اعترافات یک روزنامه نگار چاق

وقتی لاغری، دشمن پوست می‌شود

عوارض پوستی مختلف از جمله مشکلات بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن محسوب می‌شوند و کمتر کسی وجود دارد که با آن مواجه نشود. به‌طور میانگین سه ماه بعد از رژیم‌های لاغری، گاهی روی پوست چروک‌هایی می‌بینیم که البته به گفته کارشناسان چروک‌های کاذب هستند و علت آن کم شدن بافت چربی زیر پوست است. من هم دو سال پیش دقیقا بعد از ده هفته رژیم سخت لاغری هرچند ناموفق، دچار چروک‌های زیر چشم شدم، اما نمی‌دانستم این موضوع به دلیل کم شدن ماده کلاژن و بافت کشسانی زیر پوستم نیست، بلکه به دنبال از دست رفتن چربی‌های زیر پوست اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۲۰۲۰۴۵

بنابراین وقتی این چربی‌ها به حالت طبیعی بازگردند چروک‌ها هم تا حد زیادی از بین می‌رود که برای من هم همین‌طور بود. آن زمان وقتی به متخصص پوستم مراجعه کردم او صحبت جالبی مطرح کرد؛ اگر می‌خواهید دچار این چروک‌ها نشوید باید یک رژیم متعادل بگیرید یعنی اگر فرض کنیم مثلا صد واحد چربی زیر چشم وجود دارد، 50 واحد از این چربی از بین برود چروک ایجاد نمی‌شود، ولی اگر 51 واحد چربی از بین برود روی پوست چروک ایجاد می‌شود.
پس باید رژیم‌های غذایی به‌گونه‌ای باشند که این چربی زیر پوست زیاد کم نشود. مشکل دیگر در برخی رژیم‌های لاغری به خصوص وقتی وزن زیادی از دست می‌دهیم، افتادگی پوست است و معمولا در جاهایی ایجاد می‌شود که چربی بافت زیر پوست زیاد است مثلا در ناحیه گونه، بازوها، باسن و... خیلی مشخص‌تر و بدتر خواهد بود.
برای پیشگیری و حتی رفع این افتادگی‌ها ورزش منظم همراه با رژیم توصیه می‌شود، اما کرم‌های سفت‌کننده و همچنین کرم‌هایی که بتوانند کلاژن‌سازی را در پوست تحریک کنند بی‌تاثیر نیستند، چون مقداری از کم شدن چربی جبران خواهد شد. در این میان فراموش نکنید مصرف کرم‌های سفت‌کننده بهتر است از همان ابتدا همراه با رژیم شروع شود، ولی به‌طور کلی هر زمان استفاده شود تاثیرش را می‌گذارد؛ گاهی در حد چشمگیر و گاهی در حد نامحسوس.

پریسا اصولی

سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها