نماینده سابق تهران در «دست‌خط»:

مجلس نهم برجام را تصویب نکرد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در برنامه تلویزیونی دستخط، با بیان اینکه خود برجام در مجلس تصویب نشد بلکه قانون «اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مورد تصویب قرار گرفت گفت: من اینجا از نمایندگان محترم خواهش می‌کنم بر اجرای این 28 ماده نظارت کنند و از دولت محترم مطالبه کنند و بخواهند که این 28 ماده را در راستای برجام که الان آمریکا زیر آن زده اجرایی کند. به گزارش خبرنگار جام‌جم، برنامه تلویزیونی دست‌خط، روز گذشته با حضور فاطمه رهبر، نماینده سه دوره مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو حزب موتلفه اسلامی از شبکه پنجم سیما روی آنتن رفت. معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) در ابتدای این برنامه با اشاره به خسارات 50هزار خانوار در سیل اخیر گفت: آخرین آمار ما این است که بیش از 150 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد امام از سوی مردم تحویل داده شده است که تحویل سیل‌زدگان خواهد شد. نائب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این برنامه با انتقاد از عدم‌اجرا نشدن قانون عفاف و حجاب مصوب سال 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مواد این قانون، محصور کردن محیط مدارس دخترانه است؛ یعنی محرم‌سازی. چرا دختر ما وقتی وارد مدرسه می‌شود باید این مقنعه‌اش را جلو بکشد؟ چرا ما باید حلال خدا را حرام کنیم، حرام را حلال کنیم؟ رهبر به ماجراهای مجلس هشتم هم اشاره کرد و ماجرای «یکشنبه سیاه» را یکی از تلخ‌ترین اتفاقات مجالس دانست و گفت: در مجلس هشتم اختلاف‌نظرهایی که بین آقای لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد بود و موضع‌گیری‌هایی که برخی نمایندگان به طرفداری از طرفین داشتند، یک مقدار فضای مجلس را تخریب می‌کردند. او افزود: یک وقت‌هایی کار از دست ما خارج می‌شود. یک عده در این قضیه دامن می‌زنند. مثلا در آن روز یکشنبه برخی آمدند سوءاستفاده کردند و یک کار بی‌اخلاقی انجام دادند، دو-دو را تبدیل به «هو هو» کردند. این برای مجلس خیلی بد شد که از طرف مقام معظم رهبری تذکر هم گرفته شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۱۳

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ماجرای موسوم به تصویب 20 دقیقه‌ای برجام هم اشاره کرد و گفت: مجلس اصلا به برجام رأی نداد؛ مگر برجام را ما تصویب کردیم؟ مصوبه برجام را از اینترنت سرچ کنید، ما چیزی به نام مصوبه برجام در مجلس نداشته‌ایم.
او افزود: آقایان تیم مذاکره‌کننده بعد از اینکه مذاکرات تمام شد اعلام کردند که طرفین یک سندی را تحت عنوان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به تصویب رسانده‌اند و تمام شد. جناب آقای عراقچی طی یک نامه‌ای که به مشاور آقای لاریجانی، جناب آقای جعفری، مشاور و رئیس حوزه ریاست نوشت که بدین وسیله نسخه‌ای از برجام جهت اطلاع نمایندگان و ریاست محترم تقدیم می‌شود یعنی برجام تمام شد، دولت تمام کرد.
فاطمه رهبر در ادامه گفت: حالا ما چه تصویب کردیم؟ «اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، این تصویب شد. سؤال‌هایی پیش آمد، اگر طرف مقابل ما اجرا نکرد ما چه کار کنیم؟ طرح اقدام متناسب و مناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به تصویب مجلس رسید که چنانچه طرف مقابل ما، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل کشورهای اروپایی زیر این موضوع زدند که الان زده‌اند، جمهوری اسلامی چه اقدام متناسب و متقابلی باید داشته باشد.
او به ماجرای تصویب 20 دقیقه‌ای این قانون هم اشاره کرد و گفت: آقایان آن روز صبح آمدند و وقت گرفتند که ما می‌خواهیم راجع به این طرح و برجام صحبت کنیم، شاید هر رئیس دیگری بود تصمیم می‌گرفتند و می‌گفتند الان من رئیس هستم و فکر می‌کنم صحبت‌ها به اندازه کافی شده، گزارش‌ها خوانده شده، طرح تصویب شده، تفاهم شده، الان باب را باز کنید اصلا دیگر نمی‌شود جمعش کرد و الان وقتش نیست. من نمی‌خواهم از کار آقای لاریجانی دفاع کنم، بعضی‌ها انتقاد می‌کنند می‌گویند شاید آقای دکتر لاریجانی باید به دو نفر وقت می‌داد تا تخلیه شوند، حرف‌ها مطرح شود. در تاریخ ثبت شود اما آقای لاریجانی رئیس بود، تصمیم گرفت مطرح نشود و خواندند و رأی گرفتند.
وی در انتها گفت: حالا هم که در برجام سرمان کلاه رفت، وقتمان معطل شد، فکر می‌کردیم برجام همه چیز برای ما می‌آورد، در عین حال که من اینجا از نمایندگان محترم خواهش می‌کنم بر اجرای این 28 ماده نظارت کنند و از دولت محترم مطالبه کنند و بخواهند که این 28 ماده را در راستای برجام که الان آمریکا زیر آن زده، تا اقدامات اروپا بدتر از این نشده، ما وارد عمل شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها