یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‎شود ؛

اروپا در تسخیر انگلیسی‎ها

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل 2019-2018 اروپا از امشب آغاز می‎شود و در دو شهر لیورپول و لندن شاهد برگزاری دو دیدار حساس و مهم خواهیم بود. این فصل از رقابت‏ها و مرحله یک چهارم نهایی آن یک ویژگی قابل توجه دارد و آن هم حضور پرشمار تیم‎های انگلیسی در این تیم مرحله است به طوری که از هشت تیم حاضر در این مرحله ، چهار تیم انگلیسی هستند.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۶۸
اروپا در تسخیر انگلیسی‎ها

به گزارش جام‎جم آنلاین ،‌ در آغاز مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب دو مسابقه راس ساعت 23:30 آغاز خواهد شد. در دیداری که در شهر بندری لیورپول برگزار می‎شود دو تیم لیورپول و پورتو پرتغال مقابل یکدیگر قرار می‎گیرند، دو تیمی که هر دو سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارند؛ لیورپول پنج بار و پورتو دو بار. از آخرین قهرمانی لیورپول 14 سال می گذرد. آخرین باری هم که پورتو به مقام قهرمانی اروپا رسید سال 2004 است، یعنی همان سالی که خوزه مورینیو آقای خاص فوتبال هدایت پورتو را در دست داشت و این تیم را به افتخار بزرگ قهرمانی در اروپا رساند.

دو تیم در مجموع شش بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده‎اند. لیورپول سه بار برده، سه بار هم دیدار دو تیم به مساوی ختم شده است. نکته دیگر اینکه پورتو در تقابل‎های قبلی هرگز موفق به کسب پیروزی مقابل نماینده انگلستان نشده است و امشب برای کسب نخستین پیروزی تاریخ خود مقابل بندرنشین‎ها به میدان می‎رود. نکته بسیار مهم دیگر این است که در مقابل 12 گلی که لیورپول به پورتو زده، نماینده پرتغال فقط دو گل به ثمر رسانده که حاکی از برتری یک طرفه لیورپولی‎هاست.

لیورپول برای بازی امشب آماده به نظر می‎رسد و انگیزه لازم را دارد. آنها در لیگ برتر انگلیس صدرنشین هستند و پس از سال‎های طولانی می‎توانند به حسرت قهرمانی پایان بدهند و جام قهرمانی را در آغوش بکشند. قهرمانی آنها در لیگ برتر انگلیس در کنار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ فوتبال انگلیس و اروپا جاودانه خواهد شد و سالی استثنایی برای این تیم رقم می‎زند که هرگز فراموش نمی‎شود. در سوی مقابل اما پورتو قرار دارد، تیمی که مانند لیورپول آماده است. این تیم اسطوره‎ای به نام ایکر کاسیاس درون دروازه خود دارد که در سال‎های آخر فوتبالی خود می‎خواهد یک موفقیت بی‎نظیر دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به دست بیاورد و به رویای قهرمانی دوباره خود در این رقابت‎ها جامه عمل بپوشاند . ایکر پیش از این با رئال مادرید به قهرمانی در اروپا دست یافته است. این تیم مغز متفکری به نام کونسیسائو را هم روی نیمکت دارد و مانند چند دهه اخیر نشان داده در اروپا تیم قابل احترام و سرسختی است. در ترکیب لیورپول علاوه بر رابرتسون محروم، چمبرلین و گومز کماکان مصدوم و دور از میادین هستند. پورتو هم هررا و پپه محروم را در اختیار ندارد. احتمال نرسیدن الکس تیس مصدوم هم وجود دارد.

بندرنشین‏های لیورپولی احتمالا با ترکیب آلیسون، آرنولد، متیپ، فن‌دایک، میلنر، فابینیو، هندرسون، کیتا، صلاح، مانه و فرمینو به میدان می‏روند. ستاره اصلی این تیم هم مثل همیشه صلاح خواهد بود. مانه هم آماده به نظر می‏رسد و بقیه نیز شرایط خوبی دارند.

در آن سوی دیگر میدان نیز پورتو احتمالا با ترکیب کاسیاس، ماکسی، فیلیپه، میلیتانو، تیس، اوتاویو، دانیلو، کورنا، براهیمی، مارگا، سوارس می‏آید و می‏خواهد با گرفتن امتیاز در ورزشگاه اختصاصی لیورپول دست به کار بزرگی بزند.

دیدار دو تیم راس ساعت 22:30 در ورزشگاه خاطره انگیز آنفیلد انگلستان آغاز خواهد شد.

نبرد انگلیسی

دیگر مصاف یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تمام انگلیسی است و حساسیت بالایی دارد. دو تیم مطرح انگلیسی به نام‏های تاتنهام و منچسترسیتی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. این مسابقه در ورزشگاه جدید و اختصاصی تاتنهام که یک شاهکار مهندسی است برگزار خواهد شد.

در لیگ برتر انگلیس هم اکنون تیم منچسترسیتی با 80 امتیاز دوم است و رقابت سرسختانه‏ای با لیورپول بر سر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر دارد. تاتنهام هم با 64 امتیاز چهارم است و شانسی برای قهرمانی خود در این فصل نمی‏بیند اما می‎خواهد حالا که به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده دست به کار بزرگی بزند و این فصل را با بهترین خاطره ممکن به پایان برساند.

دو تیم تا به حال 156 مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که تمامی این دیدار در رقابت‎های داخلی انگلستان همانند لیگ برتر و لیگ دسته یک بوده است. 61 بار سیتی برده، 60 بار تاتنهام به برتری رسیده و 35 بازی هم برنده نداشته است. تاتنهامی‌ها در همین بازی رفت قصد دارند ضمن به تساوی کشاندن آمار پیروزی‌های 2 تیم در تاریخ رویارویی‌های‌شان، بار خود برای صعود را در اولین بازی اروپایی تاریخ خودشان در ورزشگاه جدید ببندند. اگر تاتنهام این بازی را ببرد با منچسترسیتی از لحاظ تعداد برد برابری می کند.

آنها برای نخستین بار است که در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‎روند آن هم در مرحله حساس یک چهارم نهایی که دروازه ورود به جمع چهار تیم برتر و مرحله نیمه نهایی است.

دایر و لاملا قادر به همراهی تاتنهام نیستند و در سوی مقابل منچسترسیتی هم بدون زینچنکو به میدان می‌آید. احتمال نرسیدن آئوریه و یورنته از تاتنهام و آگوئرو، دلف و واکر از سیتی هم وجود دارد.

تاتنهام برای اولین بار پس از 8 سال به مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده؛ در حالی که منچسترسیتی 2 فصل از 3 فصل قبلی را در این مرحله گذرانده است.

تاتنهام احتمالا با ترکیب یوریس، تریپیر، آلدروایرلد، فرتونگن، دیویس، سیسوکو، آلی، اریکسن، سون، روس و کین بازی می‎کند و ترکیب احتمالی منچسترسیتی هم ادرسون، دانیلو، لاپورت، اوتامندی،مندی، دی‌بروینه، فرناندینیو، گوندوگان، برناردو سیلوا، ژسوس و استرلینگ است.

برنامه شب اول بازی‌های دور رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تاتنهام - منچسترسیتی (ساعت 23:30)

لیورپول - پورتو (ساعت 23:30)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها