مردی که به اتهام قتل دایی و زن‌دایی‌اش در شهر خوی تحت تعقیب پلیس بود، بعد از یک‌ماه زندگی زیرزمینی در پایتخت بازداشت شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۶۵

به گزارش جام‌جم، اوایل اسفند سال‌گذشته مردی با پلیس شهر خوی تماس گرفت و از کشف جسد زن و مرد سالخورده‌ای در خانه‌ای در یکی از محله‌های این شهر خبرداد. ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند وسایل خانه به‌هم نریخته و جسد زن و مرد سالخورده در اتاق‌های خانه افتاده است. به نظر می‌رسید این زوج براثر خفگی و ضربه‌هایی که به سرشان اصابت کرده بود، به قتل رسیده‌اند.
قتل با انگیزه سرقت
در این مرحله ماموران به تحقیق از اعضای خانواده مقتولان پرداختند که مشخص شد برخی اموال قیمتی، پول و طلاهای موجود در آنجا سرقت شده است. ماموران باردیگر خانه مقتولان را بررسی کردند که معلوم شد در ورودی آنجا تخریب نشده و احتمال این‌که قاتل یا قاتلان با آنها آشنایی داشته و به‌راحتی وارد این خانه شده باشند، وجود دارد.
رد پای قاتل در محل قتل
تیم جنایی در ادامه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مرد جوان، خواهرزاده پیرمرد اکثر مواقع به خانه آنها در رفت و آمد بوده و آخرین شب نیز در حوالی خانه آنها دیده شده است. ماموران زمانی که تصویر او را به همسایه‌ها نشان دادند، تائید کردند که این فرد را در حوالی خانه مقتولان دیده‌اند. بنابراین مرد آشنا به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. ماموران زمانی که با هماهنگی قضایی برای بازداشت او به خانه‌اش رفتند معلوم شد آنجا را ترک کرده و هیچ‌کدام از اعضای خانواده‌اش خبری از وی ندارند. با فرار این مرد، ماموران اطمینان یافتندکه او در قتل زوج سالخورده نقش داشته است. جست‌وجوها برای یافتن وی ادامه داشت اما او مدام مخفیگاهش را تغییر می‌داد. سرانجام با گذشت بیش از یک ماه از وقوع این جنایت ماموران رد قاتل فراری را در محله‌ای در جنوب تهران به دست آوردند. در این مرحله تیمی از ماموران اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی شهر خوی برای دستگیری او به پایتخت اعزام شدند. با شناسایی قاتل فراری، با هماهنگی بازپرس دادسرای جنایی تهران برای دستگیری او وارد عمل شدند و متهم به قتل را بازداشت کردند.
اعتراف به جنایت
متهم در بازجویی ‌ها اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد و مدعی بود که در ماجرای قتل دایی و همسر سالخورده‌اش او نقشی ندارد و اشتباهی بازداشت شده است. او برای کار به تهران آمده و نمی‌دانسته آنها به قتل رسیده‌اند. تحقیقات از وی ادامه پیدا کرد تا این‌که مرد جوان سرانجام قفل سکوت خود را شکست و به قتل زوج سالخورده اعتراف کرد و به افسر تحقیق گفت: چون مشکل مالی داشتم، می‌خواستم با سرقت اموال و طلای موجود در خانه دایی‌ام وضع زندگی‌ام را بهتر کنم. آن شب به عنوان مهمان به خانه‌شان رفتم و بعد از غافلگیر کردن هردویشان، آنها را به قتل رساندم. پول، طلا و اموال قیمتی را دزدیده و فرار کردم.
متهم به قتل افزود: «چند روزی خانه دوستانم بودم و بعد به شهرهای اطراف رفتم و بخشی از طلا و اموال را فروختم و پولی به دست آوردم و زندگی مخفیانه‌ام شروع شد. در تهران با هویت جعلی در یک ساختمان نیمه‌کاره مشغول کار بودم.»
با توجه به اعتراف مرد جوان به قتل دایی‌اش و همسر او و این که جنایت در شهر خوی رخ داده بود پرونده با نبود صلاحیت رسیدگی برای تحقیقات تکمیلی از دادسرای جنایی تهران در اختیار پلیس آگاهی شهر خوی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها