وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه به طور هفتگی با تیم‌های مختلف تروریستی در مرزهای کشور برخورد و آن‌ها را شناسایی و متلاشی می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۴۱۳۱
کشف هفتگی تیم‌های تروریستی در مرزهای کشور

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی ظهر پنج‌شنبه در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد در پاسخ به سوال طلاب و مبلغان مبنی بر غفلت این وزارتخانه از آسیب‌های فضای مجازی توسط برخی سلبریتی‌ ها و هم‌چنین عدم مقابله با مفاسد اقتصادی و رانت خواری از سوی دولت، گفت: کار اصلی وزارت اطلاعات نظارت بر فضای مجازی نیست و اصلی‌ترین کار ما برخورد با فعالیت‌های ضد دینی و فعالیت‌هایی است که بر امنیت ملی کشور صدمه می‌زند، اما در فضای مجازی هم اشرافی داریم به عنوان مثال فعالیت بعضی کانال‌ها بدون حمایت‌های سیاسی که اقدام به فعالیت‌ها و تجمع‌های هیجانی می‌کنند ابتدا به این اشخاص تذکر داده و در مرحله بعد فعالیت آن‌ها زیر نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: برخی فعالیت‌ها در فضای مجازی توسط جریان‌های مخالف نظام مانند دشمنان و منافقان حمایت می‌شود که در ابتدا تذکر و بعد برای آن‌ها پرونده سازی می‌کنیم ما ادمین‌های این کانال‌ها را احضار و اقدام به بستن کانال‌های مغرض می‌کنیم ولی در فضای مجازی این افراد با عناوین و القاب مهمی فعالیت دارند ما کانال‌هایی که بالای چندین هزار ممبر داشته باشد را زیر نظر داریم و برخورد می‌کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات با هماهنگی کارشناسان و تیم‌های متخصص خود به طور هفتگی با تیم‌های مختلف تروریستی در مرزهای مهم کشور برخورد و آن‌ها را شناسایی و کشف می‌کند.

وی افزود: وزارت اطلاعات مسئولیت خطیری بر عهده دارد چرا که جریان‌های تروریستی با روش‌های مختلفی وارد کشور شده و از سوی کشورهایی مانند عربستان حمایت مالی بالایی می‌شوند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم امروز با گذشته فرق دارد، گفت: تروریست‌ها امروز با توانایی بالایی وارد کشور می‌شوند و از سوی عوامل اطلاعات ما کشف می‌شوند؛ آن‌ها امروز از طریق اپیلکشن‌های مختلفی با هم ارتباط دارند.

وی اظهار داشت: در جریان سیل‌های اخیر یک تیم ۴ نفره تروریستی با چندین هزار فشنگ جنگی کشف شد که اگر هماهنگی و اشراف ما نبود امروز کشور با تهدید امنیتی جدی روبرو بود.

لزوم برخورد با دو قطبی شدن جامعه و تهدیدهای آن

وزیر اطلاعات افزود: در جلسه شورای امنیت ملی با مقام معظم رهبری ایشان در مورد دو قطبی شدن جامعه هشدار دادند، دو قطبی شدن تهدیدی برای نظام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اعتراض بعضی از طلاب و مبلغانی که از وضع اقتصادی و فشارهایی که مردم تحمل می‌کنند، افزود: بیش از ۵ سال از عمر دولت کنونی می‌گذرد دلار در پایین‌ترین نرخ قرار داشت و قیمت گوشت هم ۳۰ هزار تومان بود ولی با روی کار آمدن ترامپ رئیس جمهور آمریکا و فشار اقتصادی بر نظام، مشکلات اقتصادی کشور نمود پیدا کرد و امروز شاهد فشار اقتصادی بر مردم هستیم.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه نباید بی‌رحمانه همه مشکلات کنونی اقتصادی را بر گردن دولت کنونی و مسئولان انداخت، گفت: اگر تحریم نبود امروز این مشکلات را نداشتیم، وظیفه شما مبلغان و روحانیون بالا بردن آستانه صبر و تحمل مردم استو اگر آستانه تحمل مردم پایین آید مردم از نظام و مسئولان ناامید شده و این امر باعث شادی دشمنان خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید مردم صبور و بردبار باشند و در مقابل فشارها مقاومت کنند چرا که سلاح امروز دشمن ناتوانی مردم و کاهش بردباری آنها است و از این امر می‌خواهد به نظام ضربه وارد کنند؛ باید همگی بر ریل گفتمان رهبری قدم برداریم و در کنار هم با این مشکلات مقابله کنیم.

بداخلاقی و اختلاف تهدیدی جدی برای نظام

وزیر اطلاعات خطاب به مبلغان ماه مبارک رمضان گفت: اگر امروز در جامعه اختلاف و انسجام نباشد جامعه متزلزل شده و باعث شادی دشمنان نظام خواهد شد از مسئولیت‌های مهم شما روحانیون و مبلغان پیشگیری از بداخلاقی و اختلاف در جامعه است چرا که تهدیدی جدی برای نظام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز چیزی که در جامعه به آن نیاز داریم اخلاق است که متأسفانه در جامعه کنونی کاهش یافته و کمرنگ شده است؛ به اندازه کافی دشمن داریم که به دنبال تفرقه افکنی بین مردم و نظام هستند.

حجت الاسلام علوی با تأکید بر اینکه نباید به دنبال اختلافات و بداخلاقی باشیم زیرا این امر باعث خواهد شد که نظام متزلزل شود، گفت: اختلاف نظرات سیاسی امر طبیعی است ولی نباید به دنبال دوقطبی شدن باشیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌های اخیر خود شرایط امروز کشور را جنگی عنوان کردند و فرمودند امروز کشور با شرایط جنگی روبرو است دشمن با آرایش جنگی وارد عمل شده پس شما مبلغان باید در سخنرانی‌های خود و تبلیغ، مردم را به بردباری و آرامش هدایت کنید.

در بین سخنان وزیر اطلاعات بعضی روحانیون و مبلغان از وضع اقتصادی و هم‌چنین غفلت از فضای مجازی و فعالیت سلبریتی‌ها و گرانی انتقاد داشتند که اعتراض خود را در جلسه اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها