در پایان این فصل چند بازیکن بعد از سال‌ها تیم محبوب خودشان را ترک می‌کنند

پــایــان کار کهنه‌کارها

در فوتبال حرفه‌ای امروز دنیا، پرشورترین هواداران هم انتظار ندارند وقتی بازیکن یا ستاره جدیدی به تیم‌شان می‌آید سال‌های طولانی برای‌شان بازی کند. حالا خیلی‌ها می‌دانند کمتر می‌توان بازیکنانی همچون پائولو مالدینی، کارلوس پویول و استیون جرارد پیدا کرد که تمام عمر فوتبالی‌شان را در یک باشگاه بگذرانند. البته بازیکنانی هستند که شاید تمام دوران ورزشی‌شان در یک تیم خلاصه نشود، اما سال‌ها در یک تیم مانده و روزهای خوب و بد زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. در حالی که فوتبال این فصل اروپا به آخرین روزهای خود می‌رسد، تعدادی از این بازیکنان که سال‌هاست به باشگاه خود وفادار مانده‌اند، در پیام‌هایی از هواداران خداحافظی کرده‌اند. تازه‌ترین خداحافظی مربوط به وینسنت کمپانی، کاپیتان بلژیکی تیم منچسترسیتی است.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۸۲

تنها یک روز پس از قهرمانی من‌سیتی در جام حذفی، این بازیکن 33 ساله اعلام کرد که بعد از 11 سال از جمع سیتیزن‌ها جدا می‌شود. او با انتشار نامه‌ای در صفحه فیسبوک خودش نوشت: بارها به این روز فکر کرده‌ام. من‌سیتی به من همه چیز داد. تنها می‌توانم قدردان تمام افرادی باشم که در بدترین روزها هم حامی و پشتیبان من بودند. به همین دلیل هرگز هواداران من‌سیتی را فراموش نمی‌کنم.» کمپانی سال 2008 و به عنوان هافبک دفاعی، از هامبورگ به منچستر سیتی آمد و سه سال بعد بازوبند کاپیتانی سیتیزن‌ها را بر بازو بست. او در این 11 سال، 360 بازی برای آبی‌های منچستر انجام داد و 20 گل به ثمر رساند. آخرین گل شاید تا سال‌ها در ذهن هواداران این تیم باقی بماند. او در بازی هفته 37 لیگ برتر از فاصله‌ای حدودا 40 متری تک گل تیمش را وارد دروازه لسترسیتی کرد که نقش مهمی در قهرمانی تیم پپ در لیگ برتر امسال داشت. دوران حضور او در من‌سیتی با کلی افتخار همراه بود. او در این 11 سال چهار قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در جام حذفی و چهار قهرمانی در جام اتحادیه به دست آورد.
بایرن بدون بال شد
هفتمین قهرمانی متوالی بایرن مونیخ در بوندس لیگا هم با خداحافظی دو ستاره‌اش به پایان رسید. بعد از پیروزی 5 بر یک باواریایی‌ها مقابل اینتراخت، فرانک ریبری و آرین روبن بعد از حضوری یک دهه‌ای از این تیم خداحافظی کردند.
فرانک ریبری در 12 سال حضور خود در آلیانس آره‌نا کلی افتخار و جام به دست آورد که شاید تا سال‌ها کسی نتواند به این رکوردها در آلمان برسد. با قهرمانی در روز شنبه، تعداد قهرمانی‌های این بازیکن در بوندس لیگا به عدد 9 رسید. بال هجومی چپ بایرن تاکنون 5 بار هم جام حذفی را به‌دست آورده است. علاوه بر این، باید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 13ـ2012 و بهترین بازیکن اروپا شدن در همین فصل، از دیگر افتخارات صورت زخمی در بایرن بود. اما بی‌شک حسرتی که تا همیشه برای ریبری باقی می‌ماند، کسب توپ طلا بود که به عقیده بسیاری از کارشناسان می‌بایست در سال 2012 به‌دلیل سه‌گانه بایرن به‌دست آورد. او در این 12 سال 638 بازی برای باواریایی‌ها انجام داد و 156 گل برای این تیم به ثمر رساند.
روبن هم گرچه تعداد سال‌های حضورش در بایرن، فقط دو سال کمتر از ریبری بود اما افتخاراتش چندان فرقی با او ندارد. او در آخرین بازی برای بایرن هم گلزنی کرد تا تعداد گل‌هایش برای این تیم در رقابت‌های بوندس لیگا را به عدد 99 برساند. او این تعداد گل را در 201 بازی به ثمر رساند. البته تعداد بازی‌های او برای بایرن در تمام مسابقات 605 بازی بود که توانست 210 گل برای تیمش بزند.
گلادیاتور از رم می‌رود
چند روز پیش هم دانیله ده‌روسی، کاپیتان 35 ساله رمی‌ها اعلام کرد بعد از 18 سال در پایان این فصل از تیم محبوبش خداحافظی می‌کند. ده‌روسی از سال ۲۰۰۰ همزمان با فرانچسکو توتی به تیم جوانان باشگاه رم پیوست و تنها بازیکنی است که بیشتر از توتی با پیراهن رم بازی کرده است. او برای جالوروسی 615 بار به میدان رفت و 63 گل هم نیز به ثمر رساند. ده‌روسی با رم موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام ایتالیا شد. در پایان این فصل، آرسنال هم یکی از بازیکنان وفادار خود را از دست می‌دهد. آرون رمزی چند روز پیش اعلام کرد بعد از 11 سال حضور در جمع توپچی‌ها، در پایان فصل از این تیم می‌رود. او در این سال‌ها 369 بازی انجام داد و 64 گل و 62 پاس گل در کارنامه‌اش ثبت کرد. او با این تیم3‌قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در جام اتحادیه به‌دست آورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها