رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۶ جاعل اسناد ملکی در شمال تهران، گفت: متهمان به ۹۰ میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۴۴
دستگیری جاعلان اسناد ملکی در تهران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سه روز پیش، دو متهم ضمن حضور در یکی از ادارات ثبت شمیرانات با ارائه یک سند ملکی اظهار کردند که سعی دارند سند را به نام خریدار ملک ثبت کنند.

مسئولان اداره ثبت حین بررسی سند مذکور، متوجه جعلی بودن سند ارائه شده شدند که بلافاصله با هماهنگی مسئولان حراست اداره ثبت، هر دو نفر تحت عنوان جاعل اسناد ملکی دستگیر و به کلانتری 122 دربند منتقل شدند.

متهمان در بازجویی‌های اظهار داشتند با همدستی چهار دوستشان ضمن جعل اسناد ملکی، اقدام به فروش املاک دیگران می‌کنند که در این مرحله نیز قصد داشتند یک ملک مسکونی واقع در الهیه را به نام یکی از دوستانشان سند بزنند که دستگیر شده‌‍‌اند.

با توجه به حساسیت پرونده و احتمال وجود اسناد جعلی با ارزش بالا، پرونده پس از تکمیل در کلانتری به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد تا در این رابطه کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کنند.

عصر همان روز در جریان تحقیقات هر دو متهم ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر جعل سند، با همدستی چهار جاعل و کلاهبردار دیگر اقرار کردند.

با اعتراف متهمان، هماهنگی برای دستگیری سایر همدستان آنها، آغاز و با توجه به اقدامات صورت گرفته در همان روز چهار عضو دیگر این باند، در محله الهیه تهران در مخفیگاهشان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

در این عملیات از مخفیگاه متهمان 90 میلیارد و 900 میلیون تومان چک ناشی از فروش اسناد ملکی جعلی، 100 میلیون تومان وجه نقد و یک جلد سند ملکی جعلی کشف و به همراه متهمان به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

متهمان در تحقیقات صورت گرفته به همدستی با دو جاعل دیگر اعتراف و عنوان داشتند که با بررسی‌‌ های خود در محدوده‌های شمال تهران، املاکی را که مالک آنها خارج از کشور بوده یا فوت کرده‌اند شناسایی کرده و هر بار یکی از آنها با خانواده‌اش در این ملک بلاصاحب سکونت می‌کند و پس از گذشت چند ماه، با جعل اسناد ملکی و همچنین جعل اسناد دولتی از قبیل مدارک شهرداری، اقدام به فروش این ملکها به خریداران و متقاضیان می‌کردند.

با پیگیری‌های انجام شده یکی از شاکیان پرونده شناسایی شد که پس از حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: برای مدتی طولانی در خارج از کشور بودم و در این مدت مجبور شدم خانه‌ام واقع در الهیه را، بدون مستخدم و نگهبان رها کنم، اما حین بازگشت در کمال ناباوری متوجه اشغال منزلم از سوی افرادی دیگر شدم و زمانیکه به آنها اعتراض کردم به من اسناد ملکی خرید منزل را نشان داده و اظهار کردند که این ملک را از مالک اصلی آن خریداری کرده و اسناد آن نیز موجود است.

سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: تمام مراحل این عملیات در 12 ساعت انجام شده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها