عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا گفت: علت مهم منع روزه‌داری در بارداری تشکیل اجسام کتونی است که از جفت عبور می‌کند و به جنین آسیب می‌رساند.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۶۶

دکتر لادن گیاهی افزود: روزه‌داری تا پیش از انتقال جنین و قبل از شروع بارداری ممانعتی ندارد به شرط آن که خانم، بیماری زمینه‌ای خاصی نداشته باشد و لازم نباشد دارویی را سر ساعت مشخص مصرف کند، اما روزه‌داری در سه ماه اول و سوم بارداری توصیه نمی‌شود.
وی توضیح داد: روزه‌داری در سه ماه اول باعث سقط جنین نمی‌شود، اما می‌تواند باعث اختلال در تمایز و تکثیر سلولی جنین و تشدید حالت تهوع مادر شود. این متخصص با تاکید بر این‌که روزه‌داری باعث تشدید اندومتریوز بشود، دیده نمی‌شود، عنوان‌کرد: روزه‌داری برای خانم‌های مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک بلامانع است، اما مدیریت صحیح دریافت غذایی در وعده‌های سحر، افطار و شام بیش از پیش اهمیت می‌یابد. لازم است که افت و خیز ناگهانی قند خون به بهینه‌ترین شکل ممکن مدیریت شود.
وی تاکید کرد: روزه‌داری صحیح، یعنی دریافت متعادل همه گروه‌های غذایی و نوشیدن آب کافی در وعده‌های سحر، افطار و شام، باعث تضعیف کیفیت اسپرم و تخمک در فرد سالم نمی‌شود. وی ادامه داد: اگر خانم بارداری سابقه فشارخون بارداری و دیابت در بارداری قبل دارد، بهتر است که روزه نگیرد.در صورت ابتلای خانم باردار به فشار خون بارداری (پره‌اکلامپسی یا مسمومیت بارداری) و دیابت بارداری، روزه گرفتن در سه ماهه دوم جایز نیست. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها