یک متخصص طب سنتی درباره علائم ترش کردن معده و سوزش سر دل و درمان طبیعی آن توضیح داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۱۰
فرمول‌های طبیعی برای درمان سوزش سر دل

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، معده هر روزه، اسید تولید می‌کند وبه طور طبیعی، مقدار کمی از این اسید از طریق دریچه‌ای که بین معده و مری قرار دارد به مری برمی‌گردد و در صورت تکرار این مسئه یا بالا بودن مقدار اسید برگشتی آسیب مری اتفاق می‌افتد و فرد علامتدار می‌شود.

تشخیص سوزش سردل بر پایه علائم تیپیک بیمار است که با مصرف آنتی اسید‌ها یا سایر دارو‌های بلوک کننده اسید بهبود می‌یابند؛ گاهی سوزش سر دل علائم غیر معمول ایجاد می‌کند، اگر بی دلیل سرفه می‌کنید یا اخیرا مبتلا به آسم یا لارنژیت (گرفتگی صدا وزخم حنجره) شده اید به پزشک مراجعه کنید، زیرا این امر می‌تواند ناشی از اسید برگشتی معده باشد.

سوزش سردل در دراز مدت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی شود؛ برگشت اسید ممکن است منجر به زخم مری، تنگی و مشکلات پیش سرطانی شود، مطالعات اخیر نشان می‌دهد که سوزش سردل مزمنی که بهطور مناسب درمان نشده است و سال‌ها طول کشیده باشد، خطر سرطان مری را افزایش می‌دهد، برای ارزیابی سوزش سردل وقتی علائم تکراری، شدید باشند و با تغییر شیوه زندگی و مصرف آنتی اسید‌ها کنترل نشود باید فرد برخی آزمایش‌ها را انجام دهد.

خوراکی های مفید برای رفع ترش کردن معده

منصور خرمی زاده متخصص طب سنتی درباره علت ترش کردن معده اظهار کرد: سوزش سردل یا رفلاکس معده، به برگشت غذا از معده به مری گفته می‌شود؛ نشانه مشخص این مشکل سوزش ناراحت کننده پشت استخوان سینه است، بعضی مواقع سوزش سر دل با سوءتغذیه، ترش کردن، درد در قسمت بالای شکم یا سینه، برگشت غذا یا مایع به داخل دهان یا افزایش تولید بزاق خود را نشان می‌دهد.

این متخصص طب سنتی درباره راه‌های تقویت معده، ادامه داد: افرادی که دچار ترش کردن معده می‌شوند برای تقویت معده خود می‌توانند از آب انار، بِه، رُب و همچنین مربای گل محمدی استفاده کنند و باید غذاهای گرم را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

تقویت معده در ماه رمضان

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه افراد در ماه رمضان بیشتر از ماه‌های دیگر دچار ترش کردن معده می‌شوند، گفت: ماه رمضان برای کسانی که پرخوری می‌کنند مفید است چرا که در این زمان معده استراحت می‌کند و تقویت خواهد شد و سلامت دستگاه گوارش باز خواهد گشت.

خرمی زاده اظهار کرد: بسیاری از افراد می‌توانند به راحتی علائم سوزش سردل را با استفاده از رژیم غذایی، تغییر در شیوه زندگی و محدودیت در استفاده از دارو‌های آنتی اسید کنترل کنند؛ کسانی که طبع معده خشکی دارند، باید مایعات استفاده کنند تا تعریق بدنشان زیاد شود و به حالت سبکی درآیند.

نوشیدنی برای درمان ترش کردن معده

خرمی زاده با بیان اینکه افرادی که دچار ترش کردن معده می‌شود باید از تقویت کننده معده استفاده کنند، گفت: چای دارچین یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای تقویت معده افرادی است که دچار ترش کردن معده هستند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: معده هر روزه، اسید تولید می‌کند، بطور طبیعی، مقدار کمی از این اسید از طریق دریچه‌ای که بین معده و مری قرار دارد و به مری برمی‌گردد؛ در صورت تکرار این مساله یا بالا بودن مقدار اسید برگشتی آسیب مری اتفاق می‌افتد و فرد علامتدار می‌شود.

این متخصص طب سنتی یادآوری کرد: افراد برای رفع ترش کردن معده خود نباید به طور خود سر برخی مواد را استفاده کنند، مصرف برخی از غذاهای گرم نفخ معده را تشدید می‌کند به طور مثال زیره، دارچین به تنهایی و خرما باعث تشدید ترش کردن معده می‌شود.

چگونه سوزش سر دل را درمان کنیم؟

غفارزاده درباره علت به وجود آمدن سوزش سر دل، اظهار کرد: سوزش سر دل اصولا به دلایل زیادی به وجود می‌آید که مشکلات زیادی را برای فرد به وجود خواهد آورد از جمله مشکلاتی که می‌توان گفت ضعف معده است؛ در زنان، معمولا اولین تجربه سوزش سردل در دوران حاملگی رخ می‌دهد که که بخاطر هورمون‌های حاملگی و فشار جنین در حال رشد است، نشانه‌های سوزش سردل بعد از زایمان فروکش می‌کنند.

این متخصص طب سنتی نشانه‌های سوزش سر دل را ورم معده دانست و گفت: سوزش سر دل نشانه‌های زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به زخم، ورم، التهاب معده و اثنی عشر و سردی معده اشاره کرد؛ همچنین می‌تواند هضم غذا را دچار اختلالاتی کند.

ماده‌ای گیاهی برای درمان سریع سوزش سر دل

وی گفت: سوزش‌های سر دل را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد؛ افراد برای درمان آن می‌توانند یک قاشق تخم بارهنگ به همراه ۳ قاشق غذا خوری عرق نعنا و عسل دم کنند و آن را میل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها