اگر پریروز و در آن‌سوی دنیا 16 میلیون نفر مرخصی گرفتند و سر کار نرفتند تا بتوانند با خیال راحت، آخرین قسمت سریال «بازی تاج و تخت» را تماشا کنند، دیروز هم مشابه همین وضع در مملکت خودمان برقرار بود.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۷۸

نه این‌که جماعت برگه مرخصی رد کنند، نه بلکه روز کاری شان را با صحبت و تحلیل درباره سرنوشت استارکها و مرگ مادر اژدهایان (درستش این است، نه آن که در بسیاری از زیرنویس‌های این سریال می‌نوشتند: اژدهاها!) گذراندند و تقریبا متفق القول هم از این پایان‌بندی راضی نبودند و می‌گفتند صد رحمت به پایان بازهای اصغرآقا! پاره‌ای از دوستان، غمبرک زده بودند که دیگر دوشنبه هایشان را با چه سریالی در این سطح و کیفیت سر کنند که پیشنهاد دادیم عجالتا با سریال‌های ماه رمضانی خودمان از برادر جان تا از یادهارفته و دلدار سرگرم شوند تا بعدش ببینیم چه پیش می‌آید و مهر چه آثاری به دلمان می‌نشیند.
خیلی‌ها منتظرند ماه مبارک رمضان از راه برسد و پای تلویزیون بنشینند و دیدار رهبر انقلاب با شاعران و اهالی فرهنگ و ادب را ببینند. شوقی که شب گذشته به سرانجام رسید و مردم این سنت زیبا و همیشگی ماه مبارک رمضان رهبر معظم انقلاب را از رسانه ملی دیدند. حالا تصور کنید خود افرادی که در این جلسه صمیمانه و پربار فرهنگی حاضر می‌شوند، چه حس و حالی دارند. دوستان فرهنگی به پیشقراولی محمدصادق علیزاده، دبیر باذوق گروه در صفحات 10 و 11 امروز به‌طور مبسوط به دیدار رهبر انقلاب با شاعران پرداخته‌اند. مصاحبه با علیرضا قزوه، شاعر حوزه انقلاب درباره لزوم حفظ زبان فارسی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پرونده است. همچنین همکارانم شما را در جریان حاشیه‌ها و
حال و هوای نشست صمیمانه اخیر رهبر انقلاب با شاعران گذاشته‌اند.
حتما در جریان حرف و حدیث‌های اخیری هستید که درباره عزیزان و مهاجران افغان پیش آمد. متاسفانه در این چند وقت اخیر، هرازگاهی اظهاراتی مطرح شده که تکدر خاطر و دلخوری این مهمانان دوست‌داشتنی کشورمان را در پی داشت، اما نیک می‌دانیم دوستی ایرانی‌ها و افغان‌ها خدشه‌ناپذیر است. تعداد زیادی از مردم افغانستان سال‌هاست در ایران زندگی می‌کنند و بخشی از ملت ما هستند؛ نظیر برادران محمودی (نوید و جمشید) که از چهره‌های جوان و مستعد فیلمسازی محسوب می‌شوند. تازه‌ترین فیلم آنها شکستن همزمان بیست استخوان است که قرار است به‌زودی همزمان در ایران و افغانستان اکران شود؛ سرکار خانم قنبری، خبرنگار باسابقه سینمایی ما به همین مناسبت گفت‌وگویی با نوید محمودی، تهیه‌کننده این فیلم انجام داده که در این صفحه می‌خوانید.
*29 اردیبهشت هم تولد دکتر محمد مصدق بود؛ به همین مناسبت محمدرضا کائینی، پژوهشگر و محقق تاریخ معاصر با یکی از اطرافیان این سیاستمدار گفت‌وگو کرده که ماحصلش را می‌توانید در صفحه 12 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها