جزئیات انهدام 4 باند خلافکار در طرح پلیس

فرار مرد زندانی با بیهوش کردن مامور مراقب

کلاهبردار حرفه‌ای که با بیهوش کردن مامور محافظ زندان گریخته بود، اعضای باند کلاهبرداری کارت به کارت، دزدان میلیاردی خانه و جیب بران حرفه‌ای در طرح‌های پلیس آگاهی در یک هفته گذشته در استان البرز دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۱۲

دستگیری زندانی فراری با کیف پر از سکه طلا
سرهنگ نادربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم در تشریح عملیات دستگیری زندانی فراری گفت: روز سه شنبه ماموران پلیس به خودروی سمند سفید رنگی در مهرشهر کرج مشکوک شده و به راننده دستور ایست دادند. راننده با مشاهده خودروی گشت فرار کرد که پس از دو کیلومتر تعقیب و گریز ماموران لاستیک خودرو را هدف قرار داده و راننده را دستگیر کردند. با انتقال راننده به پلیس آگاهی البرز مشخص شد، او از مجرمان سابقه دار است که اسفند سال گذشته به بهانه بیماری از زندان به بیمارستان منتقل می‌شود و در آنجا با کمک همدستش با بیهوش کردن مامور محافظ فرار کرده بود.
وی ادامه داد: متهم پس از فرار با معرفی خود به عنوان وکیل و فردی با نفوذ در دستگاه‌های دولتی به بهانه حل مشکلات افراد از آنها کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب پلیس شهرقدس بود. مرد کلاهبردار پس از دستگیری با تمارض به بیماری از ماموران درخواست دیدار با همسرش را کرد. در هنگام ملاقات ماموران متوجه شدند او از همسرش خواسته بسته را از کنار خیابان در مهرشهر بردارد. ماموران این زن را تعقیب کرده و هنگامی که او قصد برداشتن کیفی از میان شمشادهای خیابان را داشت، دستگیر کردند. در بازرسی کیف، با مهر و اسناد جعلی مربوط به املاک در مهرشهر، تعداد 57 سکه بهار آزادی و 28 میلیون تومان وجه نقد رو‌به‌رو شدند. در تحقیقات مشخص شد، متهم هنگام تعقیب و گریز این کیف را از ماشین به بیرون پرت کرده بود. پرونده این متهم کلاهبردار که خود را به عنوان وکیل، استاد دانشگاه، مدیر شرکت‌های دولتی و غیره معرفی کرده و با این شیوه از افراد متعددی کلاهبرداری است تا مشخص شدن سایر جرایم وی و شناسایی مالباختگان در حال رسیدگی است.

دزدان یک میلیاردی خانه در دام پلیس
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز در ادامه از دستگیری دزدان میلیاردی خانه خبر داد و گفت: متهمان سه زن و دو مرد بودند که با خودروی پژو 206، مگان و پراید به خانه‌ها دستبرد می‌زدند. آنها با شناسایی خانه‌هایی که صاحبانشان در خانه حضور نداشتند، در ساعات اولیه شب با روش تخریب در وارد خانه شده و اموال باارزش را سرقت می‌کردند. دو زن عضو این باند وظیفه فروش طلاهای سرقتی را داشتند. اعضای این باند پس از دستگیری به 20 فقره سرقت به ارزش یک میلیارد تومان اعتراف کردند.
نادر بیگی در ادامه از دستگیری دو سارق که اموال سرقتی را در سایت دیوار می‌فروختند خبر داد و افزود: چندی قبل مرد با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کرد، طلاهایی که از خانه‌اش سرقت شده برای فروش در سایت دیوار آگهی شده است. ماموران با کشف این سرنخ و اقدامات پلیسی دو سارق منزل را دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از خانه‌ها و فروش اموال در سایت دیوار اعتراف کردند.

خرید 287 کارت بانکی از معتادان
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری از طریق کارت به کارت و پولشویی، پرونده دیگری بود که رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز به تشریح آن پرداخت و گفت: چندی قبل ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری متوجه شدند زن سابقه‌داری با خرید کارت‌های بانکی از معتادان، آنها را در اختیار کلاهبرداران کارت به کارت در زندان قرار می‌دهد. ماموران این زن را دستگیر کردند و در تحقیقات از او مشخص شد، مدت‌هاست با باندهای کلاهبرداری کارت به کارت همکاری دارد و برای آنها کارت بانکی تهیه می‌کند. بررسی تلفن همراه او نشان داد، در جریان آخرین اقدام مجرمانه‌اش 287 کارت بانکی از معتادان خریده و شماره آنها را از طریق تلگرام برای همدستانش در داخل زندان ارسال کرده است. با ادامه تحقیقات شش عضو دیگر این باند در داخل زندان دستگیر شدند که با اعتراف آنها پنج عضو دیگر باند هم که وظیفه پولشویی را برعهده داشتند، شناسایی و بازداشت شدند. متهمان در مدت شش ماه، یک میلیارد و 900 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند. آنها به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی طعمه‌ها را پای دستگاه خودپرداز کشانده و حسابشان را خالی می‌کردند.

جیب‌بران در دام پلیس
رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز در پایان از دستگیری دزدان حرفه‌ای که کلکسیونی از جرایم را در پرونده‌شان داشتند، خبر داد و گفت: چهار عضو این باند مسافران را سوار خودرو کرده و به بهانه باز بودن در، جیب آنها را خالی می‌کردند. همچنین با خودروی پژو 405 کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی می‌کردند. مامروان روز دوشنبه با شناسایی اعضای این باند آنها را با تعقیب و گریز و تیراندازی دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاهشان، 43 کیف زنانه، 15 قمه و چاقو و 57 گوشی تلفن همراه کشف کردند متهمان در بازجویی‌ها به 150 فقره سرقت اعتراف کردند. با توجه به احتمال ارتکاب جرایم دیگر از سوی این باند، چهره آنها بدون پوشش در روزنامه منتشر می‌شود تا افرادی که از آنها شکایت دارند به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها