مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از آغاز احداث یک سیل‌بند حفاظتی به طول ۲۶ کیلومتر و ارتفاع ۳ متر در غرب اهواز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۴۳
آغاز احداث سیل بند به طول ۲۶ کیلومتر و ارتفاع ۳ متر در غرب اهواز

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آغاز احداث سیل‌بند حفاظتی به طول ۲۶ کیلومتر و ارتفاع ۳ متر در غرب اهواز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: ساخت ۴.۵ کیلومتر این سیل‌بند را سازمان آب و برق بر عهده گرفت و از ابتدای دغاغله تا پلیس‌راه اندیمشک و شمال عین دو ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده، این سیل‌بند حفاظتی پاسخگویسیلاب جاری شده به سمت اهواز است تصریح کرد: در شرایط خاص می‌توان ارتفاع و استحکام آن را تغییر داد.

ایزدجو با اشاره به پیش‌بینی وضعیت خوب آبگیری برای تالاب هورالعظیم، بیان داشت: در کشور عراق نیز مانند ایران افزایش رهاسازی آب درحال انجام است که منجر به افزایش ارتفاع آب در هورالعظیم شده و احتمال آب‌گرفتگی برای برخی مناطق نزدیک به تالاب پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با کاهش آب در روخانه نیسان و اقدامات انجام شده در شهر‌های غرب استان و مسیر کرخه اکنون شاهد وضعیت بهتری در دشت آزادگان و شهر‌های اطراف هستیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آب‌گرفتگی منطقه عین دو اهواز، افزود: سیلاب جاری شده به سمت اهواز از طریق کانال سلمان به رودخانه کارون و تالاب هورالعظیم هدایت می‌شود که در حل مشکل کانون‌های ریزگرد تالاب هورالعظیم مؤثر است.

فرهاد ایزدجو با اشاره به کاهش خروجی سدها، اذعان داشت: سد‌های استان خوزستان در ایمنی و پایداری کامل هستند و میزان ظرفیت خالی سد‌های خوزستان از شرایط طبیعی کمتر است که به دلیل وضعیت آب‌گرفتگی در پایین‌دست سد‌ها مجبور به کاهش خروجی شدیم.

به گفته وی، خروجی سد دز یک هزار و ۳۵۰ مترمکعب در ثانیه، خروجی سد کرخه یک هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه و خروجی سد گتوند یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به احتمال بارندگی در اردیبهشت‌ماه، بیان کرد: به دلیل این‌که هواشناسی امکان پیش‌بینی دقیق حجم بارندگی را ۵ روز قبل از آن دارد باید سد‌ها آمادگی کامل را برای پذیرش سیلاب‌های احتمالی داشته باشند.

ایزدجو تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها بارش باران در اواخر فروردین کمتر از میزان متوسط است به همین دلیل میزان خروجی سد‌ها با توجه به وضعیت شهر‌های پایین‌دست کاهش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها