نگاهی آماری به قهرمانی بارسلونا در لالیگا ؛

بیست و ششمین شکوهِ آبی اناری‎ها

تابستان پیش رو در فوتبال اروپا چه خبر است؟

جابجایی‎های عظیم

فوتبال جهان هیچوقت به اندازه تابستان پیش رو با رکوردشکنی‎های جدید روبرو نخواهد شد. چه اتفاقاتی قرار است بیفتد؟
کد خبر: ۱۲۰۲۴۳۸
جابجایی‎های عظیم

به گزارش جام‌جم آنلاین ، سه اتفاق عظیم در زمینه نقل و انتقالات در پیش است و سه بازیکن با مبالغی نجومی بین باشگاه‌های مختلف اروپایی جابجا خواهند شد.

این بازیکنان چه کسانی هستند و باشگاه‎های مورد نظر کدامند؟

1- نیمار

ستاره برزیلی دنیای فوتبال در سال 2013 از باشگاه سانتوس راهی بارسلونا شد تا یکی از بزرگ‌ترین ستاره های فوتبال جهان هم وارد فوتبال قاره سبز شود.

این بازیکن چهار فصل در بارسلونا بازی کرد اما هرگز نتوانست از زیر سایه لیونل مسی خارج شود. رویای او توپ طلای فوتبال جهان بود، چیزی که هنوز هم در حسرت آن باقی مانده است. صبر نیمار اما در سال 2017 به سر آمد.

او با مبلغی معادل 222 میلیون یورو از بارسلونا راهی پاری‎سن‎ژرمن شد تا گران‎ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شود و رکورد قبلی را که متعلق به کریستیانو رونالدو بود ، پشت سر بگذارد.

او به امید کسب توپ طلای فوتبال جهان به پاری‎سن‎ژرمن رفت اما راهی که او رفت کاملا اشتباه بود. چه کسی به نیمار گفته بود با بازی در لیگ لوشامپیونه که از لالیگا، لیگ برتر انگلیس، بوندسلیگا و سری آ ایتالیا پایین‎تر است می‎تواند از مسی و رونالدو جلو بزند؟ چه کسی به او گفت بازی در برابر تیم‎های فرانسوی که در برابر تیم‎های اسپانیایی و انگلیسی درجه دو هستند می‎تواند به او کمک کند که برترین بازیکن جهان شود؟ بعد از دو فصل حالا نیمار به خوبی متوجه شده که پاری‎سن‎ژرمن جای او نبود حتی اگر با این تیم قهرمانی در فرانسه را به دست آورده باشد.

مقصد بعدی نیمار کجاست؟ اگر تابستان پیش این سوال را می‌پرسیدید قطعا پاسخ رئال مادرید بود. اما اکنون حرف از بارسلونا است.

در پنج ماه اخیر نیمار حداقل چه از سوی خودش و چه از سوی مدیربرنامه‎هایش پیوستن به بارسلونا و بازگشت جنجالی به این تیم را تکذیب کرده اما اخبار حاکی از چیز دیگری است.

نیمار در صورت بازگشت به بارسلونا هزینه ای 212 میلیون یورویی روی دست باشگاه کاتالونیایی می‎گذارد و رکورد دیگری از خود در فهرست 10 بازیکن گران قیمت تاریخ ثبت می‎کند.

او احتمالا نخستین فوتبالیستی در تاریخ فوتبال خواهد بود که نامش در دو جایگاه متفاوت این فهرست حضور دارد. یکی اول و دیگری احتمالا جایگاه چهارم. نیمار را دوباره با پیراهن بارسلونا می‎بینیم؟

2-ادن هازارد

ستاره بلژیکی تیم چلسی بیش از سه سال است که مورد توجه سایر تیم‎های بزرگ اروپایی قرار دارد. نخستین و مهم‎ترین مشتری او تیمی نیست به جز رئال مادرید. رئال مادرید پس از اینکه رونالدو را به یوونتوس فروخت با بحران مواجه شده ، شاهد این ادعا خروج این باشگاه کهکشانی از کورس قهرمانی در لالیگا و البته حذف از لیگ قهرمانان اروپاست.

رئال مادرید که همیشه عرصه جولانگاه بزرگ‎ترین و گران قیمت‎ترین ستاره‎های دنیای فوتبال بوده به شدت تشنه یک ستاره جدید دیگر است. هازارد می‎تواند این ستاره باشد.

فلورنتینو پرز رئیس جاه‎طلب باشگاه رئال مادرید هازارد را یکی از پروژه‎های بزرگ تابستانی رئال می‎داند و برای خرید این بازیکن بودجه‎ای کلان معادل 228 میلیون یورو کنار گذاشته است.

هازارد نیز از چند هفته پیش موافقت خود را برای پیوستن به رئال مادرید اعلام کرده است. پس دیگر چه می‎ماند؟ او گران‎ترین بازیکن تاریخ فوتبال خواهد شد.

صرف‎نظر از این موضوع که اصلا توانایی‎های فوتبالی او لایق این همه سرمایه‎گذاری است یا خیر باید گفت ستاره بلژیکی به شرطی گران‎ترین بازیکن تاریخ می‎شود که یک انتقال در تابستان 2019 عملی نشود. ماجرای آن انتقال چیست؟

3-کیلیان امباپه

امباپه تابستان سال گذشته با تیم ملی فوتبال فرانسه قهرمان جهان شد آن هم در حالی که 18 سالش هنوز تمام نشده بود.

این ستاره تیم پاری‎سن‎ژرمن پیش از این با انتقال قرضی 180 میلیون یورویی از موناکو به پاری‎سن‎ژرمن در رده دوم گران‎ترین بازیکنان تاریخ جای گرفته بود.

البته پدر کیلیان چند هفته پیش مصاحبه‎ای کرد و گفت رسانه‎ها دست از سر پسرش بردارند و اینقدر درباره آینده او و احتمال پیوستنش به رئال مادرید اظهار نظر نکنند اما واقعیت این است که امباپه هدفی جدی برای باشگاه رئال مادرید به شمار می‌رود، آنچنان جدی که رئال حاضر است برای او بیش از 243 میلیون یورو خرج کند تا مبدل به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شود.

بسیاری پیش‌بینی می‌کنند توپ طلای بعدی به امباپه برسد. به هر حال او با سن کمی که دارد هنوز ابتدای راه است و در همین ابتدای راه در حال تبدیل شدن به گران‌ترین بازیکن تاریخ است.

منبع: اسپورتولوژی / مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها