پلیس آگاهی آذربایجان شرقی باند ۵ نفره سارقان منازل بالای شهر تبریز را متشکل از ۴ مرد و یک زن دستگیر کردند که ارزش اقلام کشف‌ شده از آنها بیش از یک‌ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بود.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۹۲
زندگی یک‌هفته‌ای دزدان در خانه‌ای در تبریز

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، پلیس آگاهی آذربایجان شرقی باند 5نفره سارقان منازل بالای شهر تبریز را متشکل از 4 مرد و یک زن دستگیر کردند که ارزش اقلام کشف‌شده از آنها بیش از یک‌میلیارد و 700میلیون تومان بود.

سردار حسین عبدی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اظهار اینکه این باند در ایام تعطیلات فروردین اقدام به شناسایی و سرقت از منازل خالی کردند، افزود: این باند به 27 فقره سرقت اعتراف کرده که یک‌میلیارد و 700میلیون تومان ارزش این اموال بوده است.

وی گفت: نیروی انتظامی در یک هفته گذشته در استان 172 سارق و 31 مالخر را دستگیر کرد که اموال قابل‌توجهی از آنها کشف شد.

فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش 5درصدی سرقت از منازل و مغازه‌ها کنار افزایش سرقت‌های خرد مانند دوچرخه و قطعات خودرو و... ابراز داشت: در دوماهه سال جاری بیش از 83 درصد سرقت‌هایی که در این استان اتفاق افتاده کشف شده است.

وی گفت: مردم با رعایت توصیه‌های پلیسی و افزایش ضریب ایمنی با نصب تجهیزات ایمنی، از اموال خود مراقبت بیشتری داشته باشند و ما را در ناکام گذاشتن سارقین کمک کنند.

علی‌رغم استفاده از دوربین و حفاظ، سارقان قفل درب اصلی را شکستند و وارد خانه شدند

یکی از مالباختگانی که این باند از منزلشان در خیابان همافر در ولی‌عصر(عج) سرقت کرده، گفت: ما 10 روز در منزل نبودیم که سارقان 18 فروردین وارد منزل شده همه چیز را بردند و وقتی 25 فروردین به منزل برگشتیم دیدیم خانه خالی خالی است!

وی اضافه کرد: در منزل، دوربین و حفاظ‌های محکمی در درب و پنجره و بالای دیوار حیاط داشتیم ولی چون دزدگیر نبود به‌راحتی قفل در اصلی را شکستند و وارد شدند.

این مالباخته ادامه داد: این سارقان همه چیز را بردند، حتی برنج و روغن و ادویه و لوازم آرایشی و بهداشتی را هم بردند و 7 روز در منزل ما غذا پختند و خوردند و خوابیدند و به‌تدریج با تاکسی و وانت و... اثاث منزل را جابه‌جا کردند که فقط ارزش ریالی لوازم ما بیش از 250 میلیون تومان بود.

دزدگیر اصلی‌ترین عامل بازدارنده سرقت و مهم‌تر از دوربین و حفاظ است

سرکرده این باند سارقان هم در پاسخ به اینکه به چه منازلی به‌عنوان سوژه نگاه می‌کنند، گفت: خانه‌هایی که دزدگیر ندارد، اول نگاه می‌کردیم چراغ‌ها خاموش باشد و قبض برق و آب و تبلیغات هم چند روزی دست‌نخورده باشد، به‌عنوان طعمه مد نظر قرار می‌دادیم.

وی در توصیه به مردم برای حفاظت منازلشان در برابر سارقان، افزود: بهترین حفاظت، نصب دزدگیر است. اگر دوربین باشد، دزد در برابر دوربین صورتش را می‌پوشاند و یافتن وی سخت است ولی دزدگیر بسیار مؤثر است.

این سارق در دام افتاده ماجرای 7 روز اقامت در منزل سرقتی را یادآور شد و گفت: این چندروزه صاحبخانه در منزل نبود و کسی هم به خانه سر نمی‌زد، همسایگان هم چون از احوال همدیگر اطلاع نداشتند، به‌راحتی 7 روز هم ضمن اقامت، پخت‌وپز هم داشتیم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها