رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: فضایی که در بازار ارز در دو سه هفته گذشته به وجود آمده ناشی از تأثیر تنش‌ها و متغیرهای سیاسی است.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۲۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: من عامل اقتصادی در این تغییرات نمی‌بینم و بانک مرکزی همچنان در بازار حضور دارد و همان طور که نوسانات ممکن است هر لحظه با تغییر متغیرهای سیاسی بازگردد، همیشه توصیه کرده‌ام در بازار ارز سرمایه‌گذاری انجام نشود؛ زیرا در حال حاضر عوامل اقتصادی دلیل افزایش قیمت ارز نیست.
وی گفت: امیدواریم اتفاقاتی که به عنوان آثار روانی متغیرهای سیاسی در بازار مطرح می‌شود به حداقل برسد و مردم نیز بر اساس متغیرهای سیاسی وارد این سرمایه‌گذاری‌ها نشوند. بانک مرکزی پیش‌بینی‌ها و کنترل لازم را خواهد داشت و این مقطع نیز خواهد گذشت و خوشبین هستم که اتفاقات بهتری رخ خواهد داد. وی با بیان این که بانک مرکزی در متغیرهای سیاسی نقش ندارد و هر روز ممکن است نوساناتی وجود داشته باشد، گفت: هیچ کدام از اینها قابل پیش‌بینی نیست.
همتی افزود: بانک مرکزی امکانات و توانایی‌های خود را دارد، اما قرار نیست هر روز بر اساس فشارهای روانی فضای سیاسی در بازار مداخلات سنگین داشته باشیم. هم‌اکنون شرایط بانک مرکزی از نظر امکانات و توانایی‌هایی که دارد نسبت به گذشته تفاوتی نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها