جزئیات درگیری مسلحانه با قاتل روحانی همدانی

هــــلاکــــــــت در 20 دقـیقـــــه

عامل قتل روحانی 42 ساله در همدان بامداد دیروز پس از 20 دقیقه درگیری مسلحانه با پلیس در یکی از محله‌های همدان کشته شد. در این درگیری دو مامور هم زخمی شدند. در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد قاتل از مجرمان سابقه‌دار است که با مقتول در یک محله زندگی می‌کردند. پیکر حجت الاسلام مصطفی قاسمی صبح امروز تشییع می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۲۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم، قاتل به نام بهروز که از اشرار همدان است روز شنبه با یک دستگاه خودرو مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت ا...ملاعلی معصومی همدانی در خیابان شهدای همدان رفت. زمانی که حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی، امام جماعت مسجد از مدرسه خارج شد، بهروز از خودرو پیاده شد و با شلیک دو گلوله به سر این روحانی او را به قتل رساند و از محل گریخت.
پس از گزارش این جنایت به پلیس، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی همدان در محل تیراندازی حاضر شدند و با کمک شاهدان جنایت توانستند شماره پلاک خودروی قاتل را شناسایی کنند. بلافاصله مالک خودرو که ساکن محله قاسم آباد همدان بود، شناسایی و دستگیر شد. مرد جوان در تحقیقات مدعی شد روز شنبه خودروی پژو 206 او در اختیار برادرش به نام بهروز بوده است. سابقه بهروز نشان داد او از اشرار معروف است که چند بار توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شده است. در حالی که دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفته بود، بهروز با انتشار چند ویدئو از تیراندازی‌های خود با اسلحه جنگی به قتل حجت‌الاسلام قاسمی اعتراف کرد.
ردیابی خودروی پژو 206 قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت و مشخص شد، او بعد از قتل، خودرو را در محله‌ای رها کرده است. ماموران در ادامه چند نفر از رابطان قاتل را شناسایی کرده و با تجسس‌های خود دریافتند او هنوز از استان خارج نشده است. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که شامگاه شنبه رئیس کل دادگستری همدان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری میزان از دستگیری قاتل در شهرستان قروه خبر داد. به گفته وی، قاتل قصد فرار به سمت مرز را داشت که دستگیر شد. ساعتی بعد خبر دستگیری تکذیب شد و پلیس به تجسس در مخفیگاه‌های احتمالی قاتل فراری ادامه داد تا این‌که ساعت 6 صبح، مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی از کشته شدن قاتل در درگیری مسلحانه با پلیس خبر داد.
20 دقیقه درگیری مسلحانه
فرمانده انتظامی استان همدان دیروز پس از هلاکت این شرور به جام‌جم گفت: قاتل را 10 دقیقه بعد از تیراندازی شناسایی کردیم. بعد از شناسایی هویت ضارب، او در اینستاگرام به قتل اعتراف کرد .
سردار بخشعلی کامرانی‌صالح ادامه داد: ماموران در تحقیقات دریافتند او با برادرش قرار گذاشته و خودرو را از او گرفته و به محل تیراندازی رفته است. در ادامه، ده منطقه‌ای که احتمال داشت قاتل آنجا مخفی شده باشد، شناسایی و به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد.
وی افزود: قاتل از مجرمان سابقه‌دار بود که با توجه به وضعیت خاص متهم، احتمال ارتکاب جرایم دیگر از سوی او وجود داشت. به همین علت پرونده با دقت بیشتری مورد رسیدگی قرار گرفت. سرانجام ساعت 4 و 25 دقیقه صبح یکشنبه ماموران به مردی که در حال تردد در یکی از محله‌های حاشیه‌ای همدان بود، مشکوک شدند و به او دستور ایست دادند که مشخص شد او همان قاتل تحت تعقیب است.
کامرانی‌صالح با اشاره به درگیری 20 دقیقه‌ای پلیس و قاتل ادامه داد: قاتل از زیر کاپشن خود سلاح کلاشینکفی بیرون آورد و به سمت ماموران تیراندازی کرد تا بتواند فرار کند. درگیری مسلحانه او با ماموران 20 دقیقه طول کشید تا این‌که هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. در جریان این درگیری دو نفر از ماموران پلیس زخمی شدند که یکی از سربازان وظیفه در قسمت بازوی سمت راست و یک درجه دار هم از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت. مصدومان در بیمارستان بعثت بستری شدند که جراحات سطحی و حال عمومی آنها خوب و رو به بهبود است.
وی از کشف چند خشاب پر از فشنگ سلاح کلاشینکف از بهروز خبر داد و درباره انگیزه جنایت گفت: قاتل با حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی در یک محله زندگی می‌کردند و در حال بررسی علت وقوع قتل از سوی قاتل هستیم.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان این‌که پلیس فتا اشراف کاملی به فضای مجازی دارد، گفت: پیش از درگیری با قاتل چهار نفر از همدستان او را نیز شناسایی و دستگیر کردیم که در اختیار مراجع قضایی هستند.

انتشار تصاویر بعد از قتل

پس از قتل حجت‌الاسلام قاسمی و انتشار تصاویر قاتل همراه سلاح در اینستاگرام، انتقاداتی به پلیس فتا وارد شد که چرا قبل از قتل با مرد شرور برخورد نکرده بود. دیروز رئیس پلیس فتای استان همدان در این‌باره گفت: این تصاویر پس از ارتکاب به قتل بارگذاری شده و پیش از آن هیچ‌گونه پُست مهم مجرمانه‌ای در این صفحه منتشر نشده بود.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد افزود: طبق بررسی‌های کارشناسان پلیس فتای همدان، قاتل طلبه همدان سال 96 اقدام به ایجاد یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود. پس از بروز قتل طلبه همدانی، چند پست روی صفحه اینستاگرام قاتل بارگذاری شد، اما از ساعت 12 و 53 دقیقه روز گذشته هیچ‌گونه ورودی از سوی ادمین، همکاران احتمالی و گردانندگان این صفحه صورت نگرفته است.
معاون وزیر ارتباطات، در حساب توییتری خود از بسته شدن صفحه اینستاگرام قاتل طلبه همدانی نوشت.
حمید فتاح ادامه داد: با استاندارد آمریکایی، صفحات پاسدارانی که با تروریسم مبارزه می‌کنند باید پاک شود اما صفحه تروریستی که مردم را به قتل تهدید می‌کند، نه! ولی ما منتظر آنها نمانده‌ایم. در جلسه‌ای با فرماندهان ناجا مقرر شد برای پیشگیری از جرم و کاهش تهدیدها برنامه‌ای اجرا شود.
این درحالی است که تا شامگاه یکشنبه 2 صفحه او در اینستاگرام فعال و تعداد فالوؤرهایش در حال افزایش بود.

روایت شاهدان ماجرا
شاهدان ماجرا هم روایت‌هایی از صحنه تیراندازی دارند. یکی از آنها می‌گوید: زمانی که حجت الاسلام قاسمی از مدرسه علمیه خارج شد، ضارب که به نظر می‌رسید منتظرش است، با کلاشینکف به سوی او شلیک کرد. او خیلی سریع از محل گریخت و توانستیم فقط شماره پلاک او را یادداشت کنیم. او به سمت سر روحانی شلیک کرد. یکی دیگر از شاهدان هم به فارس گفت: ضارب که سوار بر خودروی 206 بود چند بار خیابان شهدا را دور می‌زند و چند بار هم در اطراف کوچه آخوند قدم می‌زند؛ یعنی منتظر یک نفر بوده است. وقتی این روحانی از حوزه علمیه خارج می‌شود او را به اسم صدا کرده و عنوان می‌کند «شما آقای قاسمی هستید؟» وقتی این روحانی عنوان می‌کند خودش است، به‌سمتش شلیک می‌کند و متواری می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسمی مرد آرامی بود
معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با فارس درباره حجت‌الاسلام قاسمی گفت: قاسمی یک روحانی محجوب، خوش‌برخورد و آرام بود. وی امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به‌عنوان مسؤول کتابخانه فعالیت می‌کرد.
حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی ادامه داد: منزلشان در قاسم‌آباد، یکی از مناطق حاشیه شهر همدان است ضمن این‌که زندگی ایشان نیز بسیار ساده و بی‌تکلف بود. دختر بزرگ ایشان سه ماهی است که ازدواج کرده و داماد ایشان هم یکی از طلبه‌های مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج است. از ایشان یک دختر 9 ساله و یک پسر کوچک نیز به یادگار مانده است .
دیروز قتلگاه حجت‌الاسلام قاسمی گلباران شد. در این مراسم نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: از محضر مقام معظم رهبری درخواست داریم که مدیریت فضای مجازی را از دولت بگیرد.
مصطفی آزادبخت، معاون سیاسی-امنیتی استاندار همدان درباره مراسم تشییع پیکر این روحانی گفت: طبق جلسات برگزار شده قرار شد مراسم از سوی حوزه علمیه ملاعلی آخوند همدانی برگزار شود؛ بنابراین امروز پیکر وی در میدان امام(ره) همدان تشییع و به خاک سپرده می‌شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها