گفت‌وگو با جواد نکونام که بعد از کلی حرف و حدیث به فولاد خوزستان پیوسته است

فولاد را بادلم انتخاب کردم

جواد نکونام به فولاد پیوست. او مذاکراتی با باشگاه تراکتورسازی داشت، ولی در نهایت با باشگاه اهوازی به توافق رسید. نکو از تبریزی‌ها تشکر می‌کند و از مردم خوزستان حرف می‌زند. از این‌که وجود آنها، یکی از دلایل اصلی انتخاب این باشگاه بوده است. او می‌خواهد با فولاد فراتر از فوتبال عمل کند. نکونام می‌داند دلخوشی اصلی این مردم در آن اقلیم آب و هوایی فوتبال است. او در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم توضیحاتی درباره این توافق و حضور می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۸۲

بعد از کلی حرو و حدیث به فولاد ملحق شدید. درباره این توافق ناگهانی صحبت کنید.
ابتدا باید بگویم من همیشه به مردم اهواز و کلا جنوبی‌ها ارادت ویژه‌ای دارم. در مقاطع مختلف به من لطف داشته‌اند. هر بار هم که به این شهر رفتم، لطف‌شان شامل حال من شد.
چند بار هم برای آنها پست گذاشتید. پست‌های اجتماعی.
به هر حال کسی که مشکلات مردم جنوب را ببیند، نمی‌تواند سکوت کند. جنوبی‌ها سال‌ها در جنگ بودند. حالا شایسته بهترین زندگی هستند. متاسفانه شرط اقلیمی آنجا هم خوب نیست.
ممکن بود این مسأله روی تصمیم شما اثر بگذارد؟
ما مربیان اولویت‌مان چیز دیگری است. وقتی شما دلی تصمیمی را می‌گیرید، دیگر به این مسائل فکر نمی‌کنید. اتفاقا در چنین شهرهایی همیشه انگیزه کار زیاد است. ما می‌خواهیم با فوتبال دل مردم را شاد کنید. به خوبی می‌دانم عشق و علاقه جنوبی‌ها به فوتبال است. آنها عاشقانه به ورزشگاه می‌آیند و تیم محبوب شان را تشویق می‌کنند. هدف ما این است که بتوانیم تیم خوبی بسازیم.
آیا قولی به هواداران می‌دهید؟
وعده دادن در فوتبال کار اشتباهی است. هرکس وعده دهد یعنی بدون این‌که کاری کند، فقط حرف زده است. حرف زدن کار ساده‌ای است. می‌توانم بگویم ما می‌رویم تا فولاد را قهرمان کنیم. ولی آیا من در حال حاضر کاری کرده‌ام؟ آیا ما تیم خود را بسته‌ایم؟ چطور ممکن است شما در جلسه بنشینید و بدون این‌که حتی اقدامی کرده باشید، قول بدهید؟
البته قول دادن در فوتبال ایران مرسوم است.
تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که مجموعه تیم نهایت تلاش خود را می‌کند. مردم اهواز و خوزستان برای ما انگیزه هستند. یکی از دلایل اصلی که پیشنهاد این باشگاه را پذیرفتم همین مسأله بود. یعنی به خاطر مردم. این تضمین را به تک‌تک هواداران می‌دهم تا روزی که باشیم نهایت تلاش خود را می‌کنیم، همان‌طور که در تیم‌های دیگر هم همین‌طور بودیم.
فولاد با مشکل کمبود بازیکن روبه‌روست. آیا این مسأله شما را نگران نمی‌کند؟
ما خیلی زود کارمان را شروع کردیم. یعنی وقتی برای تلف کردن نداریم. همان‌طور که می‌دانید فصل آینده لیگ برتر فصل بسیار سختی است. تیم‌ها برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده‌اند. من شک ندارم لیگ آینده شاهد تیم‌های قدرتمند خواهد بود. تیم‌های بالانشین که قهرمان نشده‌اند با توپ‌پر برمی‌گردند. تیم‌های وسط جدول به فکر سهمیه، قدرتمندتر بسته می‌شوند. تیم‌های پایین جدول هم برای آنکه فصل بعد در خطر نباشد، بهتر بسته می‌شوند تا حداقل در اواسط جدول قرار بگیرند. این یعنی کار بسیار سخت خواهد بود. ما سریعا برنامه‌ریزی را آغاز خواهیم کرد. هدف بزرگی در فولاد داریم. طبیعتا بازیکنانی اضافه می‌شوند و بازیکنانی می‌روند. این جزئی از فوتبال است.
چه شد به تراکتورسازی ملحق نشدید؟
ما صحبت‌هایی داشتیم، ولی به توافق دست پیدا نکردیم. باید از این باشگاه و مسؤولانش تشکر کنم. همین که جزو گزینه‌های تراکتور بودم برایم افتخار بزرگی است. برای این باشگاه تبریزی بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم که در ادامه راه موفق باشند.
اخیرا خسرو حیدری هم از فوتبال خداحافظی کرد. صحبتی درباره او ندارید؟
خسرو بازیکن خوب و مودبی است. من از او هیچ خاطره بدی ندارم. در تیم ملی و استقلال دوران خوبی داشتیم. حیدری با وجود سال‌ها حضور در استقلال هیچ‌گاه به دنبال منافع شخصی خودش نبود. او با احترام از استقلال رفت و این مسأله بسیار مهم است. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم خیلی زود به‌عنوان مربی به فوتبال بازگردد. او هم جزو نسل جوان مربیگری فوتبال ایران است. باید به نسل جوان بها داده شود.

سعید اکبری

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها