بانک مرکزی پیرو بخشنامه‌ای در خصوص جایگزینی رمزهای پویا به جای رمزهای ایستا در پرداخت‌های بانکی و شبهاتی که برای شهروندان پیش آمده، نکات مهمی را در قالب یک بخشنامه در این زمینه مطرح کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۵۷

بانک مرکزی تاکید کرده بانک‌ها می‌توانند با قبول مسؤولیت هرگونه سوءاستفاده از مسائل امنیتی و جبران خسارات احتمالی واردشده به مشتریان، برای تراکنش‌های زیر 500 هزار تومان در روز از همان رمزهای ایستای سابق استفاده کنند. همچنین اعلام شده که تامین امنیت مشتریان نظام بانکی از اول خرداد تماما بر عهده بانک‌ها بوده و مرجع قضایی در این مورد بسیار جدی عمل خواهد کرد. بانک مرکزی همچنین ذکر کرده که رمز دوم یک‌بار مصرف هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مشتریان بانک نباید به همراه داشته باشد.
در این بخشنامه آمده که بانک‌ها در صورت راهکار جایگزین دیگری می‌توانند آن را با بانک مرکزی در میان بگذارند. بانک مرکزی تاکید کرده که رمز دوم یک بار مصرف نباید محدود به گوشی‌های هوشمند شود: «به‌منظور پشتیبانی حداکثری از مشتریان ضرورت دارد امکانات ارائه رمز محدود به استفاده از برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند نشده و ارائه آن از طریق سایر ابزارها نظیر پیامک، پیام‌رسان‌های داخلی مجاز و نظایر آن برای مشتریان بانک‌ها نیز حسب تشخیص بانک فعال شود.»
گفتنی است به جز بخشنامه بانک مرکزی که اخیرا منتشر شده، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در طی یادداشتی در وبگاه بانک مرکزی اعلام کرده که این موضوع طرح تامین امنیت حساب‌ها بوده و نبایستی به کسب‌وکارهای نوپا لطمه‌ای وارد کند./ دیجیاتو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها