بازی برگشت و با نتیجه 15 بر 11 به غائله پایان داد.

حالا همین چین زخم خورده امروز مقابل تیم ملی والیبال ایران قرار می گیرد، آن هم در حالی که سرمربی این تیم یعنی رائول لوزانو پیش از این سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود و در المپیک 2016 هدایت ملی پوشان ایران را در دست داشت. او با آشنایی نسبت به ایران و ستاره های آن امروز چین را کوچینگ می کند و امیدوار است شکست روز گذشته را مقابل ایران جبران کند. چین اما چه خصوصیاتی دارد و آمار این تیم چگونه است؟

چین و مشکل سرویس زدن

لیگ ملت های والیبال محل تقابل تیم های بزرگ و کوچک دنیاست. در این رقابت‌ها پیروزی تیم های کم قدرت تر مقابل قدرت های برتر جهان آنچنان اتفاق شگفت انگیزی تلقی نمی شود. اصولا در والیبال از این دست اتفاقات بسیار می افتد و تیم های بزرگ به دفعات مقابل تیم های کوچک تر تن به شکست می دهند. ایران نیز چه در لیگ ملت های والیبال ، چه در رقابت های جهانی و چه حتی در قهرمانی آسیا گاهی اوقات بزرگ ترین تیم ها را شکست می دهد و گاهی اوقات نیز در عین تعجب به تیم های ضعیف تر از خودش می بازد.

چین یکی از تیم هایی به شمار می رود که جز قدرت ها نیست اما مصاف با آن همیشه سخت است.

کشور چین هر چند در بسیاری از رشته های ورزشی در دنیا سرآمد است اما والیبال این کشور در عرصه های بین المللی کمتر حرفی برای گفتن دارد. چین در دوره قبلی لیگ ملت های والیبال نیز از ایران شکست خورد. آن شکست و احتساب شکست روز گذشته این تیم مقابل آلمان حالا انگیزه های آنها را برای کسب پیروزی در بازی امروز دو چندان می کند به خصوص اینکه بدانیم رائول لوزانو سرمربی گری این تیم را بر عهده دارد، مردی که قبلا سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود و کاملا نسبت به تیم کنونی تحت هدایت ایگور کولاکوویچ آشنایی دارد.

میانگین سنی چینی ها در این مسابقات 24 سال و میانگین قدی آن ها 198 سانتی متر است. با ارتفاع اسپک 351 و ارتفاع دفاع 339 یکی از تیم های خوب در آمار به شمار می روند.

چینی ها امسال برای صعود به المپیک برنامه ریزی کرده اند و با سرمایه گذاری قابل توجه برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.

مشکل اساسی این تیم این است که در سرویس زدن ضعیف عمل می کند و این ضعف در مقابل آلمانی کاملا مشهود بود. نکته بسیار جالب این است که تیم ملی والیبال ایران روز گذشته مقابل ایتالیا هم دقیقا همین ضعف را نشان داد ، یعنی اینکه در سرویس زدن ضعیف ظاهر شد اما به هر حال نتیجه این مسابقه را سه بر یک برد.

مشکل دیگر این است که ملی پوشان ایران در هوای شرجی شهر جیانگمن چین به سرعت خسته شدند و به نفس افتادند اما اکنون این امیدواری به وجود آمده است که نسبت به بازی قبل بسیار آماده تر شده باشند.

ترکیب تیم ایران در شروع دیدار با ایتالیا سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، جواد معنوی نژاد و علی شفیعی به همراه حضرت پور( لیبرو) تشکیل می دادند. احتمالا ایران دقیقا با همین ترکیب در ابتدای مسابقه به میدان می رود.

برنامه ادامه دیدارهای ایران در هفته نخست:

٭ شنبه ۱۱ خرداد: ایران – چین، ساعت ۱۶:۳۰

٭ یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران- آلمان، ساعت ۱۲:۳۰

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها