معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه خبر داد

کاهش کلاهبرداری‌های ارتباطی در فروردین ۹۸

محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با مسدودسازی ۱۲ هزار سیم‌کارت که به‌منظور کلاهبرداری‌های ارتباطی موسوم به کلاهبرداری‌های کارت به کارت استفاده می‌شد، وقوع این جرم در نوروز امسال ۴۰ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۱۸
کاهش کلاهبرداری‌های ارتباطی در فروردین ۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: با مسدودسازی ۱۲ هزار سیم‌کارت که به‌منظور کلاهبرداری‌ های ارتباطی موسوم به کلاهبرداری‌ های کارت به کارت استفاده می‌شد، وقوع این جرم در نوروز امسال ۴۰ درصد کاهش یافت.

الفت افزود: با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلیس فتا، پیس آگاهی ناجا و بانک مرکزی، راهکار‌های فنی این نوع کلاهبرداری‌ ها که با مهندسی اجتماعی به وقوع می‌پیوست بررسی و با شناسایی سیم‌کارت‌هایی که توسط آن‌ها کلاهبرداری می‌شد، ابلاغ مصوبه کارگروه مبنی بر مسدودسازی ۱۲ هزار سیم‌کارت، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم صادر شد.

معاون رییس قوه قضاییه اظهار کرد: با این اقدام از وقوع ۴۰ درصد از این نوع کلاهبرداری‌ها در فروردین ۹۸ پیشگیری شد.

الفت با اشاره به اینکه کشاندن افراد به جلو دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه از شگرد‌های کلاهبرداران ارتباطی است، گفت: با اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی مردم میزان وقوع این نوع کلاهبرداری کاهش چشمگیری خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها