شامگاه دوشنبه 19 فروردین به دنبال شکست گفت‌وگوها بر سر اداره زندان‌ها در سرزمین‌های اشغالی تعدادی از اسرای فلسطینی تصمیم به اعتصاب غذای نامحدود گرفتند. آنها ضمن فراخوانی از سایر زندانیان نیز خواستند به آنها پیوسته و مبارزه‌شان را که «نبرد کرامت 2» نامیده‌اند تا تامین خواسته‌های زندانیان به پیش برند.
کد خبر: ۱۲۰۰۴۲۶

امروز اعتصاب غذای جمعی اسرای فلسطینی وارد چهارمین روز خود می‌شود. ابتدا رهبران اسیران، اعتصاب غذا را آغاز کردند که ساعاتی نگذشت که ده‌ها نفر از اسیران در زندان‌های مختلف از جمله در النقب، ریمون، نفحه، وایشل، عوفر و مجدو به آن پیوستند. در همین حال باشگاه اسیران فلسطینی تاکید کرد مذاکرات غیر‌مستقیمی در داخل بازداشتگاه‌ها انجام می‌شود و تلاش‌های مصر همچنان برای فشار بر اشغالگران با هدف اجرای خواسته‌های اساسی اسیران ادامه دارد. گفته می‌شود تاکنون بیش از 400 نفر از اسیران فلسطینی به این جریان پیوسته‌اند.
مهم‌ترین مطالبات زندانیان فلسطینی، لغو مجازات جمعی اعمال شده توسط اداره بازداشتگاه‌های زندانیان فلسطینی از سال 2014، فراهم‌سازی شرایط انسانی و شرافتمندانه برای زندانیان از طریق ایجاد گذرگاهی جهت نقل و انتقال زندانیان به دیگر نقاط زندان، بهبود شرایط نگهداری زندانی کودک فلسطینی در زندان‌ها، توقف سیاست کم‌توجهی پزشکی و بهداشتی به زندانیان و ارائه خدمات درمانی مناسب، حذف پارازیت‌اندازهای تلفن همراه و نصب تلفن‌های عمومی در بخش‌هایی از زندان‌ها، لغو ممنوعیت بازدید صدها نفر از زندانیان فلسطینی ازجمله این مطالبات است‌. زندانیان اعتصاب‌کننده در زندان‌های نقب، ریمون، نفحه، وایشل، عوفر، جلبوع و مجدو به این جریان اعتراضی پیوسته و آن را نبرد کرامت 2 نامیده‌اند. گفته شده اعتصاب زندانیان تا 17 آوریل مصادف با روز اسیر فلسطینی ادامه خواهد داشت.
سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با این موج اعتصاب اسرای فلسطینی نیروهای خود را به حال آماده‌باش درآورده است. جنبش اسیر فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این اعتصاب دو مرحله دیگر نیز خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود شمار اعتصاب‌کنندگان به 1500 نفر برسد. این بیانیه افزود انتظار می‌رود اعتصاب‌کنندگان با مجازات‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی مانند سلول انفرادی یا انتقال به زندان‌های دیگر مواجه شوند. در ادامه این بیانیه آمده است که اسرای حماس، جهاد اسلامی فلسطین، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و شماری از اعضای جنبش فتح به این اعتصاب خواهند پیوست. از سال 1976 تا زمان حاضر 218 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.
روز گذشته سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد در پی بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی به یگان سایه دستور داده شده رفتاری شبیه به همین رفتار را با اسرای صهیونیستی داشته باشند. در همین راستا ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: «در پی ادامه آزار و اذیت‌های (دشمن صهیونیستی) با اسرا و خانواده‌های آنها، رفتاری که مقاومت پیشتر با نظامی (گیلعاد) شالیت داشت و دشمن به خوبی از آن آگاه است، دیگر تکرار نخواهد شد». گردان‌های القسام پیشتر اعلام کرده، چهار اسیر صهیونیستی در اختیار دارد اما هیچ اطلاعاتی درباره زنده یا مرده بودن آنها نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها