اختلاف زلاتکو با استیلی، جدیدترین سد برای صعود به المپیک توکیو

نکونام؛ مربی جدید تیم امید؟

در چند روز اخیر شایعات زیادی درباره برکناری زلاتکو کرانچار سرمربی تیم‌ملی امید مطرح بود. این خبرها دیروز جدی و جدی‌تر شد. زلاتکو در مرحله اول مقدماتی صعود به المپیک همراه با امیدها نتایج خوبی به دست نیاورد و با انتقاد رسانه‌ها همراه شد. صعود ایران به مرحله دوم با اما و اگر بود با این حال کرانچار و شاگردانش جشنی گرفتند که شبیه به جشن صعود به المپیک توکیو بود.
کد خبر: ۱۲۰۱۴۵۴

تا پیش از صعود همه چیز در تیم امید گل و بلبل بود. کرانچار و استیلی با هم رابطه خوبی داشتند ولی خبرهای رسیده حکایت از آن دارد اخیرا دو طرف به مشکل خورده‌اند. در واقع اختلاف آنها بسیار علنی شده است. استیلی مدیر تیم‌ملی امید است و گفته می‌شود از طریق منابع خود بخشی از هزینه‌ها را تامین می‌کند. در واقع تیم امید را کنترات به او داده‌اند!
کرانچار با استیلی حرفش شده است و این اختلاف علت اصلی تغییرات روی نیمکت تیم‌ملی امید خواهد بود. اختلاف این دو هم ظاهرا سر مسائل مالی و سپس مسائل فنی بوده است. به هر حال عملکرد تیم امید انتقادهایی را به همراه داشت. حمید استیلی هم که خودش بازیکن تیم ملی امید بوده و قبلا مربیگری کرده است. به همین خاطر طبیعی است که بعد از نتایج تیم بخواهد نظراتش را بگوید. منتهی این مساله به مذاق کرانچار خوش نیامده است. از سویی تیم ملی امید با مشکلات عدیده مالی روبه‌روست. استیلی به کرانچار گفته برای انجام برنامه‌های تیم امید با مشکلات مالی روبه‌رو هستند. مربی کروات از این مساله هم رضایت ندارد. از سویی ظاهرا به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند با تیم ملی امید ایران موفق باشد. مشکلات مالی در ورزش بسیار زیادتر از قبل شده و ترجیح مسؤولان حضور ایرانی‌ها با دستمزد کمتر روی نیمکت است تا مربیان خارجی. حتی نام جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی هم مطرح شده و شاید او جانشین زلاتکو کرانچار شود.
روز دوشنبه سرمربی تیم امید جلسه‌ای هم با اکبر محمدی، ساکت و شکوری سرپرست دبیرکلی برگزار شد و در این جلسه گزارشی از عملکرد خود و تیمش داد. طرفین حرف‌های خود را زدند و جلسه این‌گونه پیش رفت که باید به همکاری خود پایان دهند. اکبر محمدی رئیس کمیته جوانان درباره احتمال جدایی کرانچار هم توضیح داد: «بعد ازجام جهانی مهم‌ترین تورنمنتی که ما پیش‌رو داریم المپیک است. با توجه به امکاناتی که در اختیار این تیم گذاشته شده و ظرفیت‌هایی که وجود دارد، فدراسیون انتظار دارد بهترین عملکرد را از تیم امید ببیند و انتظارات در همین راستا است.»
او تاکید کرد کمیته فنی از عملکرد کرانچار راضی نیست: «آنالیز و ارزیابی که از این تیم صورت گرفته عملکرد فنی آنطور که باید و شاید منطبق با امکانات و سازماندهی نبوده است. کمیته فنی باید به یک اجماع برای ادامه کار برسد. برنامه‌های ارائه شده از سوی کرانچار، هدف گذاری، امکانات مورد درخواست و این‌که چه نقشه راهی در اختیار فدراسیون گذاشته می‌شود هم اهمیت دارد. عملکردی که تیم امید در بازی‌های انتخابی داشته بررسی می‌شود تا در این مورد تصمیم‌گیری شود.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها