کد خبر: ۱۲۰۶۴۹۵
37 اتفاق عجیب از فرودگاه ها

1 . فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو برای کمک به مسافران هواپیمایی که بلیط هواپیما خریداری کردند ولی ترس از پرواز دارند، خوکی به نام LiLou را استخدام کرده است! این خوک درمانگر که در ترمینال بسیار شلوغ این فرودگاه قرار دارد، باعث سرگرمی مسافران مضطرب این فرودگاه می شود.

2. در کشور رواندا (در آفریقای مرکزی)، کیسه های پلاستیکی غیرقانونی هستند و در صورت داشتن آن 100 تا 150 دلار جریمه می شوید. در واقع، در گمرک های فرودگاه همه کیسه های پلاستیکی مصادره می شود که منجر به آن شده است که رواندا یکی از کشورهای بدون مواد زائد و دور ریختنی در آفریقا باشد یا در اصطلاح Litter-Free.

3. فرودگاه جنوا در ایتالیا یک قانون برای خریداران سس پستو محلی در جنوا دارد. هر کسی که به ازای هر 100 میلی لیتر در حدود 50 سنت به خیریه کودکان محلی Flying Angels کمک کند، می تواند از این سس پستو با خود ببرد. هر چه بیشتر کمک کنید بیشتر می توانید سس بیشتری بخرید. حالا این کمک را در همان لحظه خرید انجام می دهید و یا در فرودگاه پس از خرید بلیط هواپیما می پردازید. برای اینکه کسی در فرودگاه کلک نزند، روی سس پستو خریداری شده برچسب «Il pesto è buono» می خورد و تنها همین پستوها با این برچسب از بخش امنیتی فرودگاه رد می شوند.

4. یک خلبان هواپیمای مسافربری برای مسافران خود که پس از خرید بلیط هواپیما در صندلی ها مستقر شدند 30 عدد پیتزا سفارش داد، وقتی متوجه شد که به خاطر شرایط آب و هوایی باید 2 ساعت با تاخیرحرکت کنند. پیتزا ها ظرف 30 دقیقه توسط Domino تحویل داده شد و قبل از آن تیم امنیتی فرودگاه کاملا آن را چک و بررسی کرد و با یک وسیله نقلیه متعلق به فرودگاه به داخل هواپیما انتقال پیدا کرد.

5. فرودگاه بین المللی اوهر در شیکاگو، به یاد ادوارد هنری اوهر، اولین خلبان آمریکایی که مدال افتخار جنگ جهانی دوم و خلبان تک خال را دریافت کرد، نام گذاری شد. هواپیمای او در سال ۱۹۴۵ توسط گروهی از جنگنده‌های اژدرانداز ژاپنی سرنگون شده و هرگز پیدا نشد. پدر این خلبان وکیل آل کاپون بود و به او برای فرار مالیاتی کمک می کرد و تنها کسی بود که می توانست علیه آل کاپون شهادت دهد، دو سال قبل از این واقعه به قتل رسیده بود.

6. شماره باند فرودگاه در واقع مسیر قطب نما را نشان می دهد.

7- هنگامی که کدهای سه حرفی تبدیل به استاندارد شد، فرودگاه هایی که از دو حرف استفاده می کردند فقط حرف X را اضافه کردند.

8. فرودگاه هیوستون – تگزاس شکایات زیادی در مورد مدت زمان انتظار برای چمدان ها دریافت کرد. در جواب برای این شکایات، فرودگاه تصمیم گرفت تا محل تحویل چمدان ها را دورتر ببرد. بنابراین مسافران پس از خرید بلیط هواپیما خارجی تا رسیدن به محل تحویل چمدان ها باید بیشتر پیاده روی می کردند و بدین ترتیب شکایات هم کمتر شد.

9. فرودگاه بین المللی دنور (53 کیلومتر مربع) بزرگتر از منهتن، سانفرانسیسکو و میامی است و دومین فرودگاه بزرگ جهان است.

10. در اوج بیماری ابولا در سال 2014، مردم فکر می کردند که فرودگاه Liberia در کاستاریکا، در یکی از کشورهای آفریقا است و بنابراین تعداد مسافران این فرودگاه کاهش پیدا کرد.

11. یوگسلاوی 6 میلیارد دلار هزینه ساخت یک فرودگاه زیرزمینی را داد که، می تواند در برابر حمله مستقیم یک کلاهک هسته ای 20 هزار تنی مقاومت کند.

12. در آلاباما یک فروشگاه وجود دارد که در آن شما می توانید اقلامی را که در فرودگاه بدون صاحب رها شده اند، خریداری کنید.

13. هواپیمای بوئینگ 727 در سال 2003 از فرودگاهی در آنگولا ربوده شده و اثری از خود هواپیما و آن دو نفری که آن را ربوده اند، هرگز پیدا نشد.

14. فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو بر روی 267 بلبرینگ یا یاتاقان توپی ساخته شده است و ستون های ساختمان بر روی آن قرار دارند که در صورت وقوع زلزله توانایی حرکت 20 اینچ (50 سانتی متر) به اطراف را دارد.

15. دانش آموزان از چراغ های پارکینگ فرودگاه بین المللی کوناکری برای مطالعه استفاده می کنند، زیرا یکی از چندین مکان عمومی روشن در یک کشور است که تنها 5 درصد دسترسی به برق دارد.

16. اگر در یکی از بزرگترین فرودگاه های بریتانیا، یک هواپیما کوچک را به مدت 24 ساعت پارک کنید بسیار ارزانتر از پارک ماشین خودتان در خیابان ها می شود.

17. در فرودگاه استونی، یک کتابخانه وجود دارد که کتاب های خودش را به شما قرض می دهد و بر اساس یک سیستم متکی به صداقت افراد کار می کند که شما کتاب را حتما بر می گردانید.

18 . برخی از فرودگاه های کلرادو جعبه عفو ماریجوانا برای مسافرانی که می خواهند قبل از ورود به پرواز از شر مواد مخدر همراه خودشون به صورت یواشکی، خلاص شوند، تعبیه شده است.

19. با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره، در یک دستگاه فروشاتوماتیک قهوه در فرودگاه، اگر متوجه می شدند فردی که در روبروی دستگاه قرار دارد، ناگهان خمیازه بکشد به او قهوه رایگان می دهند.

20. فرودگاه بین المللی تیخوانا در مکزیک در مرز ایالات متحده قرار دارد و حتی شامل یک ترمینال در سمت ایالات متحده می شود و این تنها فرودگاه ای در جهان است که همزمان در دو کشور قرار دارد.

21. فرودگاه Schiphol آمستردام هر زمان که فرودگاه Heathrow لندن در توسعه سازی اش تاخیری رخ می دهد، یک کیک به عنوان تشکر از اینکه تعداد مسافرانش را افزایش می دهد، می فرستد.

22. تنها 8 خلبان برای فرود در فرودگاه Paro، هیمالیا، گواهی دارند. این فرودگاه به عنوان چالش برانگیزترین فرودگاه در جهان محسوب می شود.

23. کمتر از 30 درصد از فضای هوایی چین برای استفاده تجاری در دسترس است، در مقایسه با ایالات متحده که بیش از 80 درصد را در اختیار دارد. این یکی از دلایل اصلی است که چرا فرودگاه های چینی پس از فروش بلیط هواپیما آژانس ها، هر روز تاخیر و لغو بسیار زیادی را دارند.

24، حمل فلش کارت های عربی، یک دلیل قانونی برای دستگیری در یکی از فرودگاه ایالات متحده محسوب می شود.

25. فرودگاه Kansai در اوساکا، ژاپن، یک جزیره مصنوعی است. با توجه به زمین لرزه های متعدد، جزیره شروع به غرق شدن کرده است، و بنابراین مهندسان دستگاه هیدرولیکی را برای بالا بردن جزیره به بالای آب ساخته اند.

26. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که هر هفته، 12،000 لپ تاپ در فرودگاه ها گم می شوند.

27. یک یا دو بار در هفته، کارکنان فرودگاه اسرائیل بادکنک های گم شده که در سالن ورودی قرار دارد را جمع اوری می کنند و به بیمارستان های کودکان، کل کشور می فرستند.

28. فرودگاه اورلی پاریس از نرم افزار DECOR استفاده می کند که، کنترل ترافیک فرودگاه را در هنگام فرود و پرواز هواپیماها در دست دارد و روی سیستم عامل ویندوز 3.1 که در سال 1992 به بازار آمد کار می کند. در حال حاضر این فرودگاه تنها 3 متخصص کار با این نرم افزار را دارد و ارتقا این نرم افزار بین سال های 2017 تا 2021 پیش بینی شده است.

29. در ارتفاعات بالا، باند فرودگاه باید طولانی تر باشد. طولانی ترین باند جهان به طول 1845 فوت یا 5500 متر است و در فرودگاه کوچک تبت قرار دارد.

30. از فرودگاه براتیسلاوا در اسلواکی تنها با یک ساعت رانندگی می توان به شهرهای وین (اتریش)، برنو (جمهوری چک)، گیور (مجارستان) و البته براتیسلاوا (اسلواکی) رسید. این فرودگاه، تنها فرودگاه برای خدمت به چهار کشور است.

31. مالیات دهندگان بریتانیایی برای یک فرودگاه در جزیره دور افتاده سنت هلنا، که در سال 2016 افتتاح شد، 285 میلیون پوند معادل 364.000.000 دلار پرداخت کرده اند. تنها یک هواپیمای تجاری در آن فرود آمد وفرودگاه بعد از آن کاملا بی استفاده رها شد.

32. هنگامی که فرودگاه ساوانا در ایالت جورجیا، تصمیم گرفت باند پرواز خود را در دهه 1980 گسترش دهد، تلاش کرد تا خانواده داتسون راضی شوند تا قبر دو نفر از افراد این خانواده را که در مسیر این باند قرار داشت، جابجا کنند. اما این خانواده به نبش قبر و جابجایی اجساد داخل ان رضایت ندادند. در نهایت باند روی همین قبرها ساخته شد و در مسیر باند شما دو سنگ قبر می بینید که هواپیماها بر روی آن فرود می آیند و یا از روی آن بلند می شوند.

33. یک فرودگاه اسپانیایی که هزینه ساخت آن در سال 2008 به مبلغ 1،000،000،000 یورو تمام شده بود، در سال 2015 بفقط به مبلغ 10،000 یورو فروخته شد.

34. فرودگاه بین المللی پیرسون در تورنتو از پرندگان تعلیم یافته شکاری برای ترساندن، کشتن یا خوردن پرندگان دیگر استفاده می کند تا بتواند خطر برخورد پرندگان با هواپیماها را به حداقل برساند. شاهین ها، بازها، و عقاب سرسفیدی به نام ایوان وجود دارند.

35. در دهه 70، مونترال بزرگترین فرودگاه جهان را ساخت و امروزه این فرودگاه تقریبا بدون استفاده رها شده است.

36. فرش فرودگاه پورتلند (PDX) بسیار محبوب است. ساکنان پروتلند بر اساس طرح روی این فرش تتو طراحی کرده اند.

37. بسیاری از اقدامات امنیتی فرودگاه، نمایشی هستند. تیم امنیتی فرودگاه حرکات و رفتاری که نشان دهنده تسلط آنها بر امنیت فرودگاه است را به نمایش می گذارند. در حقیقت آن تاثیری که باید بگذارد را ندارد و فقط به مسافران القا می کند که در فرودگاه امنیت برقرار است و همه چیز تحت کنترل است. برای بهتر متوجه شدن این موضوع چند مثال می زنیم، که واقعا با انتقاد روبرو شدند:

  • بهم ریختن وسایل مسافران در بازرسی های تصادفی
  • استفاده از اسکنر بدن
  • نگهبانان مسلح در لابی فرودگاه ها
  • فناوری تشخیص چهره

منبع: بلیط هواپیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها