رئیس سرویس اطلاعاتی روسیه امروز (سه شنبه) هشدار داد موضوع تروریسم ضد اسلامی در حال تبدیل شدن به یک تهدید مهم برای صلح جهانی است.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۴۲
هشدار روسیه نسبت به اشاعه «تروریسم ضد اسلامی» در جهان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، الکساندر بروتنیکوف در افتتاحیه نشست شورای سران آژانس‌های امنیتی و سرویس های اطلاعاتی کشورهای عضو سازمان کشورهای مستقل هم سود گفت: تروریسم ضد اسلامی در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی دیگر برای امنیت است.

وی افزود: موارد اخیر در ارتباط با این مسئله ناشی از افزایش اتفاقات منفی در حوزه مهاجران از جمله مسائل مربوط به عدم تطابق مهاجران با زندگی در کشورهای میزبان آنها، رفتار تحریک آمیز آنها و تشکیل گروه‌های تبهکار قومی هستند.

رئیس سرویس امنیت فدرال (اف‌اس‌بی) روسیه تاکید کرد: مشکلاتی که چندین سال است لاینحل باقی مانده‌اند باعث تحریک و افزایش ملی گرایی و بیگانه ستیزی نزد مردم بومی کشورهای مهاجر پذیر و در ادامه موجب تحریک حمله به مسلمانان شده است.

بروتنیکوف همچنین در ادامه اظهاراتش گفت: شاخه وابسته به گروه تروریستی داعش نزدیک به ۵ هزار تروریست در مناطق شمال افغانستان و در نزدیکی مرز این کشور با دیگر کشورهای عضو سازمان کشورهای مستقل هم سود مستقر کرده است. اگرچه سازمان‌های تروریستی شکست سختی در سوریه و عراق خوردند اما آنها هنوز هم منابع کافی بخصوص به لطف حامیان خارجی خود برای انجام حملات در سراسر جهان را دارند. واحدهای بزرگ شبه‌نظامیان شکست خوردند اما در حال حاضر آنها سعی دارند در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه نیست مجددا سازماندهی کنند و یا در کمپ‌های آوارگان پناه بگیرند.

وی گفت: تروریست‌های بین المللی به دنبال محکم کردن جای پای خود در جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا هستند. ما نگرانی‌های ویژه‌ای در مورد نقل و انتقال گروه‌های تروریستی به سمت استان‌های شمال افغانستان که با اعضای کشورهای هم سود مرکز مشترک دارند، داریم. شاخه داعش موسوم به شاخه ولایت خراسان تاکنون حدود ۵ هزار شبه نظامی را در آن جا مستقر کرده است. برخی اتباع اعضای سازمان کشورهای مستقل هم سود که سابقا شرکت در جنگ در سوریه را داشته‌اند بخش بزرگی از این شبه نظامیان را تشکیل می‌دهند.

رییس سرویس امنیتی فدرال روسیه ادامه داد: سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال ارائه تجهیزات فناوری جدید و تقویت فعالیت‌های نهادهای سایبری خود در راستای ایجاد بی‌نظمی در اقدامات نهادهای دولتی هستند.

به گفته وی، سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال تقویت فعالیت‌های نهادهای سایبری خود با هدف تخریب زیرساخت‌های حیاتی و ایجاد بی‌نظمی در فعالیت‌های نهادهای دولتی و مدیریتی هستند و همچنین تجهیزات فناوری جدید را در اختیار این بخش‌ها می‌گذارند.

بورتنیکوف افزود: به لطف تکنولوژی‌های اطلاعاتی پیشرفته «دزدها» توانایی‌های زیادی برای گسترش عقاید خود، جذب اعضای تازه، ارسال رمزگذاری شده پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و عدم به جا گذاشتن مدرکی از خود به دست آورده‌اند.

رییس سرویس امنیتی فدرال روسیه ادامه داد: سرویس‌های پست الکترونیک خارجی و آی‌پی‌های تلفنی برای انتشار پیام‌های جعلی درباره تهدیدهای اقدامات تروریستی استفاده می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها