مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین گفت: امسال مرز خسروی یک ماه قبل از اربعین بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۸۷
مرز خسروی، یک ماه قبل از اربعین باز می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی باشکوه‌ پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اربعین به دلیل حذف هزینه ویزا، برنامه‌هایی را به منظور سهولت سفر زائران تدارک دیده‌ایم.

وی‌ به ترافیک موجود در مرزها در روزهای منتهی به اربعین سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته با وجود آمادگی ایران، مرز خسروی بازگشایی نشد و زائران از مرزهای مهران، شلمچه جذابه‌ وارد خاک عراق شدند که بیشترین تردد نیز از مرز مهران بود؛ بر همین استس در روزهای منتهی به اربعین شاهد ترافیک در این مرز بودیم.

حیدری با بیان اینکه برای جلوگیری از ترافیک برای زائران هر استان مرز مشخصی تعیین شد، گفت: امسال با توجه به مذاکرات مرز خسروی بازگشایی می‌شود و دولت عراق هم تاکنون بیش از ۹۵ درصد برای بازگشایی این مرز اعلام آمادگی کرده است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی یک ماه قبل از اربعین خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است مرز خسروی یک ماه قبل از اربعین بازگشایی شود تا امکانات مورد نیاز استقرار یافته و‌زیرساخت‌ها برای تردد زائران فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها