موفقیت قسمت جدید فیلم آونجرز در گیشه، احتمالا به تولید اسپین‌آف‌هایی از آن منجر خواهد شد

مارول، بی‌خیال بشو نیست!

تازه‌ترین قسمت مجموعه اکشن و ابرقهرمانانه «آونجرز/ انتقام‌گیران» (قسمت تازه این مجموعه فیلم با نام «آونجرز: پایان بازی» اکران عمومی شد)، سه روز قبل در آمریکای شمالی روی پرده سینماها رفت. تماشاگران سینما در این محل، رقم شگفت‌انگیز 350 میلیون دلاری برای تماشای آن پرداخت کردند. افتتاحیه عالی فیلم در شرایطی نصیب آن شد، که اهل فن هم پیش‌بینی شروعی طوفانی برای فیلم می‌کردند. در حقیقت، تحلیلگران اقتصادی سینما همین چند روز پیش بود که پیش‌بینی افتتاحیه‌ای 300 میلیون دلاری برای این فیلم کردند. این در حالی است که تازه‌ترین قسمت آونجرز چند روز قبل از آمریکا، در تعدادی از کشورهای جهان روی پرده رفته بود و تماشاگران خارجی زودتر از تماشاگران آمریکایی، موفق به دیدن ماجراجویی‌های ابرقهرمانان داستان‌های مصور شرکت مارول شده بودند. نمایش عمومی فیلم در حدود بیست کشور دیگر دنیا، فروشی 859 میلیون دلاری را برای آن همراه داشته است. استقبال تماشاگران چینی از این اکشن کمیک‌استریپی پرهنرپیشه عالی بوده است. فروش روز اول فیلم در چین، 108 میلیون دلار بود! تهیه‌کنندگان فیلم دو شرکت فیلمسازی مارول و کمپانی والت دیزنی هستند.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۷۱

به نوشته ورایتی، فروش روز اول این اکشن کمیک استریپی در سینماهای آمریکای شمالی، نزدیک 157 میلیون دلار شد. در روز دوم این رقم به 180 میلیون دلار رسید. در پایان روز سوم، رقم کلی 350میلیون دلاری برای فیلم اعلام شد. با احتساب رقم فروش 859 میلیون دلاری فیلم در بقیه کشورهای دنیا، رقم فروش جهانی آن (هم آمریکا و هم دیگر نقاط دنیا) به عدد حیرت‌انگیز یک میلیارد و 200 میلیون دلار می‌رسد. فروش بالای یک میلیاردی آونجرز تازه در سه روز اول نمایش در شرایطی نصیب تهیه‌کنندگانش می‌شود که هزینه‌ای 350 میلیون دلاری برای تولید آن خرج شده است.
با این رقم های فروش، تازه ترین قسمت این مجموعه اکشن ابرقهرمانانه و کمیک استریپی تعدادی از رکوردهای فروش را در همه زمینه ها شکست و تاریخ ساز شد. این رکوردها عبارتند از بهترین افتتاحیه یک فیلم در آمریکای شمالی، بهترین افتتاحیه بین المللی، بهترین افتتاحیه جهانی (احتساب رقم فروش فیلم در آمریکای شمالی و بقیه کشورهای دنیا)، بهترین افتتاحیه یک فیلم هالیوودی در چین (با رقم فروش 330 میلیون دلار). در عین حال، فیلم در بیشترین تعداد سالن سینما روی پرده رفت.
4 هزار و 662 سالن سینما، فیلم را اکران عمومی کردند.
راه تازه و هموار
اما آنچه برای اهل فن و تحلیلگران سینمایی باعث توجه بیشتر بوده، نه رقم حیرت انگیز افتتاحیه فیلم که موضوع تولید زائده و اسپین آف‌های جدید برای آن است. موفقیت کلان مالی و انتقادی فیلم، راه را برای ساخت فیلم‌هایی تازه برمبنای شخصیت‌های سرشناس داستان این مجموعه پرفروش هموار می‌کند. منتقدان به این نکته اشاره می‌کنند که تعداد بسیار زیادی از ابرقهرمان‌های جورواجور و رنگارنگ در آونجرزها بازی داشته اند و حالا وقت آن رسیده که بسیاری از آنها، برای خودشان شخصیت مستقل هنری پیدا کرده و در فیلم‌های مستقلی توانایی‌هایشان را به معرض نمایش بگذارند.
نسل جدید ابر قهرمان ها
اهل فن با توجه به موجی که در سال‌های اخیر برای تولید اکشن‌های ابرقهرمانانه به راه افتاده، به این نکته اشاره می‌‌کنند که پرده سینما نیازمند نسل تازه‌ای از ابرقهرمانان است. تا به امروز ابرقهرمانانی چون تور، بتمن، کاپیتان آمریکا، سوپرمن و مرد آهنی با ماجراجویی‌هایشان تماشاگران را سرگرم کرده‌اند. اما مدتی قبل با حضور کاپیتان مارول، مردم با یک ابرقهرمان زن روبه‌رو شدند که هم چون همکاران مرد خود، به مقابله با شخصیت‌های شرور و پرقدرت رفت. به نظر می‌رسد خود تهیه‌کنندگان سینما هم متوجه شده‌اند که عموم تماشاگران این روزها به دنبال نوع جدیدی از ابرقهرمان‌ها هستند. رونق تولید فیلم‌های کمیک‌استریپی با محوریت ابرقهرمانان زن، سیاهپوست و نوجوان را باید در همین راستا مورد ارزیابی قرار داد.
محوریت مستقل
اما آونجرز در دل خود ابرقهرمانانی دارد که هنوز محوریت تولید یک فیلم سینمایی را به عهده نداشته‌اند. مدت‌هاست که شنیده می‌شود شخصیت‌هایی همچون بلک ویدو/ بیوه سیاه، هالک، تک‌تیرانداز و آقای فیوری قرار است محوریت فیلم‌هایی مستقل را به عهده بگیرند. در مجموعه آونجرز، نقش این شخصیت‌ها را اسکارلت جوهانسن، مارک روفالو، جرمی رنر و ساموئل ال جکسن بازی کرده‌اند. خود این بازیگران هم بی‌صبرانه در انتظار تولید فیلم‌هایی مستقل با حضور این شخصیت‌ها هستند. در این بین، اعلام شده که تک‌تیرانداز ماجراجویی‌هایش را در دل یک مجموعه تلویزیونی ادامه خواهد داد. اما استقبال کلان تماشاگران از قسمت تازه آونجرز، می‌تواند باعث تجدید‌نظر تهیه‌کنندگان آن شده و تک‌تیرانداز را هم وارد یک سری ماجراجویی سینمایی کند.
اعلام آمادگی
برادران روسو (جو و آنتونی) که آونجرز: پایان بازی را کارگردانی کرده‌اند، برای کارگردانی اسپین آف‌های تازه این مجموعه فیلم هم اعلام آمادگی کرده‌اند. آنها با یک دوجین ستاره سینما همچون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث، بر ادلی کوپر، بری لارسن، اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال جکسن و جرمی رنر در این فیلم همکاری کرده‌اند. این دو برادر می‌گویند قلق و رگ خواب بازیگران مورد نظر را در دست دارند و می‌توانند اسپین آف‌هایی تماشایی براساس شخصیت‌های سینمایی آنها خلق کنند.
استقبال یا بی تفاوتی
آونجرز: پایان بازی چهارمین قسمت از مجموعه اکشنی است که قسمت‌های قبلی آن در سال‌های 2012، 2015 و 2018 اکران عمومی شده‌اند. در داستان فیلم تمام ابرقهرمانان معروف داستان‌های مصور مارول، با یکدیگر همراه می‌شوند تا با نیرویی جهنمی مبارزه کنند. این نیروی ویرانگر در تلاش است با ارتش مجهز و بیرحم خود، کره زمین و ابرقهرمانان ماجرا را از بین ببرد.
پرسشی که از سوی برخی صاحب‌نظران مطرح می‌شود، این است که آیا تماشاگران سینما از تولید فیلم‌هایی که زائده‌ای بر داستان آونجرزها هستند استقبال خواهند کرد؟ آنها با کمی احتیاط به این پرسش پاسخ منفی می‌دهند.
این دیدگاه در مقابل دیدگاه بالا قرار دارد، که به موفقیت بالای مادی و معنوی این اسپین آف‌ها معتقد است.

کیکاووس زیاری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها