آبی‌اناری‌ها اولین جام از سه‌گانه را به خانه بردند

هشتمین قهرمانی کاتالان‌ها در 11 سال

بارسلونا با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل لوانته در هفته 35 لالیگا 83 امتیازی شد و بالاتر از اتلتیکومادرید 76 امتیازی به قهرمانی این فصل دست پیدا کرد تا به بیست و ششمین قهرمانی‌اش در لالیگا برسد.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۴۳

بارسلونا بازی را بدون مسی آغاز کرد؛ اما با ورود این فوق‌ستاره از ابتدای نیمه دوم، چهره بارسا عوض شد و این تیم به پیروزی رسید تا قهرمان این فصل شود. این هشتمین قهرمانی آبی‌اناری‌های ایالت کاتالونیا در طول 11 فصل اخیر بود که خود رکورد محسوب می‌شود و آنها را به آقای لالیگا در قرن 21 تبدیل می‌کند. به این ترتیب بارسلونا سه بازی پایانی در این فصل مقابل سلتاویگو، ختافه و ایبار را با بازیکنانی به میدان خواهد رفت که در طول فصل کمتر اجازه بازی پیدا کردند.
اولین جام از سه‌گانه
بارسلونا این فصل باز هم امکان دستیابی به سه‌گانه دارد تا در تاریخ فوتبال رکوردی منحصر به فرد پیدا کند و تنهای تنها شود. در فصل 2009 - 2008 که بارسلونا موفق به کسب سه‌گانه شد، در کنار شش تیمی قرار گرفت که موفق شده بودند در یک فصل سه جام قهرمانی در جام حذفی، لیگ داخلی و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند؛ اما این تیم چهار فصل قبل دوباره موفق به کسب سه‌گانه شد. آنها در کنار جام حذفی و لالیگای اسپانیا، یوونتوس را در فینال لیگ قهرمانان سه بر یک شکست دادند و سه‌گانه را برای دومین بار به خانه بردند تا اولین تیمی باشند که دو بار سه‌گانه کسب کرد. حالا بارسلونا در آستانه سومین سه‌گانه است. شنبه‌شب اولین جام از سه جامی که می‌تواند به خانه بارسلونا برود، در دستان لیونل مسی قرار گرفت و حالا دو جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا روبه‌روی بارسا قرار دارد. فینال جام حذفی اسپانیا شنبه 4 خرداد مقابل والنسیا برگزار خواهد شد و در لیگ قهرمانان هم دو بازی فوق‌العاده حساس مقابل لیورپول (چهارشنبه این هفته در نیوکمپ بارسلونا و سه‌شنبه هفته آینده در آنفیلد لیورپول) دارند و اگر از لیورپول گذر کنند می‌توانند به قهرمانی در لیگ قهرمانان این فصل هم امیدوار شوند.
رکورد مسی
لیو نل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا با کسب یک قهرمانی دیگر در لالیگا به رکوردی نزدیک شد که در انحصار اسطوره منچستریونایتد است. مسی تنها گل پیروزی تیمش مقابل له‌وانته را زد تا بارسا هشتمین قهرمانی‌اش در 11 فصل اخیر را جشن بگیرد. حالا مسی که این فصل می‌تواند دو جام دیگر، یکی در لیگ قهرمانان اروپا و دیگر در کوپادل‌ری کسب کند، سی‌وچهار جام با پیراهن بارسلونا کسب کرده و پرافتخارترین بازیکن تاریخ این تیم محسوب می‌شود. او از سال 2004 که اولین بازی‌اش را برای تیم اصلی باشگاه بارسلونا انجام داد، تا به امروز ده قهرمانی در لالیگا، چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، شش قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، هشت قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، سه قهرمانی در سوپرجام اروپا و سه قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها کسب کرده است.
رکوردی که مسی برای کسب بیشترین تعداد جام با یک باشگاه دارد تنها از یک نفر پایین‌تر است و آن یک نفر هم کسی نیست جز رایان گیگز، اسطوره منچستر یونایتد که در فاصله فصل‌های 1991 - 1990 تا 2014 - 2013 موفق به کسب 36 جام شد. گیگز در این مدت، 13 بار قهرمانی لیگ برتر، ده بار قهرمانی سوپرجام انگلیس، چهار قهرمانی جام اتحادیه، چهار قهرمانی جام حذفی، دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی سوپرجام اروپا، یک قهرمانی جام بین‌قاره‌ای و سه قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را تجربه کرد.
رکورد منحصر به‌فرد ویدال
آرتورو ویدال ستاره بارسلونا موفق شد با قهرمانی به همراه آبی اناری‌ها برای هشتمین فصل متوالی طعم قهرمان شدن در لیگ را بچشد؛ اما در سه باشگاه مختلف. به این ترتیب ویدال به رکوردی منحصر به‌فرد دست پیدا کرد. ویدال چهار قهرمانی متوالی با یوونتوس، سه قهرمانی متوالی با بایرن مونیخ و حالا یک قهرمانی با بارسا را کسب کرده تا به صورت متوالی هشت قهرمانی در سه لیگ را تجربه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها