با آغاز ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود سینمای کشور هم حال و هوایی رمضانی به خود بگیرند، باید دید آیا سینمای تولیدات دینی و مذهبی جایگاهی برای اکران در سینما دارند.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۴۰
کدام فیلم ها در ماه رمضان اکران می‌شوند؟

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، در جلسه شورای عالی اکران درباره اکران فیلم های سینمایی در ماه رمضان تصمیم‌گیری شد.

فیلم سینمایی «نبات» در گروه زندگی، بعد از فیلم «چهار انگشت» و فیلم «به دنیا آمدن» در گروه فرهنگ بعد از فیلم سینمایی «پیشونی سفید3» در 18 اردیبهشت اکران می‌شوند.

همچنین فیلم «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی نژاد بعد از «زندانیها»ی ده‌نمکی به سرگروهی آزادی اکران می‌شود.

از الان هم اکران «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی و «شبی که ماه کامل شد» به کارگرانی نرگس آبیار برای عید فطر ثبت شده‌است.

اما فیلم «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی به سرگروهی سینما آستارا بعد از فیلم «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی روی پرده می‌رود قرارداد «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی هم بعد از «خانه دیگری» در این گروه سینمایی بسته شده است.

اکران «غلامرضا تختی» هم به سرگروهی استقلال به پایان رسید و فیلم «وکیل مدافع» به کارگردانی سلما بابایی جایگزین آن می‌شود.

باغ کتاب هم سرگروهی فیلم «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری را بر عهده گرفت که تمام این فیلمها از روز چهارشنبه 18 اردیبهشت روی پرده سینما می‌روند.

سینماهای کشور به لحاظ اجرایی و نحوه اکران رنگ و بوی رمضانی می‌گیرند اما به لحاظ محتوایی چطور؟ قرار است در این ماه قیمت بلیت سینماها تا ساعت 20 به صورت نیم بها باشد و پس از افطار بلیت تمام بها می‌شود.هر مجموعه سینمایی با توجه به شرایط و مقررات می‌تواند برای مخاطبان سانس فوق العاده نیز داشته باشد.

با توجه به فیلم هایی که در ماه مبارک رمضان بر پرده سینماها هستند می توان دریافت که به نیاز مخاطب پاسخی داده نشده است.

در این ماه اگر خانواده ای برای داشتن تفریحی خوب، سینما را انتخاب کند باید تناسبی بین فیلمها و فضای رمضان وجود داشته باشد.

محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما در این باره گفته‌است: «مشکل اصلی ما در سینما فقط نپرداختن به مسئله ماه رمضان در آثار تولید شده نیست. وقتی در کشوری اسلامی زندگی می کنیم همه روزها ماه رمضان، محرم و ... است. پس مضامین فیلم ها باید با این موضوعات همسو باشد؛ اما متاسفانه هیچ کدام از فیلم ها برای هیچ روزی مناسب نیست.»

شاید بخش دولتی با ورود در زمینه تولید آثاری با موضوع ملی – مذهبی و ساخت فیلم های قوی در این حیطه، بتواند اعتماد بخش خصوصی را برای نزدیک شدن به این موضوعات و ساخت فیلم هایی مناسب برای خانواده را جلب کرد.

حبیب‌الله بهمنی کارگردان سینما هم درباره ساخت فیلم‌های سینمایی با مضامین مذهبی بیان کرد: «سینما در کل به سمت و سویی رفته که فقط به دو حوزه صنعت و تجارت و اپوزوسیون خاص می پردازد. به نظر می‌رسد سینمای امروز ما نمی تواند در حوزه انقلاب و دغدغه های ملی - مذهبی ورود کند. وقتی پرداختن به موضوعات ملی - مذهبی را برای سینما مطرح می کنیم، شاید برای برخی تعجب برانگیز باشد که آیا باید بودجه‌ها را خرج چنین رویکردی کنند!»

لازم به ذکر است در سال جدید محسن امیریوسفی به عنوان رئیس شورای صنفی نمایش، سیدمحمود رضوی نایب رئیس و غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها