عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تهران می‌تواند چشم خود را بر مواد مخدر ببندد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه جهانی سود خدماتی که ایران به مهاجرین افغانستانی‌ را با افتخار می‌دهیم می‌برد گفت: اگر چشم خود را به روی حجم مهاجرین خواستار حضور در اروپا و مواد مخدر ارسالی به آنجا ببندیم هزینه‌ها را آنها باید بدهند.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۹۲
تهران می‌تواند چشم خود را بر مواد مخدر ببندد

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسین نقوی‌ حسینی در گفتگو با فارس با اشاره به اظهارات سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص مهاجران افغانی ساکن در جمهوری اسلامی گفت:‌ ایران خدمات بسیار ارزنده‌ای را به جامعه جهانی داشته است که به لحاظ پذیرش مهاجرین افغانستانی در ایران می‌توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: عزیزان مهاجر افغانستانی سال‌هاست که در ایران زندگی می‌کنند و بیش از 3 میلیون نفر از آنها از امکانات و ظرفیت‌های کشور استفاده می‌کنند اما متأسفانه کمیساریای عالی سازمان ملل هیچ خدمت و جبرانی را در قبال این حضور انجام نمی‌دهد و ملت ایران همه این هزینه‌ها را تقبل کرده است.

وی افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران خدمات‌دهی به مهاجران افغانستانی کاملا با افتخار صورت می‌گیرد زیرا آنها مسلمان بوده و تاریخ و فرهنگ مشترک با آنها داریم ضمن اینکه مهاجرین افغانستانی هم به عنوان شهروند ایرانی زندگی کرده اشتغال، بهداشت،‌درمان و آموزش دارند و آنها به مانند دیگر مردم ما از این امکانات و خدمات استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به جامعه بین‌المللی کرده است مربوط به مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که ایران تمامی هزینه‌های این موضوع را پرداخت می‌کند و جامعه جهانی از آن سود می‌برد در حالی که ایران می‌توانست چشم خود را بر این موضوع ببندد و موادمخدر به اروپا رفته و آنها هزینه این کار را بدهند.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت:‌اظهارات آقای عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به این دلیل و منظور بیان شده است که این خدمات از سوی ایران به جامعه جهانی داده می‌شود و اگر آنها بخواهند با جمهوری اسلامی اینگونه برخورد کنند ما این خدمات را نمی‌دهیم اما متأسفانه انعکاس آن در داخل کشور به شکل دیگری بوده است ولی نباید زحمات جمهوری اسلامی ایران در پذیرش و استقبال پذیرایی و میهمان‌نوازی نسبت به مهاجرین افغانستانی نادیده گرفته شود و یا دچار خدشه شود.

وی تصریح کرد: نحوه بیان عراقچی در خصوص مهاجران افغانستانی ساکن در ایران خوب نبوده و یا انعکاس خوبی در رسانه‌ها پیدا نکرده است و مراد، منظور و نیت اصلی این حرف آن نبوده است که خدایی ناکرده بی‌احترامی به مهاجرین افغانستانی حاضر در ایران شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها