با گذشت ده سال از قتل مرد جوان در دره فرحزاد و شناسایی نشدن قاتل او، دیه‌اش از بیت‌المال به اولیای‌دم پرداخت شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۳۲

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 24 اردیبهشت 88 مرد 37 ساله‌ای در حالی که زخمی بود، به بیمارستان میلاد تهران منتقل و بعد از چهار روز فوت شد. همزمان با تحقیق از خانواده مقتول معلوم شد مقتول متاهل بوده و یک فرزند دارد. بعد از ظهر از خانه بیرون رفته و شب که بازگشته زخمی بوده است.
در ادامه دوست مقتول مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: مقتول معتاد بود و از یک سال پیش اعتیادش را ترک کرد. همین باعث شد با یک قاچاقچی به نام شاهین درگیر شده و مانع فروش موادمخدر به جوانان محل شود. آن مرد از مقتول کینه به دل گرفته و چند بار تهدیدش کرده بود . آن روز هم مرد قاچاقچی وی را به دره فرحزاد دعوت کرد تا با دوستم حرف بزندکه با هم رفتیم. شاهین با جازدن خودش به عنوان مامور قلابی از معتادان دره فرحزاد پول زور می‌گرفت و اخاذی می‌کرد. با دیدنمان با دوستم درگیر شد، همدستانش مرا در گوشه‌ای کتک زدندو شاهین دوستم را زخمی کردو با چوب ضربه‌هایی به سرش زد و باعث مرگ او شد.
در مرحله بعدی ماموران به تحقیق از شاهدان حاضر در محل جنایت پرداختند که آنها گفته‌های مشابهی را مطرح کردند. اما هیچ‌کدام نمی‌دانستند نام واقعی قاتل چه بوده است.
ماموران با جمع‌بندی این اطلاعات در جست‌وجوی قاتل فراری بودند، اما ردی از او به دست نیامد و پلیس موفق به دستگیری قاتل نشد. چون قاتل شناسایی نشد، خانواده مقتول درخواست دیه از بیت‌المال کردند که پرونده با صدور جلب به دادرسی به شعبه 71 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد که با درخواست این خانواده مبنی بردریافت دیه موافقت شد. حکم صادره در شعبه 19 دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام جنایی تهران ارسال و بعد از ده سال، دیه پرداخت شد. اما بخشی از پرونده درباره دستگیری قاتل فراری همچنان در مرجع قضایی مفتوح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها