رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک‌چهارم نهایی امشب پیگیری می‌شود و تیم‌های مدعی اروپایی به میدان می‌روند. اوج هیجان در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب است، جایی که دو تیم مدعی منچستریونایتد و بارسلونا مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۱۰
اکران جدید قسمت منچستریونایتد – بارسلونا در تئاتر رؤیاها / بانوی پیر در اندیشه تسخیر «آمستردام آره‎نا»

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ در دیدارهایی که امشب برگزار می‌شود تیم منچستریونایتد در اولدترافورد شهر منچستر مقابل بارسلونا قرار می‌گیرد و تیم یوونتوس نیز در ورزشگاه آمستردام آره‎نا مهمان تیم آژاکس است. باهم این دو مسابقه را مرور می‌کنیم:

ستاره‌باران در اولدترافورد

دیدار دو تیم منچستریونایتد و بارسلونا در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه اولدترافورد آغاز می‌شود. تقابل این دو تیم محبوب و قدرتمند انگلیسی و اسپانیای نقطه عطف مرحله یک‌چهارم نهایی است، درواقع هیچ مسابقه‌ای به‌اندازه تقابل یونایتد و بارسا در این مرحله دیدنی و جذاب نیست.

بارسلونا و منچستریونایتد تابه‌حال 11 بار در رقابت‌های مختلف که اکثر آن اروپایی بوده به مصاف هم رفته‌اند. سهم بارسلونا چهار برد و سهم منچستریونایتد سه برد بوده است. چهار مسابقه نیز با نتیجه مساوی تمام‌شده است.

اکنون مسی ویارانش در اندیشه کسب پیروزی مقابل یونایتد هستند تا کار برای دیدار برگشت راحت شود اما از سویی دیگر اوله‎گونار سولشایر سرمربی نروژی منچستریونایتد می‎خواهد همان‌طور که تیمش از سد تیم پاری ژرمن در مرحله یک‌هشتم نهایی گذشت این بار جهشی بلند به سمت نیمه‌نهایی داشت باشد آن‌هم با گذر از تیمی که اسطوره بی‌بدیلی به نام لیونل مسی را در ترکیب خود دارد.

نکته مهم این است که منچستریونایتد تابه‌حال در فینال‌های اروپایی دو بار شکست‌خورده که هر دو بار مقابل بارسلونا بوده است. با این اوصاف نبردی که یادآور بازی‌های کلاسیک و پرگل مراحل گروهی و انبوه بازی‌های حساس مراحل حذفی میادین مهم است، هیجان در قاره سبز را به اوج می‌رساند.

شاید برای نسل جدید، فینال‌هایی با حضور منچستریونایتد و بارسلونا با 2 پیروزی بارسا در فینال‌های فصول 2009-2008 و 2011-2010 به یاد آورده شود اما اولین فینال برگزارشده بین 2 تیم، برنده‌ای به نام منچستریونایتد داشت؛ آن‌هم در بازی نهایی فصل 1991-1990 جام در جام اروپا و در اولین سال‌های حکومت سرآلکس فرگوسن در اولدترافورد. در 2 بازی مرحله گروهی فصل 1999-1998 سهم 2 تیم از هر 2 بازی تساوی 3-3 در پایان یک رقابت جذاب با هنرنمایی ریوالدو و بکام (2 بازیکن برتر آن سال فوتبال دنیا) بود. 2 تیم در نیمه‌نهایی فصل 2008-2007 به مصاف هم رفتند که پس از تساوی بدون گل در نوکمپ، زیباترین گل دوران حرفه‌ای اسکولز، برتری یک - صفر منچستریونایتد و فینالیست شدن این تیم را در پی داشت.

در بازی امشب منچستریونایتد احتمالاً با ترکیب دخه‌آ، یانگ، اسمالینگ، لیندلوف، شاو، ماتیچ، پوگبا، هررا، لینگارد، راشفورد و مارسیال به میدان می رود و از سویی دیگر بارسلونا احتمالاً با ترکیب تراشتگن، سمدو، پیکه، آلبا، لنگله، ویدال، آرتور، بوسکتس، راکیتیچ، مسی و سوارس گام به مسابقه می گذارد.

لشکرکشی یاران رونالدو به آمستردام

تقابل بعدی آژاکس و یوونتوس است، دیداری که هم‌زمان با منچستر-بارسا از ساعت 23:30 آغاز می‌شود. این مسابقه جذابیت‌های فراوانی دارد که یکی از این جذابیت‌ها کریستیانو رونالدو است. گفته می‌شد که این بازیکن به دیدار با آژاکس نمی‌رسد اما شب گذشته اعلام شد که او مقابل او تیم هلندی به میدان می رود و بازی می‌کند.

یوونتوس در سری آ ایتالیا شرایط بسیار خوبی دارد و در آستانه هشتمین قهرمانی متوالی است.درواقع فوتبال ایتالیا سال‌هاست که یک‌طرفه شده و فقط یووه در آن به قهرمانی می‌رسد اما بانوی پیر تورین خوب می‌داند که این شرایط فقط متعلق به ایتالیاست، اگر چنین شرایطی در اروپا هم وجود داشت این تیم سال‌ها در حسرت کسب عنوان قهرمانی در این لیگ نمی‌ماند.

پیش‌ازاین دیدار گفته می‌شد که رونالدو مصدوم است و آلگری قصد دارد به او در این دیدار استراحت بدهد اما شب گذشته اعلام شد که او به میدان می رود. البته احتمال این می رود که کریس فقط برای دقایقی مقابل تیم هلندی بازی کند.

در سوی مقابل، آژاکس، تیم ملقب به «خرگوش‌ها» پس زدن 4 گل به رئال مادرید در ورزشگاه برنابئو و حذف قهرمان 3 فصل اخیر لیگ قهرمانان، اعتمادبه‌نفسی در حد تیم قهرمان سال 95 رقابت‌ها دارد. اگر بازی بارسلونا و منچستریونایتد، یادآور 2 فینال اروپایی است، جدال آژاکس و یووه هم تداعی‌کننده بازی نهایی فصل 1996-1995 لیگ قهرمانان اروپاست. مازرائویی محروم و بانده مصدوم، غایبان آژاکس و بارزالی و کاسرس غایبان یوونتوس را تشکیل می‌دهند. 2 تیم تا به حال 12 بار مقابل هم‌بازی کرده‌اند که یوونتوس نیمی از رقابت‌ها (6 بازی) را برده، 4 بازی مساوی شده و آژاکس تنها 2 بار به برتری رسیده است. ترکیب احتمالی آژاکس در این دیدار اونانا، تالیافیگو، بلیند، دی‌لیخت، ولتمن، دی‌یونگ، فن‌دبیک، نرس، تادیچ، شونه و زیاش است و یووه نیز احتمالا با ترکیب شزنی، کانسلو، روگانی، بونوچی، ساندرو، خدیرا، پیانیچ، متویدی، برناردسکی، مانزوکیچ و رونالدوبازی می‌کند.

برنامه بازی‌های شب دوم دور رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

آژاکس - یوونتوس (23:30)

منچستریونایتد - بارسلونا (23:30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها