عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص تخلفات صورت گرفته در بحث برخی اقلام خوراکی از جمله خرما که باعث افزایش قیمت خرما در بازار شد، اظهار کرد: از چند ماه پیش از ماه مبارک رمضان، ما با مسؤولان و دستگاه‌های مرتبط با این بخش، توافق کرده بودیم در صورت تأمین خرمای ماه مبارک رمضان، ممنوعیتی برای صادرات خرما اعمال نشود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در بازار دچار مشکلاتی شدیم که باعث شد قیمت خرما بالا رود.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۲۹

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با گلایه از دستگاه‌هایی که با تفاهم مذکور کنار نیامدند، افزود: از طرف دیگر شاهد بودیم متاسفانه برخی سردخانه‌هایی که با استفاده از تسهیلات دولتی احداث شده بودند به‌جای آن‌که در شرایط خاص در خدمت شهروندان باشند و در پیچ تولید، در زمان نیاز به درد مصرف‌کنندگان بخورند، در زمان کمبود خرما، به محلی برای انبار خرما تبدیل شده بودند و بر همین اساس، اقدام به تعزیر تعدادی از این سردخانه‌ها کردیم.
وی گفت: همکاران ما در بازرسی‌های خود سردخانه‌هایی را شناسایی کردند که مقادیری بیش از ۳۰۰ تن خرما را در خود انبار کرده بودند.
تابش افزود: پرونده سردخانه‌های متخلف به تعزیرات معرفی شد و با حکم قضایی، بخشی از خرماهای انبارشده نیز به حراج گذاشته و در اختیار مردم قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها