شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی کاخ سفید به شبکه فاکس نیوز گفته که دولت ترامپ به وعده پرداخت 2 میلیون دلار در ازای آزادی 'اوتو وارمبیر' (Otto Warmbier) دانشجوی زندانی آمریکایی از کره شمالی عمل نکرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۱۸
اعتراف بولتون به بد قولی دولت ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سی ان ان با اشاره به بخشی از مصاحبه روز گذشته (یکشنبه) بولتون با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: آمریکا اکنون پذیرفته که به کره شمالی برای آزادی اوتو وارمبیر دانشجوی آمریکایی که سرانجام و در حالیکه در وضعیت حیات نباتی به آمریکا بازگردانده و اندکی بعد جان سپرد، پرداخت مبلغ 2 میلیون دلار وعده داده بود.

شبکه خبری سی ان ان افزود: پیونگ یانگ گفته بود این مبلغ را برای هزینه درمان بیمارستانی این دانشجوی آمریکایی خواستار شده بود.

سی ان ان ادامه داد: مشاور امنیت ملی کاخ سفید حال می گوید توافقی در این زمینه به امضا رسیده بود اما هرگز این پول را دولت ترامپ به طرف کره شمالی پرداخت نکرده است.

شبکه سی ان ان سپس بخش های از مصاحبه بولتون با فاکس نیوز را پخش کرد.

در این مصاحبه «کریس والاس» مجری فاکس نیوز به صراحت از بولتون پرسید: آیا کره شمالی خواستار پول در ازای آزادی وارمبیر شده بود.

بولتون پاسخ داد: به نظر می آید اینطور بوده است. این مساله قبل از آمدن من به دولت ترامپ رخ داده است. اما این چیزی است که من فهمیده ام.

والاس پرسید: آیا مقامات آمریکایی که در آنجا بودند تا وی را از کره شمالی خارج کنند، 'جوزف یوهان' آیا سندی را امضا کرد که خواستار پرداخت پول در ازای آزادی وارمبیر شود.

بولتون پاسخ داد: بله این چیزی است که به من گفته شده است.

والاس پرسید: سئوال بعدی من کاملا روشن است، آیا آمریکا هیچگونه پولی به کره شمالی پرداخت کرد.

بولتون گفت: به هیچوجه! و نکته اینجا است که رئیس جمهوری ترامپ بطور موفقیت آمیز توانسته بیش از 20 زندانی آمریکایی را از زندان های دیگر نقاط جهان بدون پرداخت هیچگونه پولی برای این کار، آزاد کند.

سی ان ان سپس در ادامه گزارش خود افزود: اوتو وارمبیر سرانجام در 13 ژوئن 2017 (23 خرداد 1396) با آسیب مغزی و درحالیکه در وضعیت حیات نباتی به سر می برد از کره شمالی به سینسیناتی ایالت اوهایو بازگردانده شد و اندکی بعد در 22 سالگی جان سپرد.

اتو وارمبیر دانشجوی دانشگاه ویرجینیا از ژانویه سال 2016 تا ژوئن سال 2017 به جرم «اعمال خصمانه» از سوی کره شمالی بازداشت و زندانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها